Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Тунинг




Автор Съобщение
 Заглавие: Как да си турбинираме атмосферката (Dedra SW integrale 16VT)
 Мнение Публикувано на: 14 Юни 2009, 13:34 
Offline
Site Admin
Site Admin
Аватар

Регистриран на: 12 Яну 2007, 11:09
Мнения: 2558
Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra SW Integrale 16VT
Piaggio mp3 250ie
S203 OM612
В следващите редове ще се опитам да обясня горе долу, какво е нужно за да сложите турбо на атмосферният 2000 16V мотор.

От какво ще имате нужда - На първо място пари и желание... огромно желание. Парите според зависи дали сте ерген или имате приятелка/жена, при първото положение се минава по-тънко, тъй като не трябва да поднасяте подаръци за да замажете положението :mrgreen: . Около 3500 лв. е обаче минимума, максимум няма.
Та значи купили сте си кола, на която искате да сложите турбо. За нагледен пример ще ползвам една зелена на цвят Дедра 2000 16V Интеграле.
Изображение

Следващата ви стъпка е да си намерите кола - донор за необходимите части. В дадения пример донора е червено на цвят Фиат Купе 2000 16VТ. Ако не вземете цяла кола, частите, които ще са ви необходими са: ЕКУ, инсталацията с кабелите, детонационен датчик, фазов датчик, двете бобини, двата комутатора, МАП сензора, буталата, изпускателния и всмукателния вал, изпускателния колектор с турбото и дайунпайпа, соленоида за гейта на турбото, разтоварващият клапан на турбото (блоу-офа), бензиновата помпа, бензиновата рейка с дюзите, дясната лапа на мотора, масленият радиатор, интеркулера, перките за радиатора, както и всички възможни тръби и маркучета в двигателният отсек.

Следва разглобяване на колата. Поради факта, че колата от примера е 4Х4 са свалени преден мост, раздатка и скорости, тъй като свалянето на мотора без тяхното сваляне е практически невъзможен. На колите с предно предаване това няма да е необходимо.
Изображение

Свалете старата инсталация и сложете новата, заедно с компютъра.
Удобен момент ще е да смените съединителя. Сложете нещо качествено, тъй като ще се очаква по-голяма мощност в последствие. :D
Премерете вала и цилиндрите. Ако е нужно дайте на шлайф вала и минете на хонинг блока. В даденият пример всичко е в нормите, така че се ползват стандартни основни и биелни лагери и стандартен размер сегменти. Използвате докато блока е извън коша и сменяте лапата на мотора, както и монтирате масленият радиатор заедно със стойката.
Събирате блока ползвайки вала и биелите от атмосферния мотор и го мятате в коша. Качвате скоростите със смененият съединител, раздатката полуоските и магарето.
Изображение

В даденият пример беше взета цялата обурудвана глава от колата-донор и предварително бяха позагладени и напаснати всмукателните и изпускателните портове.
Изображение

Изображение

Изображение

Главата я пращате на шлайф и напасване на клапаните. Слагате турбо валовете и взимате необходимите пулове, за да не тракат после клапаните.
В случая не е ползван оригиналният всмукателен колектор, за сметка на такъв от Капа 2000 16VТ, затова са е наложило изрязването на местата на които се е захващал оригиналният колектор, които ще пречат на дюзите при ползването на колектора от Капата.
Изображение

Изображение

Изображение

След като сглобите главата я качвате на мотора. Вземете си хубава гарнитура за турбо автомобил. Ако не знаете колко цикъла завиване - развиване са изкарали старите болтове на главата сменете ги с нови. Сложете всмукателният и изпускателният колектор. В даденият пример е било необходимо да се намери място на бобините и гнездото с плюсовете поради ползването на неоригиналния всмукателен колектор. Също така е било необходимо ползването на рейката от Капата, тъй като тази от Купето е опирала в главата (Няма да е нужно при оригиналния колектор). Наложило се е да бъде направено и жило на газта по-поръчка, тъй като старото е късо. Нареждате тръбите и вакумите и монтирате оригиналният кулер.
Изображение

При колата от примера е ползван неоригинален ( афтърмаркет по народному :D ) интеркулер. За да не се налага прекомерно рязане на оригиналната броня и с цел запазване оригиналн вид на колата отвън, се е наложило отрязването на част от предната греда и монтирането на стойка за кулера.
Изображение

Наредени са турбо пътищата. Използваният високотехнологичен шнур за поддръжка на филтъра е временно явление. :D :mrgreen:
Изображение

Слагате и предната броня, като и правите съвсем леки модификации за да побере кулера.

Изображение

Сменяте бензиновата помпа. Сменяте оригиналната перка с двойната (по-тънка) от Купето, палите колата с помощта на електротехник, който да ви върже несъвпадащите неща от двете инсталации. Отивате в сервиз, за да ви настроят фазовия датчик и да ви направят диагностика.

Честито, вече имате турбо автомобил!

Съвети:
Сложете си уред за налягането на турбото и такъв за налягането на маслото. Ако имате финансова възможност сложете и АФР метър със широколентова ламбда сонда.
Карайте първите 1500 - 2000 километра по-полека, все пак разработвате двигателя. Голфовете ще трябва да почакат... :mrgreen:
Слагайте хубави скоби на турбо пътищата и стягайте добре за да не плюе колата маркучите като надуе здраво :)
Изображение

Приятно каране!

P.S Запазвам си правото да редактирам, защото съм сигурен, че съм пропуснал нещо.

_________________
Non e una macchina, e un Integrale.
Изображение
Имало едно време Dedra TDS SW, Y10 GT, Kappa SW 16VT, Delta GT.i.e, Lybra SW Comfortronic, Musa 1,4 DFN


Последна промяна subarkata на 14 Юни 2009, 18:42, променена общо 3 пъти

Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 14 Юни 2009, 14:07 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 14 Сеп 2005, 15:21
Мнения: 1503
Местоположение: София
Кара: Lancia dedra HF turbo integrale
Охлюв те е налазил май. :D Съби, да разбираме,че си я взел от настройки и си се возиш с таз вълчица в овча кожа.В сряда идем да се возим и да карам. :mrgreen:Евала баце .

_________________
Изображение

ИТАЛФЕСТ-2007 Драг с две шапки.
Lancia Dedra HF turbo integrale
Тоyota Rav 4


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 14 Юни 2009, 15:20 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 29 Ное 2007, 21:05
Мнения: 1247
Местоположение: Русе
Браво бе чичка, подкара ли я вече, ей народе слушайте кво ви казва Съби и четете внимателно кво пише, че да не разглобявате после кат мене маторя и да се чудите туй що тъй и онуй що тъй, поздрави...

п.с. Едно кръгче ше има ли за мене :mrgreen:

_________________
Lancia Kappa 2.0 20V Turbo :mrgreen:
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 14 Юни 2009, 19:55 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 10 Май 2007, 12:01
Мнения: 711
Местоположение: the entire fucking universe
Е той е минал вече по тоя път ... правиш тва правиш онова :mrgreen: . Изглежада все едно - отиди до магазина и си вземи един хляб :mrgreen: . Да го слушате и умната.

п.п. Какъв е тоя чалгаджийски вестник на който е легнала главата. Да го изрежеш :oops: :mrgreen: А и защо си ползвал Каповия колектор не разбрах ... място ли няма :roll:

_________________
http://hopenhagen.org/
Q: "So why did you buy it?"
A: "Because it's a Maserati"


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 14 Юни 2009, 21:17 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 24 Юли 2006, 13:10
Мнения: 756
Местоположение: Русе
Кара: шИвролет
Mupo написа:
А и защо си ползвал Каповия колектор не разбрах ... място ли няма :roll:


1. БРАВО Съби за много добре написаната и изчерпателно направена тема!
2. По непотвърдени данни от МИ6,КГБ и ФБР Каповския колектор е с най- ДОБРО " ПЪЛНЕНЕ " :!: :mrgreen:


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 14 Юни 2009, 22:24 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 25 Сеп 2007, 12:17
Мнения: 4264
Местоположение: Пазарджик,Враца
Кара: Lancia
idm написа:
...

1. БРАВО Съби за много добре написаната и изчерпателно направена тема!
2. По непотвърдени данни от МИ6,КГБ и ФБР Каповския колектор е с най- ДОБРО " ПЪЛНЕНЕ " :!: :mrgreen:


Абе ще разберете вие че от Капата по-Убаво нема :mrgreen:
Иначе евала Баце за темата-сигурен съм че ще прекършиш в зародиш всяка тема от рода: "как да си сложа турбо за 250лв" :lol:

_________________
Изображение
LANCIA DELTA II 1.6ie 75HP 835C1.000 LANCIA KAPPA 2.0 20V 838A1.000 LANCIA DEDRA 1.8 105hp 835A2.046
Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8 215hp Grande Punto 1.2 LPG
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=8463


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 14 Юни 2009, 23:08 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 29 Юни 2005, 23:46
Мнения: 3097
Местоположение: Пловдив/София
Кара: Lancia
Направо убива всекви детски мечти :D Браво сега като гледам каква мръсна работа е дори и не си мисля за такова нещо.Евала на ентусиастите.

_________________
Vectra 1.4`90 - Х
Lancia Dedra 2.0ie `91 - Х
Lancia Dedra 1.8ie `93 - Х
Lancia Kappa 2.0 VIS `97 - Х
Lancia Kappa 2.4 TDS`97 -X
Lancia Lybra 2.0 VIS`01


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 15 Юни 2009, 09:59 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38
Мнения: 3637
Местоположение: Варна
На мой въпрос, бате Съби отговаря "Абе ти от едно рязане ли се притесняваш?!!" :-D
Това е човека просто!;)

_________________
LANCIA - начин на мислене
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 15 Юни 2009, 21:08 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2008, 22:45
Мнения: 709
Местоположение: Пловдив 06 Тракия
Кара: Lancia-Y10 AGU Zavoli Голф 3 1.8
Онова хубавото Ипсилон"-че, дето е до под кривата круша,ще ти лежи на съвеста. Вземи него турбинирай.

_________________
Жигули-74г. под навеса
ЗАЗ 965 SKrap
Жигули-73
Опел капка-85 екс
Лада Самара SKrap
LANCIA Y10-93 1.1i mono


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 17 Юни 2009, 11:43 
Offline
Site Admin
Site Admin
Аватар

Регистриран на: 26 Сеп 2004, 20:13
Мнения: 5704
Местоположение: София
Кара: Lybra SW 2.4 JTD Executive
Абе, само аз ли си мисля че мястот она тая тема е в "Полезно!!!". Съби, човече, нямаш равен, но ти си го знаеш де.

_________________
Изображение
Lancia Lybra SW Executive, 2.4JTD, 150 hp, 841C000 '03 Изображение
Lancia Kappa Coupe, 2.0t 16v, 205 hp, 838A4000 '97
Lancia Kappa, 2.0, 145 hp, 838A1000 '95
Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 159B9000 '94
Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 835A1000 '91
Изображение
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 17 Юни 2009, 16:29 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33
Мнения: 3612
Местоположение: София
Кара: Jeep Grand Cherokee '93
Yamaha FZ750 '87
Lancia Delta 1.8 16v VVT '97
Аз пък си мисля, че мястото на темата е в раздела "Наръчник на младия инвеститор", ама щом викаш Пулезну....... :lol:


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 18 Юни 2009, 10:06 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Юли 2006, 16:14
Мнения: 410
Местоположение: София
Абе Асене, прав си, ама какво по кръчми ли да стоим. Плюс това като я подкараш след интервенцията, кефа е страшен. Е вярно че след две седмици ми омръзва и започват да ми идват други идеи, ама това е друг въпрос.
Така че, БРАВО Съби. Искрено ти завиждам че имаш само две коли, пък аз 20 морги и една няма като хората завършена. Като се пенсионирам тогава ще ги правя. :( :( :(

Един въпрос, как я запали. Имам компютър от турбо Купе, който ще слагам на типото, но като го сложа този компютър на Турбо купето и не иска да запали. Пали си само с неговия. Та се чудя как аджеба ще го запаля това Типо като го сглобя един ден :?: :?: :?: .

Ако има някакъв чалъм сподели ако може.


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 18 Юни 2009, 11:28 
Offline
Site Admin
Site Admin
Аватар

Регистриран на: 12 Яну 2007, 11:09
Мнения: 2558
Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra SW Integrale 16VT
Piaggio mp3 250ie
S203 OM612
Стоиле, компютъра да няма код? Щом пали с един турбо компютър а с друг не иска би трябвало това да е... :roll: Иначи при преправянето на инсталацията от атмосферката за да пасне на турбо компа беше нужно да се свържат някакви жици, обаче така и не ги запомних кои бяха. Ici, бат`Еньо или Киро (Pirlo) могат да ти помогнат ако и при теб такъв е случая.

_________________
Non e una macchina, e un Integrale.
Изображение
Имало едно време Dedra TDS SW, Y10 GT, Kappa SW 16VT, Delta GT.i.e, Lybra SW Comfortronic, Musa 1,4 DFN


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 18 Юни 2009, 12:07 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Юли 2006, 16:14
Мнения: 410
Местоположение: София
Здрасти пак, ами възможно е и код да има. Няма ли лек за това? Значи към тях ще се обръщам като му дойде времето.

Мерси за бързия отговор.

Лек и успешен ден


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 18 Юни 2009, 17:17 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 06 Фев 2006, 03:35
Мнения: 287
Местоположение: Русе
VET написа:
Здрасти пак, ами възможно е и код да има. Няма ли лек за това?

слагаш му чип който е за ЕКУ без код и тръгва :D

_________________
Изображение
Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign 11.5/1.9/191
YouTube
evo2 600 ;)


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Как да си турбинираме атмосферката
 Мнение Публикувано на: 29 Авг 2009, 22:50 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2008, 21:38
Мнения: 531
Местоположение: Бургас
Кара: Две каруци с Лампреди двигатели
subarkata написа:
Следва разглобяване на колата. Поради факта, че колата от примера е 4Х4 са свалени преден мост, раздатка и скорости, тъй като свалянето на мотора без тяхното сваляне е практически невъзможен. На колите с предно предаване това няма да е необходимо.


Значи ли това, че както ми се налага сваляне на мотора скоро (2000 8v) мога да го направя без да свалям скотостната кутия? Малко ми се струва mission impossible :? Бях видял в една морга една темпра със свален мотор и скоростната кутия си беше на мястото и. (беше изкаран само твърдия вал на дясната полуоска) и бая се чудих как са го направили като знам колко място има м/у десния рог и балансните валове.

_________________
Човекът е човек, когато е на път.
Tempra 2.0 16VT
Marea wikend 2.0 8VT 200+ HP


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 30 Авг 2009, 17:38 
Offline
Site Admin
Site Admin
Аватар

Регистриран на: 12 Яну 2007, 11:09
Мнения: 2558
Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra SW Integrale 16VT
Piaggio mp3 250ie
S203 OM612
Става. Откача се полуоската, връзва се мотора за лебедка и се откача тампона на мотора. Когато се откачи мотора ще слезне леко надолу, така гредата няма да пречи и ще може да се измъкне от скоростите.

_________________
Non e una macchina, e un Integrale.
Изображение
Имало едно време Dedra TDS SW, Y10 GT, Kappa SW 16VT, Delta GT.i.e, Lybra SW Comfortronic, Musa 1,4 DFN


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 30 Авг 2009, 21:02 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2008, 21:38
Мнения: 531
Местоположение: Бургас
Кара: Две каруци с Лампреди двигатели
Мерси за отговора. А като се издърпва нагоре лапата на тампона не пречи ли или се завърта самия мотор по диагонал и тогава се измъква?

_________________
Човекът е човек, когато е на път.
Tempra 2.0 16VT
Marea wikend 2.0 8VT 200+ HP


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 31 Авг 2009, 09:15 
Offline
Site Admin
Site Admin
Аватар

Регистриран на: 12 Яну 2007, 11:09
Мнения: 2558
Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra SW Integrale 16VT
Piaggio mp3 250ie
S203 OM612
Накланя се леко и излиза.

_________________
Non e una macchina, e un Integrale.
Изображение
Имало едно време Dedra TDS SW, Y10 GT, Kappa SW 16VT, Delta GT.i.e, Lybra SW Comfortronic, Musa 1,4 DFN


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 31 Авг 2009, 09:39 
Offline
Специалист
Специалист

Регистриран на: 23 Юли 2005, 20:53
Мнения: 270
Местоположение: Велико Търново
Кара: AR 166 2.0 TS '98
Lancia Delta II 2000 16V '93
Тоя двигател със stock карантиите дали ще издържи нещо скомно - 30 до 50 к.с. повече като колата си остане подходяща за ежедневно каране ? Върти ми се из главата някаква малка турбинка :D. Евентуално какво трябва да се пипа освен колектор и разреждане ?

_________________
AR 166 2.0 TS '98
Lancia Delta II 2.0 LS 16V '93


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 9 [ 163 мнения ] Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Следваща




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Тунинг


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов