www.lancia-bg.com
http://www.lancia-bg.com/forum/

Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово ЕКУ
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=29973
Страница 1 от 2

Автор:  emzo [ 02 Апр 2012, 14:14 ]
Заглавие:  Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово ЕКУ

Необходими:
- поялник с по-тънка човка - 20-30w
- 3 проводника
- един 20-24пинов конектор от старо, изгоряло захранване
- 10 мин. свободно време
- лява и дясна ръка, с 2 леви не става :mrgreen:

Част 1
Отваряме кабела и намераме FT232 чипа, от него ни интересуват пинове 24 и 25
Изображение

Целта е да запоим там 2 проводника, които да изведем извън конектора на кабела.
3ия проводник е маса (GND), най-доброто място за неговото запояване са крачета 4 или 5 на ОБД конектора.
Понеже пиновете на чипа са малки, може да запояваме директно върху него или с мултицета, да намерим подходящо място, където да запоим проводника.
Ето в моя случай:
Изображение Изображение Изображение

Подсигурете проводниците вътре със силикон или както сметнете за добре, ето при мен:
Изображение

След това малко трябва да поизрежем пластамосовия конектор, за да могат да минат 3та проводника:
Изображение

Това е трудната част. Излишно е да казвам, че е желателно да си запишете, кой проводник е RX, TX и GND.

Част 2
Изработка на конектора за съответното газово ЕКУ.
В моя случай Tamona - двуредов, четири пинов конектор от компютърно захранване.

На следващата снимка съм наложил един до друг конектора на кабела и този на захранването:
Изображение

Ето и къде трябва да отрежете конектора на захранването:
Изображение

Ето pinout-а на Тамоната:
Изображение

Запоявате проводниците и ги изолирате, препорътелната дължина е не повече от 30см.

Отново правите настройките посочени тук:
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=44072

NB !!! 12 волта НЕ се подават ! Кабела/адаптера се захранва от 5в на USB порта, при подаване на 12в. сработва ADM211 и кабела/адаптера няма да работи с газовото ЕКУ, тогава си става нормален ККЛ адаптер. Когато се използва за газовото ЕКУ диодът на кабела НЕ свети, това е нормално :)

p.s. оригиналния кабел на Тамоната е базиран на FT232 чип, който осигурява 5волтови ТTL нива.
p.s.s. За Бога, не захранвайте газовото ЕКУ от бобина, че ще Ви побелеят косите :mrgreen:

Автор:  revit_fan [ 02 Апр 2012, 16:19 ]
Заглавие:  Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово

Браво, чудно си го написал :)
Само да питам последните ВАГ-КОМи, не са ли с чип FT232RL.
там май е на други пинове свързването?

Автор:  emzo [ 02 Апр 2012, 16:23 ]
Заглавие:  Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово

Теглиш datasheet на точния чип и гледаш.

Някой ми каза, че последните ваг-ком-и дори не били с фтди чип.
Ами и пролифик да е и друг да е, принципа е същия.

Ама пролифик са отврат като цяло.

Автор:  mikizh [ 02 Юни 2012, 20:31 ]
Заглавие:  Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово

И аз си преправих кабела по схемата на Емо. Оказа се прав. Бях го дал на късо и отказа да работи като ОБД на К и L линия ама за газовото стана. Появи се обаче следващия проблем- на контакт кабела си работи, а като запаля ДВГ програмата на газовата се дискънектва. Преди малко реших проблема като пуснах директна маса на кабела, а не от диагностичния конектор на газовата.


П.П. Един съвет- Не правете калибровки на газ ако нещо не ви е наред на бензин.

Автор:  tzar_ivailo [ 02 Авг 2012, 08:06 ]
Заглавие:  Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово

Емо евала за темата. cheers Купих си Тамона Про ГАЗ - П .Решил съм да не го монтирам докато не се снабдя с кабел и софт.Случайно да имаш схемата на кабела за връзка към USB.

Автор:  emzo [ 02 Авг 2012, 09:22 ]
Заглавие:  Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово

Ами схемата я има тук :)

Автор:  jorometala [ 03 Авг 2012, 22:20 ]
Заглавие:  Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово

Цитат:
p.s.s. За Бога, не захранвайте газовото ЕКУ от бобина, че ще Ви побелеят косите

Какво имаш предвид с това и какво се случва ако се захрани от бобината??

Автор:  emzo [ 03 Авг 2012, 22:48 ]
Заглавие:  Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово

Това е само за тамоната и само за 1.8.
Не отчите коректно оборотите.

Автор:  jorometala [ 04 Авг 2012, 07:17 ]
Заглавие:  Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово

аха ясно мерси.

Автор:  tzar_ivailo [ 05 Авг 2012, 18:08 ]
Заглавие:  Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово

emzo написа:
Ами схемата я има тук :)


Явно не си ме разбрал. :) Имах в предвид на оргиналния кабел за Тамона.
Явно ще направя твоя вариант така ще мога да ползвам кабела и за ФЕС - а.
Поздрави.

Автор:  emzo [ 05 Авг 2012, 21:41 ]
Заглавие:  Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово

Нямам я схемата на ОРИ кабела.

Има и вариант с кит за запояване на Сириус - USB to TTL адаптер, в момента ползвам такъв.

Автор:  msex10mini [ 05 Авг 2012, 23:01 ]
Заглавие:  Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово

http://www.electroninvest.eu/index.php? ... parent=292
Това ли казваш, че ползваш за връзка с Тамоната?

Автор:  emzo [ 06 Авг 2012, 08:31 ]
Заглавие:  Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово

Да, 14-15лв. от магазин в стз го купих.
Има джъмпер за нива на ТТЛ 3.3 и 5в.
Работи отлично.В ибей ги има и много по-евтини, но са с други чипове, аз лично съм най-доволен от FTDI.

Автор:  tzar_ivailo [ 06 Авг 2012, 23:47 ]
Заглавие:  Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово

И това ме устройва напълно.Супер сте момчета. cheers

Автор:  emzo [ 07 Авг 2012, 14:09 ]
Заглавие:  Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово

Ако мога да помагам с нещо по тамоната:
скайп
emzobg


Само дай инфо за редуктор, диф. налягане и точен модел на рейката.

п.с. датчика на термостата, както и термостата, т.е. да отваря напълно е от огромно значение да са изрядни.
Ако не ти загрява колата, бензиновите времена са постоянно високи.

Преди да почнеш с настройките, направи един лог на фес (при отворил, изряден термостат), със следните параметри:
rpm
injection time
lambda sensor signal във волтове.
1 мин работа на място и изцеди 1ва и 2ра и после поддържай за малко 90км/ч. на 4та или 5та.

Автор:  tzar_ivailo [ 07 Авг 2012, 14:30 ]
Заглавие:  Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово

Благодаря за отзивчивоста.От днес имам ВАГ-СОМ кабел.Би ли казал с коя версия на ФЕС-а работи най добре и ако може линк за сваляне.А и нещо май се модифицираше кабела за да работи с Феса.

Автор:  emzo [ 07 Авг 2012, 14:41 ]
Заглавие:  Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово

За двигателя, нищо не се модифицира, версията от официалния сайт ти върши работа.
не слагай драйвера от диска на кабела !

http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=64315
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=44072

Автор:  tzar_ivailo [ 07 Авг 2012, 18:43 ]
Заглавие:  Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово

Разбрах всичко.А и днес след обед доста поизчетох.Ако имам въпроси ще пиша.Благодаря предварително.

Автор:  tzar_ivailo [ 19 Мар 2013, 23:19 ]
Заглавие:  Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово

emzo написа:
Нямам я схемата на ОРИ кабела.

Има и вариант с кит за запояване на Сириус - USB to TTL адаптер, в момента ползвам такъв.


Имам няколко въпроса:
1.Кой от двата модела ползваш http://www.sirius-pcb.com/index.php?mod ... g&show=144 или http://www.sirius-pcb.com/index.php?mod ... g&show=600

2.Дължина на кабела от диагностичната букса до платката и от usb - то до лаптопа.Може и снимка.

3.Работи ли стабилно по време на движение.

Автор:  emzo [ 19 Мар 2013, 23:28 ]
Заглавие:  Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово

1. дали не беше моя и версия 3
разликата е че единия е насипен, а другия готов сглобен
2. 20см от буксата до платката, 12метра усб кабел от платката до лаптопа - кабела е специален, дебел, екраниран, за терминална станция HP.
3 да

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/