Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Газови уредби за LANCIA




Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Проблем ли ще е да се изключи бензиновата помпа на газ ?
 Мнение Публикувано на: 08 Дек 2011, 15:23 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 03 Юни 2005, 09:27
Мнения: 1066
Местоположение: София
Кара: Нек'вa Ланчa и Нек'ви Авдита!
SBANKOV написа:
Да с обикновенна АГУ си и при теб няма проблем, но ГИ има отделен МАП сензор който подава инфо че налягането е паднало под нормалното за тези обороти и минава на бензин, това всъщнос те проблема.

Стига писа врели некипели Банков, предлагам да се съсредоточиш повече в четенето!
Какво общо има МАП сензора, който следи налягането на газта със спирането или не на бензиновата помпа?
Обяснявам с думи прости - бензиновата помпа при ГИ може да се спре с обикновено реле,
или реле за време. Все тая. Взима сигнал от газовия клапан, когато свърши газта и клапана затвори,
този сигнал пуска бензиновата помпа. И няма никакво забиване, залисване и т.н.
Ма нямало да вдигне налягане - остатъчното налягането в рейката е достатъчно за преминаването на бензин.
Когато си минал на газ, бензина винаги си остава с налягане - предполагам сте
откачали бензинопровод да кола, която не е палена цяло нощ, нали? А помпата
след 1 секунда вече подава бензина.Та аз не разбирам, какъв е проблема?
За и против спирането на помпата - винаги е имало два лагера.
Всеки си решава сам, но не заблуждавай колегите с писанията си.

_________________
ex. Lancia Dedra 1.8 8V SW - 1995
Lancia Lybra 1.8 16V SW - 2002
Audi Q5 3.0 V6 TDI - 2015
Audi Q5 Sport 40 2.0 TDI - 2019


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем ли ще е да се изключи бензиновата помпа на газ ?
 Мнение Публикувано на: 08 Дек 2011, 17:28 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 21 Яну 2010, 17:18
Мнения: 1034
Местоположение: София
Колега revit_fan, не съм целял да да те обеждавам колко велик разбирач съм, но пък за сметка на това сам си правя колата, знам от коя страна се държи отверката и за 4години все съм научил нещо в това училище, е да може сега да не съм омазан до лактите в масло и всяка сутрин да връзвам възли, но имам представа от ДВГ и принципите им на работа.
В мненията ти чета само критики, това е форум и всеки споделя идеи и опит, никой не сложил цевта на никого и да го принуждава помпата да бъде ли включена или не.
Всеки сам решава как да експлоатира колата си.
Ще те помоля да не ми даваш съвет дали да чета или да пиша, след като не ме познаваш, и аз няма да ги приема без да те познавам.
И ти твоя ГИ как си го направил, и как се държи, сподели малко опит а не само нападки, моля те.
cheers

_________________
Детето в мен продълажва да си играе с кибрит, но – странно – вече иска и пура, и Chivas...
http://forum.italauto-bg.net/index.php
FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\)


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем ли ще е да се изключи бензиновата помпа на газ ?
 Мнение Публикувано на: 08 Дек 2011, 18:16 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 03 Юни 2005, 09:27
Мнения: 1066
Местоположение: София
Кара: Нек'вa Ланчa и Нек'ви Авдита!
Банков, този форум се чете от много хора.
Колкото по-спретната и най-вече вярна информация има в него,
толкова по-добре.
Моят ГИ не съм си го слагал аз, защото с коли не се занимавам,
не съм "майстор", нямам сервиз и т.н. :lol:
Но това не ми пречи, като ида в сервиза да им кажа какво точно искам да направят.
И ще ти обясня, защо така реагирам на заблуждаващи мнения.
Навремето като пълен лаик с колите имах едно рено 19.
Имах някакви проблеми с реглажа на предницата и питам в Рено форума-
няколко човека ми казват, че и задният мост трябва да се регулира. И тръгвам аз по сервизи.
Два дена затрих. От два сервиза ме изгониха, а в третия човека се отказа да се занимава с мен,
връчи ми некви инструменти и каза - Айде като толкова знаеш, си го регулирай сам :D
И знаеш ли какво - задният мост на 19-ката не се регулира. Това го разбрах,
след като седнах и си прочетох техническата документация.
Та такива ми ти работи go>>

_________________
ex. Lancia Dedra 1.8 8V SW - 1995
Lancia Lybra 1.8 16V SW - 2002
Audi Q5 3.0 V6 TDI - 2015
Audi Q5 Sport 40 2.0 TDI - 2019


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем ли ще е да се изключи бензиновата помпа на газ ?
 Мнение Публикувано на: 08 Дек 2011, 21:50 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 17 Сеп 2011, 10:42
Мнения: 401
Кара: Lancia
Аз също, както писах, не намирам разлика в начина по който се осъществява преминаването от газ на бензин. Ако има придърпвания ще е единствено от това, че газта свършва и съответно количеството/налягането пада.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем ли ще е да се изключи бензиновата помпа на газ ?
 Мнение Публикувано на: 08 Дек 2011, 22:19 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33
Мнения: 3619
Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
+1 Добре изложено.

revit_fan написа:
Стига писа врели некипели Банков, предлагам да се съсредоточиш повече в четенето!
Какво общо има МАП сензора, който следи налягането на газта със спирането или не на бензиновата помпа?
Обяснявам с думи прости - бензиновата помпа при ГИ може да се спре с обикновено реле,
или реле за време. Все тая. Взима сигнал от газовия клапан, когато свърши газта и клапана затвори,
този сигнал пуска бензиновата помпа. И няма никакво забиване, залисване и т.н.
Ма нямало да вдигне налягане - остатъчното налягането в рейката е достатъчно за преминаването на бензин.
Когато си минал на газ, бензина винаги си остава с налягане - предполагам сте
откачали бензинопровод да кола, която не е палена цяло нощ, нали? А помпата
след 1 секунда вече подава бензина.Та аз не разбирам, какъв е проблема?
За и против спирането на помпата - винаги е имало два лагера.
Всеки си решава сам, но не заблуждавай колегите с писанията си.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем ли ще е да се изключи бензиновата помпа на газ ?
 Мнение Публикувано на: 11 Дек 2011, 09:21 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19
Мнения: 1692
Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97
Rover 416 GSI - на жената
да питам тогава като си има достатъчно налягане след като помпата не работи то защо като дадеш на контакт и помпата се включва за няколко секунди и после като запалиш тръгва за постоянно????
Може би усложнението (реле време при някой или още някой ред в сорса на компа) са просто защото са нямали какво да правят и са решили да сложат още едно усложнение.

Също така
Цитат:
Взима сигнал от газовия клапан, когато свърши газта и клапана затвори,
този сигнал пуска бензиновата помпа. И няма никакво забиване, залисване и т.н.
Ма нямало да вдигне налягане - остатъчното налягането в рейката е достатъчно за преминаването на бензин.
Когато си минал на газ, бензина винаги си остава с налягане - предполагам сте
откачали бензинопровод да кола, която не е палена цяло нощ, нали? А помпата
след 1 секунда вече подава бензина.Та аз не разбирам, какъв е проблема?

Колега сам казваш че не разбираш ама замисли се за 1 секунда щом даваш точни цифри колко такта прави мотора при 3000 оборота например. А какво количество гориво минава през инжекторите при пълен товар (или газ до ламарината, както се случва като видиш, че срещу теб идва тир и няма къде да се прибереш освен да минеш възможно най-бързо)

Също така по принцип помпите когато тръгнат да заминават започват трудно да тръгват но тръгнат ли веднъж си работят добре до следващото спиране. Ако помпата реши че няма точно в най неподходящия момент да тръгне ???
Ако си работи непрекъснато и си успял да запалиш то е много малко вероятно след това да спре (инерция на движение и на покой)

Ако ГИ има отделен изход за управление, както имат някой скъпи модели (BRC мисля) той може да се програмира кога да включва - тогава съм съгласен да се използва той за спиране на помпата.

Писах и преди и сега ще го напиша - според вас желаещи да си спират помпите каква е причината ГИ да пуска клапаните няколко секунди преди реалното превключване газ бензин???
Там също остава налягане между инжекторите и клапана.

Налягането на бензина се регулира от регулатора на рейката, който се управлява с налягането в колектора което при затворен дросел е малко защото регулатора е отворил към връщащата магистрала - т.е. най малко при първия принудителен празен ход вече налягане в рейката почти няма.

Когато ГИ установи посредством MAP сензора че налягането в газовата рейка и под определен минимум за определен период от време - около половин секунда спира газовите, както и клапана и пуска бензиновите инжектори
Какво се получава в този момент ако е спряна помпата ???? а ако възвратния клапан в помпата е позацапан? Ами ако този момент най-неподходящия примерно тъкмо сте разбрали че завоя в който сте влезли е хлъзгав и за да се измъкнете от него невредими ви трябва цялата мощност на мотора.
Става следното: вие натискате педала до ламарината (при това не се знае дали сте и на много подходяща предавка)
инжекторното време е максимално при да кажем 3000 оборота това са 12000 такта при 4 цилиндров мотор и 15000 такта при 5 цилиндров мотор. Т.е. 15000 впръсквания в минута и 41 в секунда. Ще ви оставя да сметнете колко литра са това в минута и то при максимално налягане - 3бара.
Обаче газта ви е на свършване пък и центробежната сила я е закарала в единия край на бутилката и налягането в газовата рейка спада
ГИ авариино превключва инжекторите от газ към бензин.
обаче вашата помпа е спряна и налягането не е 3бара а е към 2 да кажем може и по-малко да е, горивото в рейката свършва мгновено а помпата я чакай.
Резултата няма да го обяснявам.
Аз за 100 -150 лева (колкото е една помпа) няма да се трепя.

А тука да не споменаваме че някои ГИ при голямо натоварване когато газовото време стане прекалено голямо превключват на бензин но не спира клапана за да могат при падане на времето да върнат веднага на бензин - справка примерно Fobos имат такава опция. Газовото време е доста по голямо от бензиновото и при голям товар отварят и нямат време да затворят. Тогава интелигентните газови преминават на бензин докато не падне резултатното газово време под определен праг - тогава с спряна помпа ще имате едно голямо спиране на колата.

Пък и от 2 години съм на газ и да чукна на дърво след толкова пъти оставяне на сухо помпата още държи а работи нон стоп.

_________________
Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем ли ще е да се изключи бензиновата помпа на газ ?
 Мнение Публикувано на: 12 Дек 2011, 13:24 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 21 Яну 2010, 17:18
Мнения: 1034
Местоположение: София
jorometala написа:
.....


Как има времето да го обясниш толкова подробно, но това е самата истина.
bowdown
и пак казвам кой както си реши да си кара.

И да ви кажа една бензинова помпа втора употреба не струва повече от едно качествено масло и филтри, и се сменя за не повече от час с всичките му салтанати.

_________________
Детето в мен продълажва да си играе с кибрит, но – странно – вече иска и пура, и Chivas...
http://forum.italauto-bg.net/index.php
FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\)


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем ли ще е да се изключи бензиновата помпа на газ ?
 Мнение Публикувано на: 13 Дек 2011, 12:24 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 03 Юни 2005, 09:27
Мнения: 1066
Местоположение: София
Кара: Нек'вa Ланчa и Нек'ви Авдита!
jorometala написа:
...

Дълъг ти е поста, затова няма да те цитирам.
Има верни има и неверни неща в него.
Хубаво е, да има такива теми, защото така се изясняват повече неща.
Споменах вече, че има два лагера - ЗА и Против и всеки си има своите аргументи.
Написал съм , че не разбирам какъв е проблема, а не че нищо не разбирам :D
- Налягането на помпата е 3 бара, и само на празен ход пада до 2.5 бара в рейката,
а не както пишеш, че пада почти до нула.
- Сметките за впръскване са ти малко грешни,
3000 оборота в минута са 50 на секунда,
ако вземем 4 тактов за 2 обората има 2 впръсквания - т.е 25 пъти.
- Газовото време на дюзите изобщо може да не е много по-голямо от това на бензин,
а даже може и да е по-малко.
В крайна сметка, всичко зависи от това дали държи или не налягане рейката.
Това се установява опитно с проба и не е лесно. Не е за всеки гаражен монтажист.
А помпата дали ще тръгне или не и кога ще се счупи - зависи от изработените от
нея моточасове.

_________________
ex. Lancia Dedra 1.8 8V SW - 1995
Lancia Lybra 1.8 16V SW - 2002
Audi Q5 3.0 V6 TDI - 2015
Audi Q5 Sport 40 2.0 TDI - 2019


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем ли ще е да се изключи бензиновата помпа на газ ?
 Мнение Публикувано на: 14 Дек 2011, 04:24 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 17 Сеп 2011, 10:42
Мнения: 401
Кара: Lancia
jorometala написа:


При преминаване от газ на бензин, когато газта е свършила, няма никакво придърпване, забиване на муцуната и други такива. Ако не гледаш светлинния индикатор на автоматичното ключе няма да разбереш на какво гориво си. Никога не ми се е налагало да превключвам на бензин по време на изпреварване! На по-ниска предавка - да, безброй пъти. На бензин преди изпреварването - да, безброй пъти. Но точно в завоя или по време на изпреварване - никога! Как въобще ти хрумна, че ще имаш време в завой да превключваш, да не говорим за влиянието на ускорението, центробежната сила, опита и т.н.... ?!!!!
Ами както те слушам почвам да се притеснявам, че изобщо съм сложил ГИ !

Темата не беше дали да спра бензиновата помпа, а дали компютъра ще трупа грешки, които ще доведат до възпрепятстване експлоатацията на автомобила! Явно не - вече практически установено, така че ако някой желае може да спре бензиновата помпа без опасения от подобно естество.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем ли ще е да се изключи бензиновата помпа на газ ?
 Мнение Публикувано на: 16 Дек 2011, 17:35 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 03 Ное 2005, 13:01
Мнения: 694
Местоположение: София
Кара: Alfa Romeo 166 2.0TS & BMW E39 Touring tds
да взема и аз да се намеся, а? cheers

Та начина ми на каране е такъв, че имам много опит по проблема, който обсъждате.
Карам докато ми свърши газта. Не знам на мойта дали спира бензиновата помпа, докато работи на газ,
но при нормално каране преминаването от газ на бензин не се усеща. В режим на изпреварване, когато педала е натиснат доволно винаги забива за около 1-2 секунди, докато не мине на бензин.

_________________
Alfa Romeo 166 2.0TS & BMW 525tds Touring


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем ли ще е да се изключи бензиновата помпа на газ ?
 Мнение Публикувано на: 25 Дек 2011, 16:00 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 14 Дек 2004, 00:14
Мнения: 1361
Местоположение: Пловдив
Не знам за ко се разправяте , ама от последните два поста се светнах горе долу. Преминаването от газ на бензин зависи в къв момент ще те свари свършването на газта. Моята и я усещам, и не я усещам. Ако си карам е така по пътя изведнъж почва да пиука че е свършила и е минала на бензин по никъв начин не съм усетил нищо, но има и моменти когато примерно кеся на някои светофар, светне зелено и аз тръгна да ускорявам ама реша че искам бързо да ускорявам и в тоя момент изведнъж не ми стига газта щото свършва, е тогава имам забиване и чудене няколко секунди кво се случва докато мине на газ, много неприятно. Тоест постепенното свършване на газта и падане на налягането в реиката се отработва добре от системата и преминаването е безпроблемно, но рязкото свършване и недостиг на газ вече прави номера. Не знам каква е причината за това, 100 пъти съм си гледал настроиките за преминаване от газ на бензин и всичко е ок, променял съм ги но по добре не става, увеличих и минималното налягане на газта за преминаване на бензин намалих до краи времето за отчитане на тва налягане и резултата е една идея по добър, но никога при интензивно ускорение не е обърнала без да я усетя. Може да си направите следния експеримент, като ви свърши гатза другия път, пуснете педала колата да убие скороста, минете на 2 ра, цъкнете пак на газ да обърне на газ и опитаите да ускорите с повече газ, да видим ще обърне ли безпроблемно или първо ще забие муцуна ще се почуди и чак тогава ще обърне на бенз.

_________________
Правило № 1- Нещо, което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
Правило № 3- Винаги спазвай правило 1!!!
DEDRA (EX) Bravo (EX) Lancya Y (ex)
BMW X3 E83 3.0D 218hp-AT : Dedra 1,6i 78hp


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем ли ще е да се изключи бензиновата помпа на газ ?
 Мнение Публикувано на: 04 Яну 2012, 18:44 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 20 Ное 2011, 20:53
Мнения: 126
Местоположение: Стара Загора
Кара: Lancia Delta 2.0 163hp.
Според мен не е добре да се изключва помпата при работа на ДВГ-то на газ,но ако все пак решите да изключвате помпата,го направете с реле така че като превключите от копчето на газ,да се изключва захранването на помпата и обратно.

_________________
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000-with CNG
FIAT BRAVO 1.6 16V 1997-with LPG
Изображение
Купувам капачетата на лайсните на тавана на Либра комби.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем ли ще е да се изключи бензиновата помпа на газ ?
 Мнение Публикувано на: 01 Май 2012, 22:11 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 26 Фев 2006, 11:26
Мнения: 1273
Местоположение: Русе
И аз отначало не изключвах бензиновата помпа при работа на газ за да се охлажда уж рейката с инжекторите.Но какво става цялото количество гориво се върти и връща обратно в резервоара през регулатора на налягането намиращ се в края на рейката в моя случай.В резултат на което вече смених три регулатора на Бош.Не се заблуждавайте помпата е въртяща се машина и щом се върти се износва.На моята четките бяха вкопали колектора до изолацията му.Така че аз съм твърдо да се изключва помпата при работа на газ и така карам вече около 5 годинки при което баба Тема върви еднакво добре както на газ така и на бензин.Единственото което правя е, че винаги я паля и гася само на бензин.Не знам при по-новите автомобили дали електрониката следи работата на бензиновата помпа,а при баба Тема е направено много тарикатско бензиновата помпа върти само когато се върти коляновия вал, а не като подадеш само контакт.

_________________
Lancia Thema 834B000-стара класика


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 2 от 2 [ 33 мнения ] Отиди на страница Предишна  1, 2




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Газови уредби за LANCIA


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов