Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Viva Lancia » Lancia




 Страница 1 от 1 [ 5 мнения ] 



Автор Съобщение
 Заглавие: Lancia Dedra-Delta:Автомобили на старо
 Мнение Публикувано на: 21 Дек 2005, 21:42 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 27 Сеп 2004, 12:23
Мнения: 425
Местоположение: Перник
Днес разнообразието от модификации до голяма степен обуславя успеха на даден модел на пазара. Ето защо повечето съвременни автопроизводители създават базова конструкция, която по-късно развиват в различни варианти. Обичайната практика в компактния клас се състои в лансирането на хечбек, който по-късно се допълва от седан, комби и т.н. Италианците обаче както винаги търсят други пътища към успеха. В края на 80-те години затъналата във финансови проблеми Lancia реши да пусне в продажба седан и доста по-късно да разшири гамата на модела с хечбек. Така през 1989 г. се роди Dedra, а четири години по-късно и Delta, наследили легендарната бегачка със същото име и триобемната є версия Prisma. Двойката трябваше да върне Lancia в играта, като промени недотам положителния имидж на марката извън Италия. Моделът до голяма степен успя да оправдае възлаганите надежди, макар че качеството на германската и японската конкуренция по старому си остана недостижима цел за италианците.
Подобно на останалата част от продукцията на FIAT, конструкцията на Dedra/Delta е унифицирана почти напълно с други модели на гиганта. В случая това са Tempra и Tipo, на чиято база са създадени седанът и хечбекът на Lancia. Причината да бъде взето решение за четиригодишна пауза между дебюта на двете модификации остава мистерия, но пък е факт, че Dedra твърде често се отнася към по-високия клас на Audi 80 и Opel Vectra, а Delta се смята за напълно самостоятелен компактен модел. Италианците използват същата маркетингова хватка и при други свои продукти. FIAT Marea, например, си е чиста проба седан на базата на Bravo/Brava, а обикновено го пробутват в средния клас.
Преди 14 години Lancia атакува пазара с един стар и един нов коз. Съотношението между оборудване и цена както винаги удряше конкуренцията под кръста. Новина бе обещанието за напълно различен стандарт в качеството и изработката на автомобила. Компанията даваше 7-годишна гаранция против корозия, което само по себе си звучеше революционно за италианска кола. По отношение на ръждата Dedra действително няма почти никакви допирни точки с предшествениците си.
Каросерията
е напълно галванизирана, но въпреки това при покупка задължително трябва да се огледат веждите на калниците, предната част на праговете и шевовете по пода на купето. С времето цинковият филм по тези места се олющва под въздействието на мръсотията и солните разтвори, с които се третират пътищата през зимата. При колите от първите две години на производството лаковото покритие е слабо и понякога се подкожущва. През 1991 г. качеството на боята се покачва значително.

Борд-компютърът има навика периодически да съобщава за несъществуващи проблеми
Макар да представлява несъмнен напредък в сравнение с предшествениците є, изработката Dedra далеч не е безупречна. Все пак повечето недостатъци са присъщи на колите от 1989-1991 г. Така например при движение с по-висока скорост възниква аеродинамичен шум от вратите заради калпави уплътнения и недобро напасване. Седалките на произведените до 1992 г. автомобили често тракат и скърцат, пепелникът отказва да се затваря, а дифузьорите на вентилационната система блокират.
При проектирането на
салона
на Dedra инженерите на Lancia са се ръководели преди всичко от изискванията за комфорт и лукс. Размерът на багажното отделение например е жертван в името на удобството на пътниците отзад - товарният отсек е по-малък с 20 литра от този на Tempra. В екипиравката на салона с използвани ефектни материали - седалките са тапицирани с плюш, кожа и дори велур. Проблемът е, че с времето той се протрива, започва да лъщи и като цяло изглежда доста жалко подобие на някогашния разкош. Оборудването по традиция е несравнимо по-богато от това на болшинството конкуренти и освен обичайния електрически пакет нерядко включва климатик/климатроник.
Луксът е водещо начало при проектирането на всяка Lancia. Dedra не прави изключение
Наред с това, шикозният салон страда и от някои ергономични недостатъци като неудобно разположение на стереото ниско пред скоростния лост, широките колонки на ветроупорното стъкло и не особено широкия отвор на багажника, в който трудно влиза телевизор например.
Гамата от
двигатели
с които се екипира Lancia Dedra/Delta са три различни по кубатура (1.6, 1.8 и 2.0 л) бензинови агрегата и един 1.9-литров турбодизел. Такава типологизация обаче изобщо не дава точна представа за огромния избор от модификации, с които апенинката разполага. Най-малкият мотор например съществува в три версии с мощност 75, 90 и 103 к.с. 1 800-кубиковите мотори са два - с обем 1 747 см3 или 1 756 см3 и мощности съответно 113 и 131 или 90, 100 и 105 к.с. Двулитровият агрегат пък има шест нива на форсиране и варианти на пълнене, които осигуряват на Dedra/Delta 113, 139, 162, 169, 187 или 193 к.с. На фона на това изобилие единственият турбодизелов агрегат с 90 коня изглежда като овца сред глутница вълци. Качествата и динамичните му характеристики обаче съвсем не са за пренебрегване. Справя се със сравнително лекото купе и е изключително икономичен. Що се отнася до "хищните" му събратя, най-добро съотношение между експлоатационни характеристики, здравина и икономичност като че ли демонстрират 1.8-литровите модификации. За предпочитане е да се избягва базовата 1 600-кубикова моторизация, която изпитва известни трудности с теглото и габаритите на колата, и турбовариантите, чийто нагнетател не е особено надежден.
По-сериозни дефекти показват двигателите, монтирани на Dedra/Delta до 1992 г. За всички мотори е характерен високият разход на масло, течове от гарнитурите на капака на клапаните, задния семеринг на колановия вал и охладителната система. През 1993 г. Lancia започва да използва нови, по-надеждни сегменти и разходът на смазочна течност намалява. В доста коли с 1.6-литров двигател са отбелязани проблеми с датчика, който отчита температурата на мотора, и бензиновата помпа.Турбодизеловият агрегат също има някои недостатъци. До 1992 г. например възникват леки течове на нафта от горивната помпа, гарнитурата на цилиндровата глава не е от най-надеждните, а вибрациите от двигателя бързо виждат сметката на крепежните тампони, вследствие на което започва да се тресе цялата каросерия.
Dedra се оборудва с петстепенни механични
скоростни кутии
и четиридиапазонен автомат на Volkswagen. Смяната на маслото трябва да се извършва съответно на 80 и 40 хил. км, което гарантира липсата на проблеми. Върпеки това в колите до 1992 г. предавките често "влизат" трудно, чува се стържене при вклъчване на задна, а синхроните на трета се износват. Течовете на масло също не са рядкост.


Най-големи главоболия обаче създава
електрическата система
на Lancia Dedra/Delta и по-специално многобройните датчици, обслужващи бордовия компютър. Различните лампички, които всячески се стараят да убедят водача, че в двигателя няма достатъчно масло, някоя врата не е затворена, има изгоряла крушка на габарит и изобщо нещо не е наред, са по-скоро обичайна гледка на арматурното табло на Dedra. През 1993 г. Lancia предприема сериозни мерки по въпроса и процентът на дефектите намалява значително. Остават обаче повредите по електрическите стъкла, централното заключване и корозиралите конектори в моторния отсек.
Въпреки всичко, казано дотук, Lancia Dedra/Delta заслужава внимание, стига избраният екземпляр да е произведен след 1993-1994 г. Елегантният дизайн, темпераментните двигатели и шикозното оборудване определено са добра сделка предвид цената на италианката.

Справка за модела
Lancia Dedra/Delta (Tipo 835/836)
История
Април 1989 Lancia представя за първи път седана Dedra, който заменя Prisma
Януари 1990 Започват продажбите на модела. За задвижване се предлагат четирицилиндрови бензинови двигатели с обем 1.6 (77 к.с.), 1.8 (105 к.с.) и 2.0 (113 к.с.) литра
Май 1991 Моторната гама се обогатява с турбоверсия на двулитровия агрегат с мощност 162 или 169 к.с. дебютира версията Integrale с перманентно задвижване на четирите колела
Юни 1991 Започва монтирането на 1.9-литров турбодизел (90 к.с.)
Октомври 1994 Проведена е модернизация на купето и започват продажбите на комбито Dedra Station Wagon. Производството на HF Turbo и HF Integrale e прекратено
Януари 1996 Започва монтирането на нов 1.8-литров бензинов двигател с мощност 113 или 131 к.с. (16V)
Юли 1999 Lancia Lybra замества Dedra на конвейера

Цени на резервни части
Двигател (без оборудване) 3767 EUR
Скоростна кутия (механична 2190 EUR
Динамо 382 EUR
Стартер 322 EUR
Водна помпа 137 EUR
Ауспух (без катализатор) 521 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни) 75 EUR
Накладки (предни дискови) 67 EUR
Фар (комплект) 130 EUR
Калник 128 EUR
Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел Lancia Dedra 1.8 i.e. /1055 к. с./, произведен 1990 г.

Модел Вр. кВ/к.с. Нов 1996 1995 1994 1993 1992
Lancia Delta 1.6 i.e. 5 55/75 13 933 3 250 2 850 2 450 2 000 -
Lancia Delta 1.6 LE 5 55/75 15 083 3 600 3 100 2 700 2 200 -
Lancia Delta HPE 1.6 3 66/90 13 314 3 500 - - - -
Lancia Delta 1.6 LE 5 66/90 13 570 3 500 - - - -
Lancia Delta 1.6 LX 5 66/90 15 461 4 050 - - - -
Lancia Delta 1.8 i.e. 5 66/90 15 083 3 600 3 150 2 700 2 200 -
Lancia Delta 1.8 LE 5 66/90 16 313 3 900 3 450 2 950 2 500 -
Lancia Delta HPE 1.6 3 76/103 14 976 3 800 - - - -
Lancia Delta 1.6 LE 5 76/103 13 570 3 350 - - - -
Lancia Delta 1.6 LX 5 76/103 15 461 4 050 - - - -
Lancia Delta 1.8 LE 5 83/113 15 461 3 950 - - - -
Lancia Delta 1.8 LX 5 83/113 16 586 4 200 - - - -
Lancia Delta HPE 1.8 3 96/131 16 714 4 850 - - - -
Lancia Delta 1.8 GT 5 96/131 16 791 4 350 - - - -
Lancia Delta HPE 2.0 3 102/139 16 745 4 350 3 850 - - -
Lancia Delta 2.0 16V LS 5 102/139 18 458 - - 3 050 2 650 -
Lancia Delta 2.0 16V GT 5 102/139 17 256 4 250 3 300 2 580 - -
Lancia Delta HPE 2.0 HF 3 137/187 20 574 5 200 4 450 - - -
Lancia Delta 2.0 HF turbo LS 5 137/187 22 548 - 4 200 3 650 3 100 -
Lancia Delta HPE 2.0 HF 3 142/193 22 048 5 800 - - - -
Lancia Delta HPE td 3 66/90 16 336 3 850 3 100 - - -
Lancia Delta 1.9 TDS 5 66/90 16 390 3 300 2 850 - - -
Lancia Delta 1.9 TDS LE 5 66/90 16 438 3 550 3 050 - - -
Lancia Delta Tds LE 5 66/90 15 768 3 700 - - - -
Lancia Dedra 1.6 i.e. 4 55/75 15 288 - - 2 250 1 850 -
Lancia Dedra 1.6 i.e. 4 57/78 14 127 - - - 1 450 1 200
Lancia Dedra 1.6 LE 4 66/90 16 143 3 900 3 300 2 800 - -
Lancia Dedra 1.6 LS 4 66/90 17 461 4 300 3 700 3 150 - -
Lancia Dedra 1.8 i.e. 4 66/90 17 537 - - 2 600 2 300 -
Lancia Dedra 1.8 LE 4 66/90 18 253 - - 2 800 2 450 -
Lancia Dedra 1.8 LE 4 74/100 16 694 4 050 3 550 3 050 - -
Lancia Dedra 1.8 LS 4 74/100 18 151 4 450 3 950 3 400 - -
Lancia Dedra 1.8 i.e. 4 77/105 16 975 - - - 1 800 1 500
Lancia Dedra 1.8 i.e. LE 4 77/105 17 691 - - - 2 000 -
Lancia Dedra 1.8 LE 4 83/113 17 179 4 100 - - - -
Lancia Dedra 1.8 LS 4 83/113 18 637 4 500 - - - -
Lancia Dedra 2.0 i.e. 4 83/113 18 713 - - 2 750 2 200 1 700
Lancia Dedra 2.0 i.e. LS 4 83/113 19 429 - - 2 900 2 400 -
Lancia Dedra 2.0 Automatic LS 4 83/113 20 017 4 400 3 750 3 200 - -
Lancia Dedra 1.8 LX 4 96/131 21 418 5 250 - - - -
Lancia Dedra 2.0 16V LE 4 102/139 19 404 4 300 3 750 3 150 - -
Lancia Dedra 2.0 16V LX 4 102/139 21 398 4 950 4 350 3 700 - -
Lancia Dedra 2000 turbo 4 119/162 22 241 - - 2 900 2 450 1 850
Lancia Dedra integrale 4 124/169 26 996 - - 3 650 3 050 2 350
Lancia Dedra 2.0 turbo ds 4 66/90 18 355 - - - 1 550 1 100
Lancia Dedra 2.0 turbo ds LE 4 66/90 18 918 - - 2 800 2 300 -
Lancia Dedra Turbodiesel 4 66/90 17 537 4 200 3 550 2 950 - -
Lancia Dedra 1.9 TDS LS 4 66/90 19 173 4 500 3 850 3 200 - -

_________________
Lancia Kappa 2.4 tds


Последна промяна Paco на 21 Дек 2005, 21:46, променена общо 1 път

Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 21 Дек 2005, 21:44 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 27 Сеп 2004, 12:23
Мнения: 425
Местоположение: Перник
Италианските автомобили винаги са притежавали чар, който имат малко други возила. Това не се промени дори след като Fiat стана собственик на 95% от апенинските марки и до голяма степен унифицира продукцията им. Да карат Alfa или Lancia е изкушение, на което любителите на стила и темперамента трудно устояват, но пък имат много основателни причини да го сторят.
Двете марки, символизиращи спортното и луксозното начало в гамата на гиганта, започнаха да затъват по едно и също време. Втората половина на 80-те години постави нови автомобилни стандарти, които купувачите с охота приеха. Спортните успехи и спиращият дъха дизайн отстъпиха пред прагматизма на качеството и умерения консерватизъм - две черти, които далеч не са от най-характерните за апенинските производители. Да спрат спада в продажбите не им помогнаха нито одобрението на специалистите, нито старото изпитано средство - ниските цени.
Lancia Dedra се появи на бял свят точно след края на ерата Delta Integrale, когато марката вече беше започнала да губи позиции дори на вътрешните италиански пазари. Моделът беше последния от новата тогава серия автомобили на фирмата от Y10 до Thema - семейство, което, както по-късно се оказа, няма аналог по неуспех в историята й. Симпатичният седан, произвеждан цели 9 години, стана част от рекордно дългия период на загуби за компанията от Торино. Германската и японската конкуренция от началото на 90-те пък го запратиха в дъното на пазарните листи в компанията на абсолютните аутсайдери.
В клас, където властват автомобили като Audi A4, BMW 3 и Mercedes-Benz C-klasse, а японците все по-настървено завземат нови територии, място за компромиси няма. Ето защо никак не е изненадващо, че Dedra се харчи слабо и на пазарите-втора ръка. Италианската хубавица е една от най-евтините алтернативи в категорията. В зависимост от модификацията и оборудването цените на петгодишните екземпляри вариат между 13 и 15 хил. DM, докато нормалната цифра за класа е 16-18 000. При това положение сравнението с германската конкуренция се обезсмисля напълно, защото за да се сдобиете с неин представител ще са ви нужни поне 22 000 марки. Най-добра илюстрация на ценовото съотношение в този пазарен сегмент е графика 1. Dedra е по-евтина от средното за класа с поне 2 500 DM. Дългият период на производство води до морално остаряване и това обезценява компактната лимузина още повече с течение на времето. Както личи от графика 2, която сравнява кривите на загуба от стойността на италианката и средното за класа за период от три години, Lancia отстъпва значително по рентабилност. Тя пази цената си по-трудно и с течение на времето започва да губи от нея значително повече от нормалното за категорията. Това говори достатъчно красноречиво за нейните качества и далновидността на покупката. Ниската цена на автомобила е изкушаваща, но ако възнамерявате да го препродадете след две-три години експлоатация трудно ще намерите купувач, а дори да успеете, ще ви се наложи да се примирите с доста по-ниска от очакваната цена.
Основен виновник за слабото търсене на италианката са именно спринтьорските темпове, с които се обезценява. Dedra е един от автомобилите с най-интензивна процентна загуба от стойността в класа. По този параметър тя се класира на предпоследно място сред 9 от най-популярните си конкуренти в таблица 3. Ако сте почитател на колите от Ботуша това сигурно няма да ви изненада и едва ли ще ви разубеди да си купите Dedra-втора ръка. Ако обаче се колебаете между нея и друг европейски или японски модел ще постъпите по-разумно като предпочетете второто.

_________________
Lancia Kappa 2.4 tds


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 22 Дек 2005, 21:23 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 14 Окт 2004, 19:04
Мнения: 1893
Местоположение: Варна, Ямбол
Ехеее това всичкото сам ли го писа.....?
Аз по втория ти пост мога да се опитам малко да пооспорвам...:)

_________________
Голяма бела!!! В памет на FOKO!!!



Lancia Delta HF turbo
Lancia Thema хубава ама дърта
Lancia Дедра друсаща доста 159B9000
Lancia Delta2 835C1000
Lancia Kappa 838А1000 това е колата за мен
ALFA ROMEO 166 2,4 JTD сегашната любовница


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 22 Дек 2005, 21:29 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 27 Сеп 2004, 12:23
Мнения: 425
Местоположение: Перник
Pepko_Bepko написа:
Ехеее това всичкото сам ли го писа.....?
Аз по втория ти пост мога да се опитам малко да пооспорвам...:)
Не това всичко+ статията каде я има в сайта за Италианската бамбина е от един диск на Мобиле.бг-автомобили втора употреба плюсове и минуси :wink:

_________________
Lancia Kappa 2.4 tds


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 22 Дек 2005, 21:35 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 14 Окт 2004, 19:04
Мнения: 1893
Местоположение: Варна, Ямбол
Чувал съм за диска.Ясно.:)

_________________
Голяма бела!!! В памет на FOKO!!!



Lancia Delta HF turbo
Lancia Thema хубава ама дърта
Lancia Дедра друсаща доста 159B9000
Lancia Delta2 835C1000
Lancia Kappa 838А1000 това е колата за мен
ALFA ROMEO 166 2,4 JTD сегашната любовница


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 1 [ 5 мнения ] 




Начало форум » Viva Lancia » Lancia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов