Автор |
Съобщение |
nigio
|
Заглавие: изключване на бензиновата помпа Публикувано на: 03 Сеп 2012, 17:42 |
|
Регистриран на: 14 Юли 2011, 16:07 Мнения: 36
Кара: Lancia Kapa 2.0 96г.
|
Здравейте,искам да сложа реле за изключване на помпата на Ланчия Капа.Предишния собственик е сложил ключ за излключване,но всеки път трябва да го изключвам и после при палене да го включвам.Колата е с газов инжекцион АГ ЗЕНИТ.Сложих реле,което захраних от клапана на изпарителя,но се получи следното ,малко след като запаля двигателя на клапана идва ток,но инжекторите включват по късно,когато сигурно получат сигнал за температурата на двигателя.ГИ е настроен да включва на 40 градуса.Сега е топло и като дойде ток на клапана и релето прекъсне помпата инжекторите включват ,колата превключва на газ нормално.Притеснява ме,че когато стане по студено,ще спре помпата ,а инжекторите още няма да са включили.Обиколих цяла София да търся реле за време,но не намерих.Намерих само релета който за да включат до 10 мин.трябва да ги активираш с бутон,на мен ми трябва такова ,но да включва само,или друг начин да вържа релето за помпата?
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Re: изключване на бензиновата помпа Публикувано на: 03 Сеп 2012, 19:01 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
Какъв е газовият инжекцион? По принцип би трябвало да си има извод за такова реле самия той. Аз съм с Тамона газ и има един мисля жълт кабел - още не съм го вързал,все ме мързи... Провери на схемата за свързване от сайта на производителя. Така няма да се налага реле за време и т.н. То няма и как да стане като винаги му трябва различно време за достигане на 40 градуса в зависимост от външна температура и натоварване.
|
|
|
|
|
tzar_ivailo
|
Заглавие: Re: изключване на бензиновата помпа Публикувано на: 03 Сеп 2012, 21:36 |
|
Регистриран на: 19 Авг 2007, 14:57 Мнения: 677 Местоположение: Перник
|
Аз също съм с Тамона (от скоро).Жълтия проводник изкарва +12в. когато помпата трябва да изгасне.Не знам как е при Зенита ,но на тамоната газовия(те) клапан(и) включва за момент след това проверява дали няма загуба на налягане след редуктора и след това включва клапаните отново и започват да превключват дюзите една след друга .След като и последния цилиндър мине на газ бензиновата помпа спира да работи.Като включа ръчно на бензин помпата се пуска веднага.Учудващото е че в рейката си остава достатъчно налягане и колата не придърпва а си заработва на бензин неусетно.Предполагам че има някъде по веригата възвратен клапан който задържа налягането. Изписах толкова много за да се опитам да обясня че сигнала който управлява газовите клапани не става за спиране на помпата.
_________________ Fiat REGATA 1.9 DS R.I.P. Lancia LYBRA 1.8 SW LPG Rover 25 1.4 Woman CAR
|
|
|
|
|
jorometala
|
Заглавие: Re: изключване на бензиновата помпа Публикувано на: 04 Сеп 2012, 05:32 |
|
Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19 Мнения: 1692 Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97 Rover 416 GSI - на жената
|
мисля че на зенита няма извод за вкл/изкл на допълнителни консуматори.
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
|
|
|
|
|
nigio
|
Заглавие: Re: изключване на бензиновата помпа Публикувано на: 04 Сеп 2012, 14:17 |
|
Регистриран на: 14 Юли 2011, 16:07 Мнения: 36
Кара: Lancia Kapa 2.0 96г.
|
За съжаление няма извод за изключване на помпата.Ходих в сервиз и там един от монтьорите в сервиза ми показа на неговата кола как го е направил с "реле с удължено включване"поради липса на такъв извод.Релето забавя до 15 минути и се регулира с потенциометър ,време достатъчно да мине на газ и в студа.Знам,че клапана не е място за взимане на ток за релето,но други идеи има ли?
|
|
|
|
|
jorometala
|
Заглавие: Re: изключване на бензиновата помпа Публикувано на: 04 Сеп 2012, 14:20 |
|
Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19 Мнения: 1692 Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97 Rover 416 GSI - на жената
|
най-добрата идея е да си работи.
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
|
|
|
|
|
nigio
|
Заглавие: Re: изключване на бензиновата помпа Публикувано на: 04 Сеп 2012, 14:58 |
|
Регистриран на: 14 Юли 2011, 16:07 Мнения: 36
Кара: Lancia Kapa 2.0 96г.
|
Има проблем с маркуча който захранва отпред рейката на инжекциона ,затова е сложено копче.Човека от който я взех ми каза,че е направена добре,но е хубаво да я изключвам на дълъг път.Засега нямам проблеми и аз,но не съм гледал какво е правено, понеже е под газовата бутилка.Варианта е бил да си потърся друга така наречена кошница втора употреба,новите били скъпи.
|
|
|
|
|
tzar_ivailo
|
Заглавие: Re: изключване на бензиновата помпа Публикувано на: 06 Сеп 2012, 09:38 |
|
Регистриран на: 19 Авг 2007, 14:57 Мнения: 677 Местоположение: Перник
|
Най интелигентния начин е като се използва оперативното напрежение на релето което превключва дюзите газ/бензин на последния цилиндър в твоя случай 5 -ти.
_________________ Fiat REGATA 1.9 DS R.I.P. Lancia LYBRA 1.8 SW LPG Rover 25 1.4 Woman CAR
|
|
|
|
|
nigio
|
Заглавие: Re: изключване на бензиновата помпа Публикувано на: 06 Сеп 2012, 10:16 |
|
Регистриран на: 14 Юли 2011, 16:07 Мнения: 36
Кара: Lancia Kapa 2.0 96г.
|
Ако е удобно,може ли малко по подробно обяснение.До сега съм карал дизели,и всичко свързано с газта ми е било само от любопитство.Става въпрос за бензиновите дюзи,къде да търся това реле,и командата за превключване не идвали от компа на ГИ?
|
|
|
|
|
tzar_ivailo
|
Заглавие: Re: изключване на бензиновата помпа Публикувано на: 06 Сеп 2012, 11:07 |
|
Регистриран на: 19 Авг 2007, 14:57 Мнения: 677 Местоположение: Перник
|
Това реле се намира в компа на ГИ.Трябва да се отвори компа и да се види с + или с - се управлява релето.Прави се една проста схемичка която да управлава едно 30 А. реле за кола .Прекъсва се през него веригата на бенз. помпа и готово. ВНИМАНИЕ!Аз не знам на какво ниво си с електрониката ,така че ако не разбираш не пипай !!! После да не изляза виновен че не ти работи газовото.
_________________ Fiat REGATA 1.9 DS R.I.P. Lancia LYBRA 1.8 SW LPG Rover 25 1.4 Woman CAR
|
|
|
|
|
nigio
|
Заглавие: Re: изключване на бензиновата помпа Публикувано на: 06 Сеп 2012, 13:05 |
|
Регистриран на: 14 Юли 2011, 16:07 Мнения: 36
Кара: Lancia Kapa 2.0 96г.
|
Много е сложно това за мен А и не искам чак такава интервенция,много добре работи на газ и много върви.Нещо по просто,или смяна на корубата на помпата,и без изключване,но все пак мерси за идеята.
|
|
|
|
|
libretto
|
Заглавие: Re: изключване на бензиновата помпа Публикувано на: 16 Фев 2013, 20:58 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 09 Дек 2012, 11:13 Мнения: 19 Местоположение: Варна, Бургас
Кара: Lancia Libra 1.9 JTD
|
Дай точната версия на компютъра, че намерих поне 2. Ако няма сигнал за изключване на помпата, мога да ти измисля схемичка, която примерно секунда след първия импулс към някоя от газовите дюзи да изключва помпата и след първия импулс към бензиновата дюза на същия цилиндър да я включва отново. Ще има леко пропадане на мощността при преминаване от газ на бензин, но това едва ли е повод за тревога. Остава да можеш да си налепиш елементите и да си я свържеш правилно.
_________________ Lancia Libra SW 1.9 JTD/105 hp Ex - FIAT Brava ELX 1.8/115 hp
|
|
|
|
|
|