|
Loading
Страница 1 от 1 [ 6 мнения ]
Автор |
Съобщение |
Sraaaaa
|
Заглавие: История на Lancia Delta I 1979-1993 Публикувано на: 26 Мар 2005, 15:55 |
|
Регистриран на: 18 Яну 2005, 20:19 Мнения: 2141 Местоположение: Ямбол, София
|
Lancia Delta I 1979-1993
Този модел е тържествено представен за първи път на автомобилното изложение във Франкфурт през Септември 1979г. Lancia Delta е проектирана от Giugiaro така че да вземе част от механиката на Fiat Strada/Ritmo и да замести модела Fulvia (вече спрян от производство) като "малката" кола на Lancia. Много промени са направени върху стандартната ходова част на Ritmo - двигателят е модифициран за да се подобри мощността, а окачването от Beta е приспособено и вместено в подовата част на Ritmo. Първите бройки се произвеждат с двигатели 1300 (в действителност 1299cc или 1301cc) с четири-степенна механична скоростна кутия или 1500 (1498сс) с пет-степенна механична скоростна кутия.
През 1980 Lancia Delta е избрана за "Кола на годината" от синдиката на автомобилните журналисти.
През 1982г. модела LX (Луксозен) и три-степенната автоматична скоростна кутия са представени към 1300сс двигател но с незначително увеличение на мощността. По значително е, че в края на тази година гамата е била преработена отново. Моделът 1300cc получава пет-степенна скоростна кутия, 1500cc става достъпен само с автоматични скорости, а моделът 1600GT прави своята премиера използвайки 1585сс двигател DOСH от Beta. Този двигател е настроен да дава малко повече мощност (105hp) а автомобила е оборудван с четири дискови спирачки.
Lancia Delta HF Turbo продължила гонитбата през 1983г., представяйки 1585сс DOCH двигател с турбо компресор и мощност от 130hp, все още пригоден с карбуратор. Година по късно се появява и дизеловият 1929cc двигател на Fiat който за първи път е поставен върху Prisma. През 1985г. се появява и още един дизелов 1929cc двигател но с турбо компресор и мощност от 80hp.
През 1986г. цялата гама Delta/Prisma променя външния си вид и подновява производството. Моделите 1300 и 1500 се спират от производство, докато моделът 1600cc се снабдява с инжекцион и се превръща в GTie (с 109hp). HF Turbo също се сдобива с инжекцион (140hp) но вече е изместен от модела HF4WD в който е поставен 1995сс двигател с турбо компресор, мощност от 165hp и задвижване на четирите колела (4х4). През същата година излиза и първата дизелова Delta със същия двигател и турбо компресор както на Pisma, и Lancia Delta с 1116сс бензинов двигател (от Fiat) който е предназначен за гръцкия пазар.
През 1987г. Lancia влиза в Световния Рали Шампионат (WRC) с новата HF4WD и още същата година спечелват титлата. Те продължават да се трупат и за годините 1988, 1989, 1990, 1991 и 1992 през които Lancia еволюират с няколко състезателни модела. Първата поява на Integrale е през 1987г с 8 клапанов двигател и мощност от 185hp (серийна версия). 1989г даде началото на 16 клапановият двигател, новият турбо компресор и съответстващото увеличение на 200hp. Моделът Evoluzione (неофициален термин) се появява през 1991г. Той е снабден с по-широки гуми, задно крило, леки дизайнерски промени отвън и отвътре и мощност от 210hp. Финалната версия, Evo 3, е с ново турбо и някои от моделите са с допълнително още 5hp.
Благодарение на тези шест последователни титли в Световния Рали Шампионат Lancia печели рекорд, който стои ненадминат и до днес.
Тегло:
Delta 1500 (1929 модел) : 975kg
Delta GTie : 995kg
Prisma 1300/1500/1600 : 950kg / 955kg / 990kg
Прикачени файлове: |
Lancia Delta.jpg [ 28.07 KiB | Прегледано 5832 пъти ]
|
Lancia Delta GTie.jpg [ 31.02 KiB | Прегледано 5832 пъти ]
|
WRC Titles.JPG [ 9.92 KiB | Прегледано 5832 пъти ]
|
_________________ Вече Знаем Какво Ще Стане ...Но Не Можем Да Го Предотвратим... (В памет на братчеда...)
Италианските коли са като жените - само фасони и номера ти правят
Последна промяна Sraaaaa на 26 Май 2005, 00:17, променена общо 9 пъти
|
|
|
|
|
Sraaaaa
|
Заглавие: Публикувано на: 26 Мар 2005, 18:20 |
|
Регистриран на: 18 Яну 2005, 20:19 Мнения: 2141 Местоположение: Ямбол, София
|
WRC
Прикачени файлове: |
Lancia Delta HF4WD.JPG [ 36.78 KiB | Прегледано 5831 пъти ]
|
Lancia Delta Integrale 16v.JPG [ 43.34 KiB | Прегледано 5831 пъти ]
|
1989 Portugal Rally Lancia Delta Integrale Markku Alen.JPG [ 50.41 KiB | Прегледано 5831 пъти ]
|
_________________ Вече Знаем Какво Ще Стане ...Но Не Можем Да Го Предотвратим... (В памет на братчеда...)
Италианските коли са като жените - само фасони и номера ти правят
|
|
|
|
|
Sraaaaa
|
Заглавие: Публикувано на: 26 Мар 2005, 18:23 |
|
Регистриран на: 18 Яну 2005, 20:19 Мнения: 2141 Местоположение: Ямбол, София
|
Размери на 1,6 GTie/HF/HF4WD/TD... и Integrale 8V и 16V
Прикачени файлове: |
dimensions 1.JPG [ 41.89 KiB | Прегледано 5825 пъти ]
|
dimensions 2.JPG [ 49.69 KiB | Прегледано 5825 пъти ]
|
dimensions 3.JPG [ 57.67 KiB | Прегледано 5825 пъти ]
|
_________________ Вече Знаем Какво Ще Стане ...Но Не Можем Да Го Предотвратим... (В памет на братчеда...)
Италианските коли са като жените - само фасони и номера ти правят
Последна промяна Sraaaaa на 26 Май 2005, 00:21, променена общо 2 пъти
|
|
|
|
|
Sraaaaa
|
Заглавие: Публикувано на: 26 Мар 2005, 18:47 |
|
Регистриран на: 18 Яну 2005, 20:19 Мнения: 2141 Местоположение: Ямбол, София
|
|
|
|
|
redsniper
|
Заглавие: Публикувано на: 26 Мар 2005, 22:59 |
|
Регистриран на: 03 Мар 2005, 21:30 Мнения: 130 Местоположение: София
|
Пич евала ти правя 10x
_________________ Lancia Delta -Ретро
|
|
|
|
|
Sraaaaa
|
Заглавие: Публикувано на: 26 Мар 2005, 23:32 |
|
Регистриран на: 18 Яну 2005, 20:19 Мнения: 2141 Местоположение: Ямбол, София
|
|
|
|
|
|
Страница 1 от 1 [ 6 мнения ]
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта |
|
|
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|