Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Газови уредби за LANCIA




Автор Съобщение
 Заглавие: Re: двигателя гасне след монтаж на АГУ
 Мнение Публикувано на: 31 Окт 2011, 17:46 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49
Мнения: 428
Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
wallbash
Е... си случая. Четири дни лампата не светна и пак почна да гасне. В събота в бокса - и замервания в различни комбинации. Последната беше с откачен клапан за газта и свързана дюза(работи на бензин) - за да подам захранване на симулатора, и разкачени кабели на симулатора към дюзата и ламбда сондата. Напрежение по кабелите за сондата 0,20-0,75, и странното - по кабелите за дюзата - около 9,5V (а когато са свързани с дюзата напрежението е колкото на акумулатора).
Отделно няколко пъти прегарят писти, възстановявам участъка с калай - гори друг участък. И най-много гори писта, в края на която е черния кабел на симулатора (по схема - масата). По едно време симулатора съвсем спря да включва. Накрая запоих изолирана жичка по целия път на пистата, със съответните и връзки. Докато превключвах от бензин на газ, пак видях малко пушек, ама пробив по платката не открих. Като поработи на място няколко минути светна индикатора на таблото, ама и на тва бях доволен, поне минаваше на газ. Днес до работата не светна, и направо съм на тръни. Ако някой има идея - казвайте, че в чудо се видях.
Симулатора е като на снимката


Прикачени файлове:
lammonos.jpg
lammonos.jpg [ 11.97 KiB | Прегледано 7035 пъти ]

_________________
Изображение
Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7
Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: двигателя гасне след монтаж на АГУ
 Мнение Публикувано на: 09 Ное 2011, 15:21 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 04 Май 2011, 22:09
Мнения: 544
Местоположение: ПЛОВДИВ
Кара: Lancia Kappa 2.4 TDS
А ако се прекъсне само помпата ??? Като няма бензин дюзата нека си щтрака напразно !!! :mrgreen:

_________________
Изображение
юзербары для форумов


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: двигателя гасне след монтаж на АГУ
 Мнение Публикувано на: 09 Ное 2011, 16:12 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 21 Яну 2010, 17:18
Мнения: 1034
Местоположение: София
maxuel82 написа:
А ако се прекъсне само помпата ??? Като няма бензин дюзата нека си щтрака напразно !!! :mrgreen:


Това аз не бих го направил, щото после дюзи ще чистя. Не забравяй че все пак бензина има някакви миещи свойства.
Дори бих взел захранване на клапана от краш бутона/ така е направено при мен/ при удар блокира и бензина и газта.

_________________
Детето в мен продълажва да си играе с кибрит, но – странно – вече иска и пура, и Chivas...
http://forum.italauto-bg.net/index.php
FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\)


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: двигателя гасне след монтаж на АГУ
 Мнение Публикувано на: 10 Ное 2011, 10:25 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49
Мнения: 428
Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
За прекъсване (или не) на помпата мненията май са 50 на 50%, и за сега поне и аз клоня към мненията против прекъсване. Необяснимо ми е волтажа за дюзата, и най-много - каква е връзката да се оправя с откачане на акумулатора, при положение, че лампата за грешки не светваше (т.е. не би трябвало да има такива), а като святка от време на време (демек има грешка) - с месеци не ми е правила проблеми (като изключа спънатия вървеж).
Преди имаше някакъв "алгоритъм" кога святка и гасне, сега - никакъв.
А за краш бутона си е добра идея, напролет като се пооправи времето (че не ми се мръзне пред блока), или ако намеря гараж и за други дейности.

_________________
Изображение
Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: двигателя гасне след монтаж на АГУ
 Мнение Публикувано на: 10 Ное 2011, 11:11 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19
Мнения: 1692
Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97
Rover 416 GSI - на жената
щом гори симулатора значи: не е свързан както трябва, не е за тази кола, изгорял е преди. Електронните устройства каквото е и симулатора обикновено не горят само писти по платката а и други елементи които не е задължително да се видят че са изгоряли.
Причината за странното поведение на дюзата може да е симулатора може и да е нормално. По принцип на нея не и се подава постоянно напрежение а импулси. С обикновен мултицет няма как да го измериш, но ако ти дава волтаж като на акумулатора значи нещо не е наред това означава постоянно отворена дюза.
За мен най доброто което може да направиш е да махнеш/ смениш тоя симулатор.
Виж някой магазин за газови елементи и там питай и си вземи нов симулатор. Връзваш по схемата и така.
АА и за да си сигурен че другото работи възстанови всички нарязани кабели и виж дали ще работи нормално на бензин.
За да видиш дали ще работи на газ без симулатора дюзата я прекъсваш през едно реле (има вероятност да имаш проблеми с превключването) но в движение би трябвало да ти забие за малко нос и после да си работи на газ добре.
Ако всичко е наред по сместа на газ не ти трябва симулация на ламбдата. Как мислиш че работи ламбдата при газовия инжекцион ?!?! Работи си както и на бензин.

_________________
Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: двигателя гасне след монтаж на АГУ
 Мнение Публикувано на: 10 Ное 2011, 15:31 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49
Мнения: 428
Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
Мерси колега.
Предполагам, че ако е постоянно отворена дюзата, ще личи - имам предвид притирисане на двигателя, изпушване, нещо такова. Обаче мирисът от ауспуха е като от оптимална смес, дори и като я бях наврял в гараж. Само преди да разкача акумулатора (след като почна да гасне) опитах да я "изнасиля" като подавам газ, уж да стабилизира оборотите за да мога да меря, но но се получи. Та само тогава задимя.
Симулатора и аз искам да го махна, ама в единствения магазин при нас, са същите като моя.
Като си свържа кабелите на дюзата и сондата си бачка нормално на бензин. иначе съм пробвал едновременно със свързана дюза (и на газ и на бензин смес) - определено си личи като се смесят.
И колко мисля, все повече клоня към идеята, че нещо по елементите на веригата за симулация на дюза не е наред - все пак 1 месец работи без да е прекъсната сондата, и проблема се появяваше на 4-5-ия ден. Ама прекъсването през реле ще ми е малко проблемно - малко ме няма в електрониката.
А за симулация на ламбдата е хубаво да има. Усещал съм (макар и за кратко) разликата ЕКУ-то като си направи настройките и със симулиран сигнал на сондата, и като мине в сервизен режим. Макар, че месеци я карах в сервизен режим, не беше чак толкова зле - все пак не ходя по гонки. Ама пусто - все се стремим към уж по-хубаво.

_________________
Изображение
Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: двигателя гасне след монтаж на АГУ
 Мнение Публикувано на: 10 Ное 2011, 22:43 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19
Мнения: 1692
Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97
Rover 416 GSI - на жената
за да имаш проблем при несимулирана ламбда значи сместа на газ не е добре. Би трябвало да работи нормално и без симулация ако имаш добра смес на газ.

_________________
Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: двигателя гасне след монтаж на АГУ
 Мнение Публикувано на: 11 Ное 2011, 11:05 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49
Мнения: 428
Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
Тя за работене - работеше. Просто като загрее над 70 гр. и подавам газ лампата на таблото светкаше. Като я оставя на празен ход след секунда загасваше. Също и ако превключа на бензин (правил съм такива проби в движение). Но наистина светне ли лампата, колата се променя, не е самовнушение, и звука е малко по-различен, и ускорението е друго.
Ама ако не е толкова сложно - мога да се пробвам да сложа сам релето, не съм схванат в ръцете.

_________________
Изображение
Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: двигателя гасне след монтаж на АГУ
 Мнение Публикувано на: 11 Ное 2011, 15:10 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 21 Яну 2010, 17:18
Мнения: 1034
Местоположение: София
Абе я да питам нещо, колата държи ли ти 90 гадуса на дълго?

_________________
Детето в мен продълажва да си играе с кибрит, но – странно – вече иска и пура, и Chivas...
http://forum.italauto-bg.net/index.php
FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\)


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: двигателя гасне след монтаж на АГУ
 Мнение Публикувано на: 11 Ное 2011, 16:49 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49
Мнения: 428
Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
SBANKOV написа:
Абе я да питам нещо, колата държи ли ти 90 гадуса на дълго?

след монтажа на газовата, държи темп. едно деление под 90*, ама го отдавам на повишения обем на охл. с-ма - тръби, изпарител, както и на променения поток на антифриза. Само като карам бавно на ниска предавка по-продължително, или на място, вдига нагоре, ама то тогава е отивала до 100-110 (по време на бензиновия протест :lol: )
Помня поста ти, и мисля, че хващам логиката, но не съм сигурен дали ще да е от там проблема. По едно време се съмнявах да няма общо заради затоплянето на входящия въздух (щото си го оправих), но въртелите бяха и преди да го оправя и след това, както и когато е студено и топло (затоплянето не бачка).

_________________
Изображение
Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: двигателя гасне след монтаж на АГУ
 Мнение Публикувано на: 11 Ное 2011, 17:06 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 21 Яну 2010, 17:18
Мнения: 1034
Местоположение: София
Добре де ама нещо вкарва колата в авариен режим.
Температурните датчици коректно ли работят, Ламбдата на бензин до какви стойности клати. Нещо казва на компа че сместта е бедна а друго че е прекалено богата. И тогава колата почва да роботи по таблица.
Закачи един ФЕС и виж кога работи по таблица и до какви стойности клати ламбдата. и на бензин и на газ и тогава ще е съвсем ясно, сигурен ли си че ламбадата е като за теб, сменял ли си я? имам наблюдение че японските сонди не се разбират много коректно с италянски ДВГ.- лично мнение.

_________________
Детето в мен продълажва да си играе с кибрит, но – странно – вече иска и пура, и Chivas...
http://forum.italauto-bg.net/index.php
FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\)


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: двигателя гасне след монтаж на АГУ
 Мнение Публикувано на: 11 Ное 2011, 21:01 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49
Мнения: 428
Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
няколко пъти е закачана на компа - когато не светкаше лампата грешки няма, кривата на симулатора като по учебник. Мерена сонда с мултицет - перфектно. А точно тогава на 3-4 дни почваше да гасне. Като светнеше лампа - спъната, но не гасне.
Ламбда сондата е оригиналната. Много пъти е мерена - и на комп и на мултицет - добри стойности - по спомен 0,18-0,79.

_________________
Изображение
Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: двигателя гасне след монтаж на АГУ
 Мнение Публикувано на: 12 Ное 2011, 09:47 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19
Мнения: 1692
Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97
Rover 416 GSI - на жената
Започвам да си мисля че проблема идва от датчик на хол или колянов вал а може и някоя лоша връзка по датчици - все пак е пипал газаджия (да не се обиждат ама понякога са като алармаджии). Това за гасненето. Иначе аварииния режим може да идва и от плочката на газовата проблемен температурен датчик (да прекъсва самия датчик или кабелите до него) мап сензор (тоя двигател май има такова нещо).
Сега се сещам че май беше споменавал че газаджията бил вързал симулатора за детонационния датчик - я провери там как са връзките а ако го е рязал много вероятно това да създава проблем. Детонационния датчик е аналогов датчик и кабела му трябва да е коаксиален, демек екраниран, защото всяко смущение в кабела се отразява на показанията му - смущение примерно от включване на голям консуматор на който кабела му минава близо да кабела на детонационния датчик.
Би трябвало като изгасне да се види точно кой датчик е дал фира за да загасне колата. А светка ли чека като изгасне?

_________________
Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: двигателя гасне след монтаж на АГУ
 Мнение Публикувано на: 14 Ное 2011, 10:07 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 21 Яну 2010, 17:18
Мнения: 1034
Местоположение: София
Я едно идея още, огледай куплонга на ламбда сондата 4-те кабела дето влизат в буксата, но голямата квадратната, При мен вкарваше колата в авариен режим от това че капеше антифриз точно върху нея и ставаше е**си шаша за ЕКУ-то, и бам в авариен и по таблица.

_________________
Детето в мен продълажва да си играе с кибрит, но – странно – вече иска и пура, и Chivas...
http://forum.italauto-bg.net/index.php
FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\)


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: двигателя гасне след монтаж на АГУ
 Мнение Публикувано на: 14 Ное 2011, 13:18 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49
Мнения: 428
Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
Здравейте отново.
Датчика на коляновия, доколкото знам е индукционнен, и да - имаше записана грешка за него като взимах колата (доста преди да сложа газовата), но малко след това го почистих профилактично, и повече не е имало грешки за него. Повечето връзки 1-2 пъти годишно ги оглеждам и почиствам. Но ако е от лоша връзка, няма да се промени след разкачане на акумулатора. Кабелите на датчика за темп. на въздуха (дето е в инжекциона) са оглеждани, стойностите му са гледани в реално време - о.к. са. С МАП-а досега не е имало проблем, дано и да няма.
Сега като казваш за детонационния, почвам да се съмнявам да не са ме подвели. Доколкото помня кабела беше обикновен, усука го и го запои, после го уви с изолирбанд, и отгоре хлаух, всичкото това под "вещото" ми наблюдение. Сори ако питам тъпотии (пак казвам - не съм много "близък" с тоците и електрониката) ама ако е аналогов, не трябва ли да е с променливо напрежение? И най-вече , по-рано беше писал, че на дюзата се подава импулсно, ей това постоянно захранване да не е повредило нещо в симулатора (елементите му не са ми познати и не знам на какъв принцип бачкат). Като изгасне колата, светкат обичайните лампи - захранване, масло и инжекцион.
На мойта сонда (на колата де :) ) кабелите са с две букси по двойки - подгрева на едната, и "данните" на другата. Те са си зад капак, пък там като че ли няма как да се намокрят (дано не видя обратното някога) но до сега винаги съм ги виждал сухи.
Но пак казвам, ако свети лампата, превключа ли на бензин - гасне моментално, което ме навежда към симулатора.
А бе, я кажете ако знаете, как се прекъсва с реле, ако няма големи студове, и не е много сложно, да взема да опитам и тоя вариант, пък ако се получи - е...л ги съм и симулаторите.

_________________
Изображение
Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: двигателя гасне след монтаж на АГУ
 Мнение Публикувано на: 14 Ное 2011, 23:54 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19
Мнения: 1692
Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97
Rover 416 GSI - на жената
Взимаш едно реле и бубинката я захранваш, както се захранва и симулатора демек при превключване на газ трябва релето да е задействано. Единия кабел на дюзата за препоръчване минуса го прекъсваш през нормално затворения контакт на релето (контакта който дава връзка когато НЕ е задействано релето) и би трябвало да стане. Само че вероятно ще светне чека на компа. Ако имаш случайно друга дюза може да пробваш да направиш релето да превключва към нея като караш на газ.
За да не дава грешка повечето симулатори на имат резистор с приблизително същото съпротивление както дюзата. За да не дава грешка компа при изключване на дюзата трябва съпротивлението към компа да остане приблизително същото.

_________________
Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: двигателя гасне след монтаж на АГУ
 Мнение Публикувано на: 15 Ное 2011, 12:17 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49
Мнения: 428
Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
jorometala написа:
Взимаш едно реле и бубинката я захранваш...

Знаех си :lol: , че няма да е толкова просто.
Сори ако ви звучат тъпо въпросите ми, ама... : Релето каквото и да е, или требе да търся с някакви конкретни параметри.? Бубинката също, и къде се слага?
Преди няколко дни мой съсед си сложи газова на Пасат при другия "реномиран" газаджия при нас, та поогледах малко, доколкото се ориентирах дюзата е прекъсната с реле, ама нямах време да гледам от къде идват кабелите, а бубина (или поне нещо дето изглежда като бубина не видях)
На дюзата на моята е прекъснат само единия кабел (зелен - така е по схемата на симулатора).
Колега, лесно ли гори по принцип въпросния резистор, личи ли като изгори, и може ли да е изгорял при свързването към детонационния датчик? Ако има някакви белези, по които да позная, ще огледам при следващо отваряне на симулатора.
Още един път се извинявам за може би тъпите въпроси, и благодаря за търпението, но определено е кофти усещане да не си "в свои води".

_________________
Изображение
Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: двигателя гасне след монтаж на АГУ
 Мнение Публикувано на: 24 Ное 2011, 13:45 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 21 Яну 2010, 17:18
Мнения: 1034
Местоположение: София
сега още един съвет, провери си маркуча за от изпарителя до стъпковото моторче, този за вакума, много обичат да се цепят и тогава пак почва да работи по таблица и влиза в авариен режим

_________________
Детето в мен продълажва да си играе с кибрит, но – странно – вече иска и пура, и Chivas...
http://forum.italauto-bg.net/index.php
FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\)


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: двигателя гасне след монтаж на АГУ
 Мнение Публикувано на: 25 Ное 2011, 10:30 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49
Мнения: 428
Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
SBANKOV написа:
сега още един съвет, провери си маркуча за от изпарителя до стъпковото моторче, този за вакума, много обичат да се цепят и тогава пак почва да работи по таблица и влиза в авариен режим

Не се сещам за такъв маркуч. От изпарителя има до плочката (за газта). За вакуум има 3 на щуцерите на инжекциона, ама единия е от термоклапана в капака на въздушния филтър, другия е от разклонението на маркуча за картерната вентилация, третия (доколкото знам) е за филтъра за изпаренията в резервоара. Други няма. :?:

_________________
Изображение
Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: двигателя гасне след монтаж на АГУ
 Мнение Публикувано на: 25 Ное 2011, 11:51 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19
Мнения: 1692
Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97
Rover 416 GSI - на жената
няма как да има такъв изпарителя ти е така наречения електрически а колегата нещо се е объркал с вакуумните които се слагат на карбураторните коли най вече.

_________________
Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
Изображение


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 2 от 3 [ 47 мнения ] Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Газови уредби за LANCIA


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов