www.lancia-bg.com http://www.lancia-bg.com/forum/ | |
История на Lancia Delta I 1979-1993 http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=538 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | Sraaaaa [ 26 Мар 2005, 15:55 ] | ||||
Заглавие: | История на Lancia Delta I 1979-1993 | ||||
Lancia Delta I 1979-1993 Този модел е тържествено представен за първи път на автомобилното изложение във Франкфурт през Септември 1979г. Lancia Delta е проектирана от Giugiaro така че да вземе част от механиката на Fiat Strada/Ritmo и да замести модела Fulvia (вече спрян от производство) като "малката" кола на Lancia. Много промени са направени върху стандартната ходова част на Ritmo - двигателят е модифициран за да се подобри мощността, а окачването от Beta е приспособено и вместено в подовата част на Ritmo. Първите бройки се произвеждат с двигатели 1300 (в действителност 1299cc или 1301cc) с четири-степенна механична скоростна кутия или 1500 (1498сс) с пет-степенна механична скоростна кутия. През 1980 Lancia Delta е избрана за "Кола на годината" от синдиката на автомобилните журналисти. През 1982г. модела LX (Луксозен) и три-степенната автоматична скоростна кутия са представени към 1300сс двигател но с незначително увеличение на мощността. По значително е, че в края на тази година гамата е била преработена отново. Моделът 1300cc получава пет-степенна скоростна кутия, 1500cc става достъпен само с автоматични скорости, а моделът 1600GT прави своята премиера използвайки 1585сс двигател DOСH от Beta. Този двигател е настроен да дава малко повече мощност (105hp) а автомобила е оборудван с четири дискови спирачки. Lancia Delta HF Turbo продължила гонитбата през 1983г., представяйки 1585сс DOCH двигател с турбо компресор и мощност от 130hp, все още пригоден с карбуратор. Година по късно се появява и дизеловият 1929cc двигател на Fiat който за първи път е поставен върху Prisma. През 1985г. се появява и още един дизелов 1929cc двигател но с турбо компресор и мощност от 80hp. През 1986г. цялата гама Delta/Prisma променя външния си вид и подновява производството. Моделите 1300 и 1500 се спират от производство, докато моделът 1600cc се снабдява с инжекцион и се превръща в GTie (с 109hp). HF Turbo също се сдобива с инжекцион (140hp) но вече е изместен от модела HF4WD в който е поставен 1995сс двигател с турбо компресор, мощност от 165hp и задвижване на четирите колела (4х4). През същата година излиза и първата дизелова Delta със същия двигател и турбо компресор както на Pisma, и Lancia Delta с 1116сс бензинов двигател (от Fiat) който е предназначен за гръцкия пазар. През 1987г. Lancia влиза в Световния Рали Шампионат (WRC) с новата HF4WD и още същата година спечелват титлата. Те продължават да се трупат и за годините 1988, 1989, 1990, 1991 и 1992 през които Lancia еволюират с няколко състезателни модела. Първата поява на Integrale е през 1987г с 8 клапанов двигател и мощност от 185hp (серийна версия). 1989г даде началото на 16 клапановият двигател, новият турбо компресор и съответстващото увеличение на 200hp. Моделът Evoluzione (неофициален термин) се появява през 1991г. Той е снабден с по-широки гуми, задно крило, леки дизайнерски промени отвън и отвътре и мощност от 210hp. Финалната версия, Evo 3, е с ново турбо и някои от моделите са с допълнително още 5hp. Благодарение на тези шест последователни титли в Световния Рали Шампионат Lancia печели рекорд, който стои ненадминат и до днес. Тегло: Delta 1500 (1929 модел) : 975kg Delta GTie : 995kg Prisma 1300/1500/1600 : 950kg / 955kg / 990kg
|
Автор: | Sraaaaa [ 26 Мар 2005, 18:20 ] | ||||
Заглавие: | |||||
WRC
|
Автор: | Sraaaaa [ 26 Мар 2005, 18:23 ] | ||||
Заглавие: | |||||
Размери на 1,6 GTie/HF/HF4WD/TD... и Integrale 8V и 16V
|
Автор: | Sraaaaa [ 26 Мар 2005, 18:47 ] | ||
Заглавие: | |||
Размери на Evolution
|
Автор: | redsniper [ 26 Мар 2005, 22:59 ] |
Заглавие: | |
Пич евала ти правя 10x |
Автор: | Sraaaaa [ 26 Мар 2005, 23:32 ] |
Заглавие: | |
И вие може да помогнете с някой превод |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 3 часа |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |