Автор |
Съобщение |
emzo
|
Заглавие: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово ЕКУ Публикувано на: 02 Апр 2012, 14:14 |
|
Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56 Мнения: 2632 Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
|
Необходими: - поялник с по-тънка човка - 20-30w - 3 проводника - един 20-24пинов конектор от старо, изгоряло захранване - 10 мин. свободно време - лява и дясна ръка, с 2 леви не става Част 1Отваряме кабела и намераме FT232 чипа, от него ни интересуват пинове 24 и 25 Целта е да запоим там 2 проводника, които да изведем извън конектора на кабела. 3ия проводник е маса (GND), най-доброто място за неговото запояване са крачета 4 или 5 на ОБД конектора. Понеже пиновете на чипа са малки, може да запояваме директно върху него или с мултицета, да намерим подходящо място, където да запоим проводника. Ето в моя случай: Подсигурете проводниците вътре със силикон или както сметнете за добре, ето при мен: След това малко трябва да поизрежем пластамосовия конектор, за да могат да минат 3та проводника: Това е трудната част. Излишно е да казвам, че е желателно да си запишете, кой проводник е RX, TX и GND. Част 2Изработка на конектора за съответното газово ЕКУ. В моя случай Tamona - двуредов, четири пинов конектор от компютърно захранване. На следващата снимка съм наложил един до друг конектора на кабела и този на захранването: Ето и къде трябва да отрежете конектора на захранването: Ето pinout-а на Тамоната: Запоявате проводниците и ги изолирате, препорътелната дължина е не повече от 30см. Отново правите настройките посочени тук: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=44072 NB !!! 12 волта НЕ се подават ! Кабела/адаптера се захранва от 5в на USB порта, при подаване на 12в. сработва ADM211 и кабела/адаптера няма да работи с газовото ЕКУ, тогава си става нормален ККЛ адаптер. Когато се използва за газовото ЕКУ диодът на кабела НЕ свети, това е нормално p.s. оригиналния кабел на Тамоната е базиран на FT232 чип, който осигурява 5волтови ТTL нива. p.s.s. За Бога, не захранвайте газовото ЕКУ от бобина, че ще Ви побелеят косите
|
|
|
|
|
revit_fan
|
Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово Публикувано на: 02 Апр 2012, 16:19 |
|
Регистриран на: 03 Юни 2005, 09:27 Мнения: 1066 Местоположение: София
Кара: Нек'вa Ланчa и Нек'ви Авдита!
|
Браво, чудно си го написал Само да питам последните ВАГ-КОМи, не са ли с чип FT232RL. там май е на други пинове свързването?
_________________ ex. Lancia Dedra 1.8 8V SW - 1995 Lancia Lybra 1.8 16V SW - 2002 Audi Q5 3.0 V6 TDI - 2015 Audi Q5 Sport 40 2.0 TDI - 2019
Последна промяна revit_fan на 02 Апр 2012, 16:34, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
emzo
|
Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово Публикувано на: 02 Апр 2012, 16:23 |
|
Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56 Мнения: 2632 Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
|
Теглиш datasheet на точния чип и гледаш.
Някой ми каза, че последните ваг-ком-и дори не били с фтди чип. Ами и пролифик да е и друг да е, принципа е същия.
Ама пролифик са отврат като цяло.
|
|
|
|
|
mikizh
|
Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово Публикувано на: 02 Юни 2012, 20:31 |
|
Регистриран на: 13 Фев 2010, 15:52 Мнения: 646 Местоположение: Ямбол - Пловдив
|
И аз си преправих кабела по схемата на Емо. Оказа се прав. Бях го дал на късо и отказа да работи като ОБД на К и L линия ама за газовото стана. Появи се обаче следващия проблем- на контакт кабела си работи, а като запаля ДВГ програмата на газовата се дискънектва. Преди малко реших проблема като пуснах директна маса на кабела, а не от диагностичния конектор на газовата.
П.П. Един съвет- Не правете калибровки на газ ако нещо не ви е наред на бензин.
_________________ Алфа 75 1.8 EX - 12 години дрифт ми стигат! Либра 1.8 - вече на жената
|
|
|
|
|
tzar_ivailo
|
Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово Публикувано на: 02 Авг 2012, 08:06 |
|
Регистриран на: 19 Авг 2007, 14:57 Мнения: 677 Местоположение: Перник
|
Емо евала за темата. Купих си Тамона Про ГАЗ - П .Решил съм да не го монтирам докато не се снабдя с кабел и софт.Случайно да имаш схемата на кабела за връзка към USB.
_________________ Fiat REGATA 1.9 DS R.I.P. Lancia LYBRA 1.8 SW LPG Rover 25 1.4 Woman CAR
|
|
|
|
|
emzo
|
Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово Публикувано на: 02 Авг 2012, 09:22 |
|
Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56 Мнения: 2632 Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
|
Ами схемата я има тук
|
|
|
|
|
jorometala
|
Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово Публикувано на: 03 Авг 2012, 22:20 |
|
Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19 Мнения: 1692 Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97 Rover 416 GSI - на жената
|
Цитат: p.s.s. За Бога, не захранвайте газовото ЕКУ от бобина, че ще Ви побелеят косите Какво имаш предвид с това и какво се случва ако се захрани от бобината??
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
|
|
|
|
|
emzo
|
Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово Публикувано на: 03 Авг 2012, 22:48 |
|
Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56 Мнения: 2632 Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
|
Това е само за тамоната и само за 1.8. Не отчите коректно оборотите.
|
|
|
|
|
jorometala
|
Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово Публикувано на: 04 Авг 2012, 07:17 |
|
Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19 Мнения: 1692 Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97 Rover 416 GSI - на жената
|
аха ясно мерси.
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
|
|
|
|
|
tzar_ivailo
|
Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово Публикувано на: 05 Авг 2012, 18:08 |
|
Регистриран на: 19 Авг 2007, 14:57 Мнения: 677 Местоположение: Перник
|
emzo написа: Ами схемата я има тук Явно не си ме разбрал. Имах в предвид на оргиналния кабел за Тамона. Явно ще направя твоя вариант така ще мога да ползвам кабела и за ФЕС - а. Поздрави.
_________________ Fiat REGATA 1.9 DS R.I.P. Lancia LYBRA 1.8 SW LPG Rover 25 1.4 Woman CAR
|
|
|
|
|
emzo
|
Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово Публикувано на: 05 Авг 2012, 21:41 |
|
Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56 Мнения: 2632 Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
|
Нямам я схемата на ОРИ кабела.
Има и вариант с кит за запояване на Сириус - USB to TTL адаптер, в момента ползвам такъв.
|
|
|
|
|
msex10mini
|
Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово Публикувано на: 05 Авг 2012, 23:01 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 03 Окт 2011, 09:39 Мнения: 292
Кара: Lancia
|
|
|
|
|
emzo
|
Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово Публикувано на: 06 Авг 2012, 08:31 |
|
Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56 Мнения: 2632 Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
|
Да, 14-15лв. от магазин в стз го купих. Има джъмпер за нива на ТТЛ 3.3 и 5в. Работи отлично.В ибей ги има и много по-евтини, но са с други чипове, аз лично съм най-доволен от FTDI.
|
|
|
|
|
tzar_ivailo
|
Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово Публикувано на: 06 Авг 2012, 23:47 |
|
Регистриран на: 19 Авг 2007, 14:57 Мнения: 677 Местоположение: Перник
|
И това ме устройва напълно.Супер сте момчета.
_________________ Fiat REGATA 1.9 DS R.I.P. Lancia LYBRA 1.8 SW LPG Rover 25 1.4 Woman CAR
|
|
|
|
|
emzo
|
Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово Публикувано на: 07 Авг 2012, 14:09 |
|
Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56 Мнения: 2632 Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
|
Ако мога да помагам с нещо по тамоната: скайп emzobg
Само дай инфо за редуктор, диф. налягане и точен модел на рейката.
п.с. датчика на термостата, както и термостата, т.е. да отваря напълно е от огромно значение да са изрядни. Ако не ти загрява колата, бензиновите времена са постоянно високи.
Преди да почнеш с настройките, направи един лог на фес (при отворил, изряден термостат), със следните параметри: rpm injection time lambda sensor signal във волтове. 1 мин работа на място и изцеди 1ва и 2ра и после поддържай за малко 90км/ч. на 4та или 5та.
|
|
|
|
|
tzar_ivailo
|
Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово Публикувано на: 07 Авг 2012, 14:30 |
|
Регистриран на: 19 Авг 2007, 14:57 Мнения: 677 Местоположение: Перник
|
Благодаря за отзивчивоста.От днес имам ВАГ-СОМ кабел.Би ли казал с коя версия на ФЕС-а работи най добре и ако може линк за сваляне.А и нещо май се модифицираше кабела за да работи с Феса.
_________________ Fiat REGATA 1.9 DS R.I.P. Lancia LYBRA 1.8 SW LPG Rover 25 1.4 Woman CAR
|
|
|
|
|
emzo
|
Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово Публикувано на: 07 Авг 2012, 14:41 |
|
Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56 Мнения: 2632 Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
|
|
|
|
|
tzar_ivailo
|
Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово Публикувано на: 07 Авг 2012, 18:43 |
|
Регистриран на: 19 Авг 2007, 14:57 Мнения: 677 Местоположение: Перник
|
Разбрах всичко.А и днес след обед доста поизчетох.Ако имам въпроси ще пиша.Благодаря предварително.
_________________ Fiat REGATA 1.9 DS R.I.P. Lancia LYBRA 1.8 SW LPG Rover 25 1.4 Woman CAR
|
|
|
|
|
tzar_ivailo
|
Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово Публикувано на: 19 Мар 2013, 23:19 |
|
Регистриран на: 19 Авг 2007, 14:57 Мнения: 677 Местоположение: Перник
|
|
|
|
|
emzo
|
Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово Публикувано на: 19 Мар 2013, 23:28 |
|
Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56 Мнения: 2632 Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
|
1. дали не беше моя и версия 3 разликата е че единия е насипен, а другия готов сглобен 2. 20см от буксата до платката, 12метра усб кабел от платката до лаптопа - кабела е специален, дебел, екраниран, за терминална станция HP. 3 да
|
|
|
|
|
|