Автор |
Съобщение |
Dedra 2.0
|
Заглавие: Статия за Дедра в АвтоТруд Публикувано на: 26 Фев 2006, 23:06 |
|
Регистриран на: 29 Юни 2005, 23:46 Мнения: 3097 Местоположение: Пловдив/София
Кара: Lancia
|
Четахте ли статията за Дедра в автотруд 22-28 януари?Днес ми попадна и се зарадвах - казани са доста добри думи.Вие какво мислите? Не знам пускана ли е статия за това ако се повтарям някой да изтрие темата.
Ланча Дедра
Производството на Ланча Дедра започна през 1989 г. и продължи 10 години. В този дълъг период автомобилът претърпя два фейслифта (1993 и 1998 г.).
Конструктивно автомобилът е създаден на една платформа с Ланча Делта и ФИАТ Темпра. Дедра се появи като седан с 4 врати и комби с 5 врати (от 1994 г). В базовата си модификация колата бе снабдена с хидравлика на волана, отопление на огледалата и задното стъкло, както и централно заключване. Допълнителното оборудване включваше електрически стъкла и огледала, климатик, ABS, автоматик и много други.
От 1989 г. Дедра се предлага с бензинови четирицилиндрови двигатели с обем 1.6 л (90 к.с). 1.8 л (110 к.с). 2,0 л (120 к.с.) и турбодизел с обем 1.9 л (92 к.с). По-късно се появиха 16-клапанови версии на двулитровия със 139, 165 и 172 к.с. (последните са с турбокомпресор).
Ланча Дедра не се оплаква от ръжда, дори при експлоатация в градски условия, където по пътищата се изсипва много луга през зимата. Първите екземпляри (1989-1993 г.) обаче имат друг проблем - увеличен разход на масло, стигащ до 250 гр. на 1000 км. В автомобилите с 1.8-литров двигател може да се появят проблеми при работа на ниски обороти. Охладителната система също не е от най-сигурните - понякога маркучите се откачат. Срещат се и единични проблеми със скоростната кутия, волана и боята.
Въпреки недостатъците Дедра може да се похвали с положителни качества като добро ускорение, сигурни спирачки и отлична ергономика. Купето е доста просторно и предлага голямо пространство за пътниците и на предните, и на задните седалки.
За добрата покупка на Ланча Дедра важи едно основно правило: когато избирате автомобил, търсете сред по-новите екземпляри (след 1994 г). В противен случай се ослушвайте и в най-малкия шум от всяка част на колата.
Пенчо Георгиев, приемчик в сервиз ДКВ Авто - Гара Искър
Автомобилът се доказа първо в ралитата
За Ланча Дедра не е много лесно да се говори, защото този модел едва през последните години започна да буди интерес у българите. Преди време си беше лукс да имаш такъв автомобил, и то нов. Ланча е с поне два пъти по-луксозно изпълнение от всички събратя на ФИАТ. Дълги години Ланча Делта Интеграле жънеше невероятни успехи в ралитата. А конструкторите бързо внедряваха от бегачките най-доброто в серийно производство. Познавам най-вече бензинови двигатели на Дедра - .............. Най-популярен е 2-литровият дизелов агрегат. За мен най-сполучлив е 1.8-литровият бензинов мотор. Просто италианците са го изпипали перфектно.
Слаба страна на дедрите в електрониката. След 7-ата година винаги се появяват проблеми. Особено през късната есен и зимата, заради влагата, кабелите губят маса, компютърът блокира, спойките и връзките не са обработени по най-добрия начин. Многото екстри (серийно производство) също се отразяват върху натоварване то на главния компютър. В сравнение с немските коли, дедрите са с много по-лошо качество. Италианците пестят от материалите, за да са по-евтини колите, но пък това става за сметка на качеството. Определено оригиналните резервни части не са от най-евтините. Рядко се намират на пазара и втора употреба.
Много добра е ходовата им част. В нея конструкторите са концентрирали всичките си знания от ралитата. Рядко се проявят проблеми с накладките, шарнирите, накрайниците. Амортисьори обикновено се сменят след 80 хил. км пробег. Във всички случаи ходовата част е по-сполучлива от тази на .............. Окачването е Макферсън, отзад -на греда. Накладки се сменят след 30 хил. км, масло и филтри на 15 хил. км, свещи на 30 хил. км. Антикорозионното покритие на Ланча е перфектно. Купетата се обработват в отделен цех. потапят се цялостно във вана и едва тогава тръгват към бояджийното. Спирачките са съвършени -отпред са дискови, отзад - барабанни. Двигателите са по-еластични и издръжливи отколкото при фиатите. При нас е идвал мотор на повече от 300 хил. км без каквато и да е забележка по него, със сигурност няма да му се наложи основен ремонт и ............ На вторичния пазар държат много добра цена - от 3 500 лв. нагоре.
Вместо тест
Този модел промени отношението ми към италианските коли
Когато хората хвалят нещо, което притежават, другите го майтапят по следния начин: Нашето врабче е сокол. Така се чувствам и аз, защото трябва да говоря за автомобила, който притежавам. Въпреки това смело мога да кажа, че той ме накара да погледна с други очи на луксозните италиански возила.
Притежавам Ланча Дедра 2.0 i, с мощност 63 кВт, произведена е в края ............. модел 1991-а. Внесена е от Швейцария, преди това е имала само един собственик. След като я прехвърлих, преди година и половина, направих задължителните смени - ангренажен ремък (Бош), обтегачи оригинални, филтри и масло. Накладките на спирачките бяха износени и след 6-месечно каране се наложи да ги сменя. Доверих се на марката Феродо. Тогава подмених и свещите. Новите са Шампион. Останах много доволен от факта, че защитата против корозия е с гаранция от 6 години. Това е много важно условие при покупката на автомобил втора ръка. Действително по купето ми няма грам ръжда и като цяло е в отлично състояние. Въпреки че шестте години отдавна са минали.
За поддръжката на всичките ми автомобили съм се доверявал на състезателя Илиян Топлодолски. Затова отидох при него и направихме пълен преглед на колата. Тя беше в перфектно състояние и не ми остана друго, остен да карам. Притежава пъргав двигател и е мощна. Това винаги дава предимство при случаите, в които се налага бързо изпреварване, или да се предпазиш навреме от възникнала кризисна ситуация на пътя. До този момент съм изминал 21 000 км (общо 125 000) и смятам, че безпроблемно мога да измина поне още 150 000 км.
Като слаби страни бих посочил, че колата ми има нископрофилни гуми и е с нисък просвет. Това създава огромно неудобство през зимата, когато има коловози и когато се натрупва лед под калниците. Друг проблем е преминаването през неравни участъци и дупки по пътя. Тогава ударите не се поглъщат напълно от окачването и кинетичната енергия отива в купето. Създава се лек дискомфорт за водача и пътниците. В такива ситуации предницата лесно се разбива. След подобно пътуване до Боровец но през Железница, се наложи да сменям предни и задни втулки. Тогава влязох с 90 км в една голяма дупка и на предните две гуми (Мишлен) се появиха издутини -тип яйца.
Понякога централното заключвано и ел. машинките за прозорците при ниски температури замръзват. От друга страна кли-матроникът е от по-старо поколение и лятото не успява да се справи с горещини над 25 градуса. От топлото, вътрешността на бордния компютър престава да прилепва плътно към екрана и надписите не се четат. За съжаление не са много хората, които могат да отстранят тази немного сериозна повреда. Има много екстри: ел. заключване, ел. огледала и прозорци, махагон и кожа в салона, дигитално табло и компютър, халогенни фарове, климатроник, алуминиеви 14-цолови джанти, четирите спирачки са дискови, катализаторът е трипътен, боята е металик.
Анкета
Васил Атанасов
Сменям я само за нова Алфа
За Моята Дедра не мога да ви кажа прекалено много неща, но най-важното е, че до този момент никога не ме е предала на пътя. Произведена е през 1991 г., аз съм вторият й собственик Преди година и половина я внесох от Германия. Беше много запазена, сега също не могат да й се дадат годините. Минах на задължителен технически преглед в сервиза на мой приятел и се наложи да сменя само маслото и филтрите. Има всички екстри, без климатик и кожен салон, Двигателят е 2-литров, но е доста икономичен. Харчи ми 8.2 на сто при градско шофиране, на дълъг път стига до 5.6 л на сто. В момента е на 102 хил. км. Налага ми се да я продам, защото семейният съвет реши да правим по-голям ремонт. Вече две седмици студувам на пазара в Горубляне. Дори свалих цената от 4 000 на 3500 лв. Не ми се разделяше с ланчата, защото е много добра. Мислех си, че бих я сменил само за нова кола Алфа Ромео.
_________________ Vectra 1.4`90 - Х Lancia Dedra 2.0ie `91 - Х Lancia Dedra 1.8ie `93 - Х Lancia Kappa 2.0 VIS `97 - Х Lancia Kappa 2.4 TDS`97 -X Lancia Lybra 2.0 VIS`01
|
|
|
|
|
INTEGRALE
|
Заглавие: Публикувано на: 27 Фев 2006, 14:18 |
|
Регистриран на: 29 Сеп 2004, 21:59 Мнения: 633 Местоположение: Пловдив
|
Аз поне не съм чел статия, в която да се казват добри думи за Дедра, освен че се е преборила с ръждата.
Ако можеш я сканирай и я качи тук.
_________________ FORD FOCUS ST 2.0 EcoBoost 250 hp, 13' LANCIA DELTA III 1.9 Twin Turbo Multijet 190+ hp. 844A1000 EXECUTIVE 10` ex. LANCIA LYBRA 2.4 jtd 140+ hp. 839A6000 EXECUTIVE 02` ex. LANCIA LYBRA 2.4 jtd 150+ hp. 841C.000 EXECUTIVE 03` ex. ALFA ROMEO 156 1.6TS 16V, AR67601, ГИ 97` ex. LANCIA DEDRA 1.6 835A1000 90`
|
|
|
|
|
Pa4kata
|
Заглавие: Публикувано на: 27 Фев 2006, 17:07 |
|
Регистриран на: 23 Яну 2006, 22:14 Мнения: 541 Местоположение: София
|
INTEGRALE написа: Аз поне не съм чел статия, в която да се казват добри думи за Дедра, освен че се е преборила с ръждата. Ако можеш я сканирай и я качи тук.
Абе и аз май
_________________ Dedra integrale май била:) ау и с Турбо
|
|
|
|
|
Dedra 2.0
|
Заглавие: Публикувано на: 27 Фев 2006, 20:08 |
|
Регистриран на: 29 Юни 2005, 23:46 Мнения: 3097 Местоположение: Пловдив/София
Кара: Lancia
|
Утре вечер ще я имате сканирана.Най интересното е че дори се казват много добри думи за ходовата част
_________________ Vectra 1.4`90 - Х Lancia Dedra 2.0ie `91 - Х Lancia Dedra 1.8ie `93 - Х Lancia Kappa 2.0 VIS `97 - Х Lancia Kappa 2.4 TDS`97 -X Lancia Lybra 2.0 VIS`01
|
|
|
|
|
lovelyBoy
|
Заглавие: Публикувано на: 27 Фев 2006, 21:46 |
|
Регистриран на: 01 Юли 2005, 15:20 Мнения: 233 Местоположение: София
|
Аз пък разгледах вестника ей сега и не видях такава статия!!
_________________ /Delta HPE 1.6i 16v/ /Delta HPE 2.0 16v/ [img]http://piccolina.727.net/020729NEW/LANCIA,Maserati,Lamborghini/BEST9208_BetaMonte.jpg[/img]
|
|
|
|
|
Pa4kata
|
Заглавие: Публикувано на: 27 Фев 2006, 23:03 |
|
Регистриран на: 23 Яну 2006, 22:14 Мнения: 541 Местоположение: София
|
lovelyBoy написа: Аз пък разгледах вестника ей сега и не видях такава статия!!
ХАХАХА да не би да е санувал Дедра и добри думи стоят добре само в форума
_________________ Dedra integrale май била:) ау и с Турбо
|
|
|
|
|
Dedra 2.0
|
Заглавие: Публикувано на: 27 Фев 2006, 23:49 |
|
Регистриран на: 29 Юни 2005, 23:46 Мнения: 3097 Местоположение: Пловдив/София
Кара: Lancia
|
lovelyBoy написа: Аз пък разгледах вестника ей сега и не видях такава статия!!
Утре чакам извинение от теб и от Пачката
_________________ Vectra 1.4`90 - Х Lancia Dedra 2.0ie `91 - Х Lancia Dedra 1.8ie `93 - Х Lancia Kappa 2.0 VIS `97 - Х Lancia Kappa 2.4 TDS`97 -X Lancia Lybra 2.0 VIS`01
|
|
|
|
|
Pa4kata
|
Заглавие: Публикувано на: 28 Фев 2006, 00:47 |
|
Регистриран на: 23 Яну 2006, 22:14 Мнения: 541 Местоположение: София
|
Dedra 2.0 написа: lovelyBoy написа: Аз пък разгледах вестника ей сега и не видях такава статия!! Утре чакам извинение от теб и от Пачката
Ще го имаш
_________________ Dedra integrale май била:) ау и с Турбо
|
|
|
|
|
Pepko_Bepko
|
Заглавие: Публикувано на: 28 Фев 2006, 21:04 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2004, 19:04 Мнения: 1893 Местоположение: Варна, Ямбол
|
Че тя пък дедрата кога е имала проблеми с ръждата?
_________________ Голяма бела!!! В памет на FOKO!!!
Lancia Delta HF turbo
Lancia Thema хубава ама дърта
Lancia Дедра друсаща доста 159B9000
Lancia Delta2 835C1000
Lancia Kappa 838А1000 това е колата за мен
ALFA ROMEO 166 2,4 JTD сегашната любовница
|
|
|
|
|
Paco_76
|
Заглавие: Публикувано на: 28 Фев 2006, 21:33 |
|
Регистриран на: 14 Сеп 2005, 15:21 Мнения: 1503 Местоположение: София
Кара: Lancia dedra HF turbo integrale
|
Моята имаше проблеми големи с ръждата , но гниеше отдолу и не се вижда.Аз точно заради ръждата я махнах .И аз не вярвах на очите си но е факт. При по-новите май няма проблем.
_________________ ИТАЛФЕСТ-2007 Драг с две шапки. Lancia Dedra HF turbo integrale Тоyota Rav 4
|
|
|
|
|
Pepko_Bepko
|
Заглавие: Публикувано на: 28 Фев 2006, 21:46 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2004, 19:04 Мнения: 1893 Местоположение: Варна, Ямбол
|
То ако става дума много автомобили които не се славят с ръждата имат проблеми с нея.Но мисля че Дедрата не са я критикували ама кво се чудя......... Кви яки статии има за немските автомобили в авто-билд
_________________ Голяма бела!!! В памет на FOKO!!!
Lancia Delta HF turbo
Lancia Thema хубава ама дърта
Lancia Дедра друсаща доста 159B9000
Lancia Delta2 835C1000
Lancia Kappa 838А1000 това е колата за мен
ALFA ROMEO 166 2,4 JTD сегашната любовница
|
|
|
|
|
Dedra 2.0
|
Заглавие: Публикувано на: 28 Фев 2006, 22:01 |
|
Регистриран на: 29 Юни 2005, 23:46 Мнения: 3097 Местоположение: Пловдив/София
Кара: Lancia
|
Поради технически причини сканирането се отлага за сряда - статията е от 2003 година
_________________ Vectra 1.4`90 - Х Lancia Dedra 2.0ie `91 - Х Lancia Dedra 1.8ie `93 - Х Lancia Kappa 2.0 VIS `97 - Х Lancia Kappa 2.4 TDS`97 -X Lancia Lybra 2.0 VIS`01
|
|
|
|
|
Paco
|
Заглавие: Публикувано на: 28 Фев 2006, 23:12 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 12:23 Мнения: 425 Местоположение: Перник
|
|
|
|
|
Dedra 2.0
|
Заглавие: Публикувано на: 01 Мар 2006, 19:53 |
|
Регистриран на: 29 Юни 2005, 23:46 Мнения: 3097 Местоположение: Пловдив/София
Кара: Lancia
|
|
|
|
|
Pioneer
|
Заглавие: Статията Публикувано на: 02 Мар 2006, 10:07 |
|
Регистриран на: 26 Сеп 2004, 20:19 Мнения: 386 Местоположение: София
|
Цялата статия събрана ( липсва един ред в средата )
Прикачени файлове: |
Dedra AvtoTrud.jpg [ 471.04 KiB | Прегледано 6048 пъти ]
|
_________________ Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD
EX Dedra 2.0 ie LS
|
|
|
|
|
INTEGRALE
|
Заглавие: Публикувано на: 02 Мар 2006, 10:42 |
|
Регистриран на: 29 Сеп 2004, 21:59 Мнения: 633 Местоположение: Пловдив
|
Pepko_Bepko написа: Че тя пък дедрата кога е имала проблеми с ръждата?
Точно това казват, че НЯМА вече проблеми с ръждата.
_________________ FORD FOCUS ST 2.0 EcoBoost 250 hp, 13' LANCIA DELTA III 1.9 Twin Turbo Multijet 190+ hp. 844A1000 EXECUTIVE 10` ex. LANCIA LYBRA 2.4 jtd 140+ hp. 839A6000 EXECUTIVE 02` ex. LANCIA LYBRA 2.4 jtd 150+ hp. 841C.000 EXECUTIVE 03` ex. ALFA ROMEO 156 1.6TS 16V, AR67601, ГИ 97` ex. LANCIA DEDRA 1.6 835A1000 90`
|
|
|
|
|
Dedra 2.0
|
Заглавие: Публикувано на: 02 Мар 2006, 19:41 |
|
Регистриран на: 29 Юни 2005, 23:46 Мнения: 3097 Местоположение: Пловдив/София
Кара: Lancia
|
Мерси Pioneer
_________________ Vectra 1.4`90 - Х Lancia Dedra 2.0ie `91 - Х Lancia Dedra 1.8ie `93 - Х Lancia Kappa 2.0 VIS `97 - Х Lancia Kappa 2.4 TDS`97 -X Lancia Lybra 2.0 VIS`01
|
|
|
|
|
Фори
|
Заглавие: Публикувано на: 26 Май 2006, 18:17 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2004, 17:52 Мнения: 24 Местоположение: София
|
Само едно ми е чудно - в статията се споменава за барабанни спирачки отзад, а на моята - 1.8 '91г са дискови както и е пропуснат един много досаден проблем на дедрите - страничните крепления на предната броня са малко кофти и след няколко качвания/слизания на/от малко по-високи бордюри бронята увисва. А иначе - колата е идеална, изключително комфортна и със доста здрави ламарини.
|
|
|
|
|
|