Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Газови уредби за LANCIA




Автор Съобщение
 Заглавие: Re: двигателя гасне след монтаж на АГУ
 Мнение Публикувано на: 25 Ное 2011, 13:55 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 21 Яну 2010, 17:18
Мнения: 1034
Местоположение: София
Не не несъм се объркал, моя изпарител има вакумен маркуч/гофриран/ който отива до стъпковия мотор, беше сцепен преди няколко дни и от това ми светеше дюзата, оправи се и колата тръгна като хората.

Жоро ти нали си в Младост1 ако имаш желание ще дойда да ти покажа за какво говоря.

_________________
Детето в мен продълажва да си играе с кибрит, но – странно – вече иска и пура, и Chivas...
http://forum.italauto-bg.net/index.php
FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\)


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: двигателя гасне след монтаж на АГУ
 Мнение Публикувано на: 21 Мар 2012, 17:19 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49
Мнения: 428
Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
Здравейте отново, колеги.
След тая безкрайна зима, сега като взе да се затопля, мисля да продължа опитите за подобрение по темата. Имам малко работа по смяна на гарнитура и масло, и живот и здраве (и малко кинти) се залавям с газта. Постарах се малко да се ограмотя, да не задавам съвсем тъпи въпроси, и що годе да разбера за какво ми говори колегата jorometala, и вече май има надежда :lol: . Ама все пак ще ми трябва малко помощ и напътствия, като се надявам на колегите jorometala и Delta, както и на други колеги с познания по електроника и газовите у-би, стига да имат време и нерви.
Та идеята ми за начало е да прекъсна дюзата с реле, симулатора да остане да бачка само като симулатор на ламбда сондата. Ще ми се да го направя грамотно, и реших да ползвам реле с нормално затворен контакт + време за забавяне на прекъсването (доколкото се ориентирах). Но засега удрям на камък за релето - при нас го няма. Та едното ми питане е дали някой го е виждал по магазини, и горе-долу к`ви пари струва. Ако не се намира, ще сложа обикновено реле
Отделно - разбрах, че е хубаво да се свърже паралелно и съпротивление, колкото е съпротивлението на дюзата, за да не се "стряска" ЕКУ-то, че е прекъсната дюзата. Намерих и примерна схема за свързване с обикновено реле. Питането е колко е съпротивлението на дюзата на колата от подписа (в нет-а не можах да го открия), и дали е вярна схемата на свързване и указанието към нея?
Дюзата е прекъсната с реле с 2 контакта (5крачета). На едното положение спира едната жица на дюзата, а нормално затворения контакт е свързан резистора към другата жица на дюзата.
Трябва да дадеш на маса другият извод на резистора. Реално трябва линията да се замасява през резистора.
Инжекторът се управлява с (+) от ЕКУто.

Е те за това ще ми трябва повечко помощ и търпение от страна на колегите, които решат да ударят едно рамо.
Ще опитам да кача и снимка на окабеляването на газовата.
http://img196.imageshack.us/img196/9281/p1020066x.jpg


Прикачени файлове:
image_AEB372.jpeg
image_AEB372.jpeg [ 17.17 KiB | Прегледано 4830 пъти ]
supr.JPG
supr.JPG [ 15.25 KiB | Прегледано 4830 пъти ]

_________________
Изображение
Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7
Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: двигателя гасне след монтаж на АГУ
 Мнение Публикувано на: 01 Апр 2012, 22:35 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст

Регистриран на: 12 Мар 2012, 21:12
Мнения: 135
Кара: Lancia dedra
колега Типо-то ми е моноинжекция и 7 години го карах на газ(сега е спряно за "модернизиране" :evil: ). Нямаше нито имулатор нито каквото ида е било друго,а само две обикновенни релета(едното за прекъсване на захранването към помпата ,а другото за инжектора) управлявани от ключа и никога не съм имал проблеми.На брат ми пунтото го направих по същия начин и пак няма ядове-като мине на газ свети лампата на инжекциона,но като си прехвърли на бензин пак си изгася. С други думи колега слагай обикновенни релета (не се занимавай да търсиш други) и карай cheers


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: двигателя гасне след монтаж на АГУ
 Мнение Публикувано на: 24 Апр 2012, 14:33 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49
Мнения: 428
Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
Така, от събота колата е с реле за прекъсване на дюзата, и свързани кабели на сондата. Засега без съпротивление, но не намерих колко е съпротивлението на дюзата (в Autodata има, мисля, за 90 и 103 - коньовите двигатели). Симулатора е аут за сега - след като го замерих и видях, че не симулира ламбдата го свалих и отворих, проблема е вече очеваден - разцепен е един елемент (не го знам как се казва, ама ще опитам да го намеря в някой магазин). От наблюдението ми върху колата засега (2-3 дни) забелязвам, че при тоя инжекцион допълнително съпротивление може би да не трябва, дано съм прав. Индикатора за грешка светка след като известно време е натиснат педала на газта, и изгасва секунди след като го отпусна. Което ми се вижда нормално - след отчитане на бедна смес (при работа на пропан) и невъзможност за корекция на сместа ЕКУ-то записва грешка, а при отпускане на педала (празен ход) показанията на ламбдата се игнорират, и лампата гасне. Демек компа май не следи пряко дюзата дали работи, а си "прави извод" при невъзможност за корекции.
И друго - след като отворих симулатора бая време го зяпах и се опитвах да го разбера как бачка. И след дълъг мислеж стигнАх до извода, че концепцията му като симулатор на дюза май не е много удачна. Той се свързва с прекъснатия проводник на дюзата просредством два кабела, т.е. няма как да прекъсне дюзата и да замаси (с подходящо съпротивление = на съпр. на дюзата) с другия проводник на дюзата (непрекъснатия) за да затвори веригата. Макар, че при тоя вариант симулатора ще е само за дюзи с конкретно съпротивление.
А веригата не се прекъсва, щото при превключване на газ, напрежение има, само, че е по-ниско (някъде по-рано в темата бях писал). Което ме води на мисълта, че при превключване на газ през допълнително съпротивление или нещо от сорта, се намаля напрежението на дюзата под работните и стойности, при което тя спира (демек не впръсква гориво, което е и идеята) без да се прекъсва веригата, т.е. и компа няма да се "шашка". При тоя вариант симулатора ще може да бачка с повечето дюзи. Въпроса е колко коректно ще бачка. Също по-рано писах как при работещ симулатор, никакъв индикатор за грешки не светка, а на 3-4 дни колата отказва да запали, и се оправя след разкачване на АБ. Мисля си, че може и това да е била причината.
Аз определено не съм много навътре в електрониката, така, че може и да не съм прав, ама към момента след всички измервания и наблюдения, ми изглежда логично. Ще мога да съм сигурен ако намеря работещ симулатор само на ламбда сонда.
Ако намеря такова елементче ще го сложа на симулатора и ще пробвам, или пък ще опитам да намеря човек да ми направи по схема (мисля, че имаше и в нашия форум).

_________________
Изображение
Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: двигателя гасне след монтаж на АГУ
 Мнение Публикувано на: 30 Апр 2012, 18:24 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 26 Фев 2006, 11:26
Мнения: 1273
Местоположение: Русе
Колега за да не се шашка ЕКУ-то при работа на газ последователно във веригата на инжектора се вкарва едно съпртотивление около 100 ома/1.5-2 вата което лъжи компа че дюзата бачка а тя физически не отваря.Паралелно на това съпротивление се вързва един нормално затворен контакт на едно реле ,което като не е захранено контакта му шунтира съпротивлението и колата работи на бензин.Като искаш да обърнеш на газ му захранваш бобината и контакта му се отваря и бензиновата дюза вече не впръсква.Та на това просто устройство му викат емулатор на дюзите.Аз за моята Тема дадох 45 лв. за него/там са 4 дюзи/ не защото не мога да си го направя, а защото беше с оргиналните букси на дюзи Бош и инсталацията въобще не се налага да се реже.Съпротивлението на инжектора може сам да си го измериш при разкачени букси/на моите е 4 ома/.Те новите коли май по-тудно се газифицират от дъртите баракуди! :D

_________________
Lancia Thema 834B000-стара класика


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: двигателя гасне след монтаж на АГУ
 Мнение Публикувано на: 02 Май 2012, 12:53 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49
Мнения: 428
Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
Dancho-Ruse написа:
Колега за да не се шашка ЕКУ-то при работа на газ последователно във веригата на инжектора се вкарва едно съпртотивление около 100 ома/1.5-2 вата което лъжи компа че дюзата бачка а тя физически не отваря.Паралелно на това съпротивление се вързва един нормално затворен контакт на едно реле ,което като не е захранено контакта му шунтира съпротивлението и колата работи на бензин.Като искаш да обърнеш на газ му захранваш бобината и контакта му се отваря и бензиновата дюза вече не впръсква.

Значи, май разсъжденията ми за принципа на работа на симулатора са що годе верни (мислих, щото нямаше от къде да прочета). Замерването на съпротивлението на инжектора нещо не ми се получи - по указанията на майстора крачета 3 и 4 на буксата (от ляво на дясно първо и второ), ама не става.
А че дъртите се газифицират по-лесно - напълно съм съгласен, като гледам на съседи колите от 90-93, проблеми възникват обикновено механични (от стареене, износване, такива).

_________________
Изображение
Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: двигателя гасне след монтаж на АГУ
 Мнение Публикувано на: 17 Ное 2012, 10:27 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 07 Фев 2011, 14:34
Мнения: 27
Местоположение: Горна Оряховица
Кара: Lancia Delta 1.6 16v

Lancia Delta 1.6 mi
Колега следя ти темата и се надявам да намериш отговор на проблема, защото и аз го имам същия. Интересното е че имам 2 делти с 1.6 16в 103 к.с и другата 1.6 моно 75к.с. И двете са с една и съща газова уредба и с еднакви комбинирани копчета за газ/бензин на /Fobus/. Копчето има симулатор за ламбдата и настроики за 4 дюзи и за моно, както и за различните честоти на ламбдите. Интересното е че делтата която е пълна инжекция работи и на газ и на бензин а другата моно инжекцията работи или само на газ или само на бензин. Като покарам 30-40 км на газ и компа се ошашква и повече не пали както и при теб. Трябва да се рестартне компа. Не нзам какво да правя.


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 3 от 3 [ 47 мнения ] Отиди на страница Предишна  1, 2, 3




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Газови уредби за LANCIA


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов