Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Viva Lancia » Lancia




 Страница 1 от 1 [ 1 мнение ] 



Автор Съобщение
 Заглавие: Малко история
 Мнение Публикувано на: 10 Апр 2006, 21:49 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 11 Ное 2005, 18:02
Мнения: 192
Местоположение: Бургас
Кара: Lancia Dedra 1,9 Turbo ds.
Преди време се замислих какво означава надписът "Лампреди" под задния ляв стоп на колата ми. Ето до какво се докопах благодарение на Интернет, а благодарение на скромните ми познания по английски го споделям с всеки, който се интересува от славната история на Марката.

Аурелио Лампреди е бил конструктор на автомобилни и самолетни двигатели. Кариерата му започва в Piaggio, производители на скутерите Vespa , но бързо се ориентира към по-големи двигатели. Преди Втората световна война работи за Isotta-Franchini и тогава се присъединява към Reggiane за да конструира самолетни двигатели. Славата идва при Лампреди през 1946 година във Ferrari , където той коструира голям 4,5 литров V12 (“Двигателят на Лампреди”), който се използа за първи път през 1950 година в 257S. Лампреди се завръща в Isotta-Franchini през март 1947, но отново е във Ferrari в началото на 1948. Двигателите на Лампреди с атмосферно пълнене се използват като алтернатива на миниатюрния проектиран от Gioacchino Colombo V12, използван до тогава във всички коли на Ferrari. Особено след провала на турбодвигателя на Colombo във F1, проектираното от Лампреди спечелва благоразположението на компанията. Лампреди ръководи усилията на Ферари Рейсинг по време на ранния им успех през 1952 и 1953 година. Работата на Лампреди във Ферари приключва завинаги през 1955 година, когато Ферари купуват Lancias racing team и известния конструктор на двигатели Vittorio Jano, бивш конструктор на Alfa Romeo. Въпреки използването на конструираните от Лампреди двигатели в шосейните автомобили, двигателите V6 и V8 на Жано бързо заменят големия V12 на Лампреди в състезателните. След Ферари Лампреди отива в Фиат, където ръководи конструирането на двигателите на компанията до 1977 година. Във Фиат той конструира Fiat Twin-Cam двигателя, който става основен двигател за производителите на автомобили за повече от 32 години. Той също така е мениджър на Abart factory racing group от 1973 до 1982 година.

_________________
Lancia Dedra 1,9 Turbo DS LE, 90 hp, 835A4.000, '95


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 1 [ 1 мнение ] 




Начало форум » Viva Lancia » Lancia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов