Електромобилът си е доста на пред в общия случай.
1. Центърът на тежестта е много ниско. Тежките батерии за на пода на колата. В завой е безобразно по-устойчива, дори и от спортен автомобил.
2. Четирите двигателя са директно на колелата, няма полуоски карета и др. Няма съединител и тежка скоростна кутия. Няма кардани и диференциали. Всякакви виско муфи, торсени, шперове и др. са напълно излишни и заменени с много по съвършени (драйвери и софтуер).
Ако това не важи за всички електромобили, то е тенденция и ще се наложи в бъдеще. Предавките са с планетарни редуктори, което намалява драстично обема и дава висока надеждност.
3. Системите за стабилност на пътя, ABS, ASR, и др. са с един порядък по бързодействащи и прецизни. Механичните времеконстанти са доста намалени, а електрическите не са от значение (така или иначе са в пъти по-малки от механичните)
4. Електрическите двигатели се охарактеризират с НОМИНАЛНА МОЩНОСТ, а не като ДВГ-тата с МАКСИМАЛНА МОЩНОСТ. Разликата между тези 2 характеристики е огромна!
5. Електрическите двигатели издържат каратковременно претоварване по мощност в мащаби немислими за ДВГ. При това в пъти по безопасно за самия двигател. Тунинга е по-скоро необходим за батериите, драйверите и кабелите, а не за моторите.
Пример: 90kW (122 кс) електромотор вади с лекота ХХХ коня (ако е с подходящи батерии) за времето необходимо за 1/4 миля... при резултат почти като на 500+ кс автомобил с ДВГ. И може да го направи 500 пъти, без да му се разтекат маслата... може да му текнат батериите
6. Въртящият момент е много високо в целия работен диапазон на електродвигателя, като има и възможност за значително увеличаване в ниските обороти, дори и 0.
7. Всички чаркове по колата са в пъти по евтини и надеждни. Само батериите са дерт, за сега.
8. Почти безшумни са. Даже има слагат "бръмчалки" за да ги чуват пешеходците и другите участници в движението. В градски условия са много по-икономични, особено в задръстване.
9. Имат голям проблем климатизацията. Няма топло на аванта от антифриза
, но една печка на течно гориво си е ОК. За лятото ползват изпарителен климатик, има много място за радиатор от пред и за резервоари за чиста водица.