Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Газови уредби за LANCIA




Автор Съобщение
 Заглавие: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово ЕКУ
 Мнение Публикувано на: 02 Апр 2012, 14:14 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56
Мнения: 2632
Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
Необходими:
- поялник с по-тънка човка - 20-30w
- 3 проводника
- един 20-24пинов конектор от старо, изгоряло захранване
- 10 мин. свободно време
- лява и дясна ръка, с 2 леви не става :mrgreen:

Част 1
Отваряме кабела и намераме FT232 чипа, от него ни интересуват пинове 24 и 25
Изображение

Целта е да запоим там 2 проводника, които да изведем извън конектора на кабела.
3ия проводник е маса (GND), най-доброто място за неговото запояване са крачета 4 или 5 на ОБД конектора.
Понеже пиновете на чипа са малки, може да запояваме директно върху него или с мултицета, да намерим подходящо място, където да запоим проводника.
Ето в моя случай:
Изображение Изображение Изображение

Подсигурете проводниците вътре със силикон или както сметнете за добре, ето при мен:
Изображение

След това малко трябва да поизрежем пластамосовия конектор, за да могат да минат 3та проводника:
Изображение

Това е трудната част. Излишно е да казвам, че е желателно да си запишете, кой проводник е RX, TX и GND.

Част 2
Изработка на конектора за съответното газово ЕКУ.
В моя случай Tamona - двуредов, четири пинов конектор от компютърно захранване.

На следващата снимка съм наложил един до друг конектора на кабела и този на захранването:
Изображение

Ето и къде трябва да отрежете конектора на захранването:
Изображение

Ето pinout-а на Тамоната:
Изображение

Запоявате проводниците и ги изолирате, препорътелната дължина е не повече от 30см.

Отново правите настройките посочени тук:
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=44072

NB !!! 12 волта НЕ се подават ! Кабела/адаптера се захранва от 5в на USB порта, при подаване на 12в. сработва ADM211 и кабела/адаптера няма да работи с газовото ЕКУ, тогава си става нормален ККЛ адаптер. Когато се използва за газовото ЕКУ диодът на кабела НЕ свети, това е нормално :)

p.s. оригиналния кабел на Тамоната е базиран на FT232 чип, който осигурява 5волтови ТTL нива.
p.s.s. За Бога, не захранвайте газовото ЕКУ от бобина, че ще Ви побелеят косите :mrgreen:


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово
 Мнение Публикувано на: 02 Апр 2012, 16:19 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 03 Юни 2005, 09:27
Мнения: 1066
Местоположение: София
Кара: Нек'вa Ланчa и Нек'ви Авдита!
Браво, чудно си го написал :)
Само да питам последните ВАГ-КОМи, не са ли с чип FT232RL.
там май е на други пинове свързването?

_________________
ex. Lancia Dedra 1.8 8V SW - 1995
Lancia Lybra 1.8 16V SW - 2002
Audi Q5 3.0 V6 TDI - 2015
Audi Q5 Sport 40 2.0 TDI - 2019


Последна промяна revit_fan на 02 Апр 2012, 16:34, променена общо 1 път

Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово
 Мнение Публикувано на: 02 Апр 2012, 16:23 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56
Мнения: 2632
Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
Теглиш datasheet на точния чип и гледаш.

Някой ми каза, че последните ваг-ком-и дори не били с фтди чип.
Ами и пролифик да е и друг да е, принципа е същия.

Ама пролифик са отврат като цяло.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово
 Мнение Публикувано на: 02 Юни 2012, 20:31 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 13 Фев 2010, 15:52
Мнения: 646
Местоположение: Ямбол - Пловдив
И аз си преправих кабела по схемата на Емо. Оказа се прав. Бях го дал на късо и отказа да работи като ОБД на К и L линия ама за газовото стана. Появи се обаче следващия проблем- на контакт кабела си работи, а като запаля ДВГ програмата на газовата се дискънектва. Преди малко реших проблема като пуснах директна маса на кабела, а не от диагностичния конектор на газовата.


П.П. Един съвет- Не правете калибровки на газ ако нещо не ви е наред на бензин.

_________________
Алфа 75 1.8 EX - 12 години дрифт ми стигат!
Либра 1.8 - вече на жената
Изображение
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово
 Мнение Публикувано на: 02 Авг 2012, 08:06 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 19 Авг 2007, 14:57
Мнения: 677
Местоположение: Перник
Емо евала за темата. cheers Купих си Тамона Про ГАЗ - П .Решил съм да не го монтирам докато не се снабдя с кабел и софт.Случайно да имаш схемата на кабела за връзка към USB.

_________________
Fiat REGATA 1.9 DS R.I.P.
Lancia LYBRA 1.8 SW LPG
Rover 25 1.4 Woman CAR


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово
 Мнение Публикувано на: 02 Авг 2012, 09:22 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56
Мнения: 2632
Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
Ами схемата я има тук :)


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово
 Мнение Публикувано на: 03 Авг 2012, 22:20 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19
Мнения: 1692
Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97
Rover 416 GSI - на жената
Цитат:
p.s.s. За Бога, не захранвайте газовото ЕКУ от бобина, че ще Ви побелеят косите

Какво имаш предвид с това и какво се случва ако се захрани от бобината??

_________________
Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово
 Мнение Публикувано на: 03 Авг 2012, 22:48 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56
Мнения: 2632
Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
Това е само за тамоната и само за 1.8.
Не отчите коректно оборотите.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово
 Мнение Публикувано на: 04 Авг 2012, 07:17 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19
Мнения: 1692
Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97
Rover 416 GSI - на жената
аха ясно мерси.

_________________
Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово
 Мнение Публикувано на: 05 Авг 2012, 18:08 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 19 Авг 2007, 14:57
Мнения: 677
Местоположение: Перник
emzo написа:
Ами схемата я има тук :)


Явно не си ме разбрал. :) Имах в предвид на оргиналния кабел за Тамона.
Явно ще направя твоя вариант така ще мога да ползвам кабела и за ФЕС - а.
Поздрави.

_________________
Fiat REGATA 1.9 DS R.I.P.
Lancia LYBRA 1.8 SW LPG
Rover 25 1.4 Woman CAR


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово
 Мнение Публикувано на: 05 Авг 2012, 21:41 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56
Мнения: 2632
Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
Нямам я схемата на ОРИ кабела.

Има и вариант с кит за запояване на Сириус - USB to TTL адаптер, в момента ползвам такъв.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово
 Мнение Публикувано на: 05 Авг 2012, 23:01 
Offline
Специалист
Специалист

Регистриран на: 03 Окт 2011, 09:39
Мнения: 292
Кара: Lancia
http://www.electroninvest.eu/index.php? ... parent=292
Това ли казваш, че ползваш за връзка с Тамоната?


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово
 Мнение Публикувано на: 06 Авг 2012, 08:31 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56
Мнения: 2632
Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
Да, 14-15лв. от магазин в стз го купих.
Има джъмпер за нива на ТТЛ 3.3 и 5в.
Работи отлично.В ибей ги има и много по-евтини, но са с други чипове, аз лично съм най-доволен от FTDI.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово
 Мнение Публикувано на: 06 Авг 2012, 23:47 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 19 Авг 2007, 14:57
Мнения: 677
Местоположение: Перник
И това ме устройва напълно.Супер сте момчета. cheers

_________________
Fiat REGATA 1.9 DS R.I.P.
Lancia LYBRA 1.8 SW LPG
Rover 25 1.4 Woman CAR


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово
 Мнение Публикувано на: 07 Авг 2012, 14:09 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56
Мнения: 2632
Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
Ако мога да помагам с нещо по тамоната:
скайп
emzobg


Само дай инфо за редуктор, диф. налягане и точен модел на рейката.

п.с. датчика на термостата, както и термостата, т.е. да отваря напълно е от огромно значение да са изрядни.
Ако не ти загрява колата, бензиновите времена са постоянно високи.

Преди да почнеш с настройките, направи един лог на фес (при отворил, изряден термостат), със следните параметри:
rpm
injection time
lambda sensor signal във волтове.
1 мин работа на място и изцеди 1ва и 2ра и после поддържай за малко 90км/ч. на 4та или 5та.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово
 Мнение Публикувано на: 07 Авг 2012, 14:30 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 19 Авг 2007, 14:57
Мнения: 677
Местоположение: Перник
Благодаря за отзивчивоста.От днес имам ВАГ-СОМ кабел.Би ли казал с коя версия на ФЕС-а работи най добре и ако може линк за сваляне.А и нещо май се модифицираше кабела за да работи с Феса.

_________________
Fiat REGATA 1.9 DS R.I.P.
Lancia LYBRA 1.8 SW LPG
Rover 25 1.4 Woman CAR


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово
 Мнение Публикувано на: 07 Авг 2012, 14:41 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56
Мнения: 2632
Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
За двигателя, нищо не се модифицира, версията от официалния сайт ти върши работа.
не слагай драйвера от диска на кабела !

http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=64315
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=44072


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово
 Мнение Публикувано на: 07 Авг 2012, 18:43 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 19 Авг 2007, 14:57
Мнения: 677
Местоположение: Перник
Разбрах всичко.А и днес след обед доста поизчетох.Ако имам въпроси ще пиша.Благодаря предварително.

_________________
Fiat REGATA 1.9 DS R.I.P.
Lancia LYBRA 1.8 SW LPG
Rover 25 1.4 Woman CAR


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово
 Мнение Публикувано на: 19 Мар 2013, 23:19 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 19 Авг 2007, 14:57
Мнения: 677
Местоположение: Перник
emzo написа:
Нямам я схемата на ОРИ кабела.

Има и вариант с кит за запояване на Сириус - USB to TTL адаптер, в момента ползвам такъв.


Имам няколко въпроса:
1.Кой от двата модела ползваш http://www.sirius-pcb.com/index.php?mod ... g&show=144 или http://www.sirius-pcb.com/index.php?mod ... g&show=600

2.Дължина на кабела от диагностичната букса до платката и от usb - то до лаптопа.Може и снимка.

3.Работи ли стабилно по време на движение.

_________________
Fiat REGATA 1.9 DS R.I.P.
Lancia LYBRA 1.8 SW LPG
Rover 25 1.4 Woman CAR


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ръководство: преработка на ВАГ-КОМ в интерфейс на газово
 Мнение Публикувано на: 19 Мар 2013, 23:28 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56
Мнения: 2632
Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
1. дали не беше моя и версия 3
разликата е че единия е насипен, а другия готов сглобен
2. 20см от буксата до платката, 12метра усб кабел от платката до лаптопа - кабела е специален, дебел, екраниран, за терминална станция HP.
3 да


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 2 [ 29 мнения ] Отиди на страница 1, 2  Следваща




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Газови уредби за LANCIA


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов