FiatandFurious - колега от други форуми
Анти БМВ Кирка Тийм!
Тук смятам да преведа една руска тема. Или по-точно да дам главната информация!
Добре известно е, е първия руски камион АМО-Ф15 е изкопиран от руския такъв Фиат-15, от тук идва и индекса "15". При това трябва да посочим, че производството на "италианския" камион не е било съветска идея! Завода на АМО започнали да събират сведения, чертежи и други още от 1916-та година, но след това почнала революцията и проиводството се отложило с 8 години!
АМО-Ф15 от 1926-та година
Следващия камион на АМО - ЗИЛ - АМО 2 бил пуснат в прозиводство между 1930-1931-ва година, и фактически представлявал лицензно копие на американския "Аутокар", монтиран на американско шаси! През 1931-1933-та било пуснато следващото поколение АМО 3, като цялата кола е дело на руското машиностроене. Бил сменен от АМО-5 (АМО - 4 бил автобус)
"Аутокар" на изпитания
АМО-2
АМО-3
АМО-ЗИЛ 5
И така в общата картинка изпъкнали две конкуриращи се линии: ориентация към европейските или американските образци! Американската линия обаче доста отявлено побеждавал. Съветските водачи имали грандиозни планове, при чиято реализация се използвал американсия опит в масовото производство. Хенри Форд, на свой ред, в годините на великата депресия "използва" съветското злато, и американците посттроили в Нижни Новогрод завод за производство на лицензионни "Форд Тип А" и камион "Форд - АА', които получили названия съответно ГАЗ-А и ГАЗ-АА. Даже емблемата на ГАЗ-ките била копие на фордовските, в същия син овал с курсив били изписани буквите "ГАЗ"
Форд А Файтон 1930
ГАЗ-А
Форд АА 1930
ГАЗ-АА
Следващата лека машина на газ - ГАЗ-М1, знаменитата "Емка" (М-от Молотов, на чието име бил кръстен автозавод) - също било копие на Форд, но не по съвършенно законен начин: в рамките на договора за строителство на ГАЗ-ките Форд отбелязал, че трябва да предаде четежите на следващия модел. Прототип на Емката станал Форд 40 от 1933-та година, но ГАЗ-М1 не бил точно копие- на първо място ГАЗ не могли да изкопират 8-цилиндровия V-образен двигател на форд, но тогава в СССР не бил и нужен. На Емката слобили мотор от ГАЗ-а, с увеличение на мощността до 50 к.с. Втората разлика била в окачването! Образеца на Форд били с непозната система с 2 независими греди, докато Емката била снабдена със стандартните 4 ресора, което довело до изменение във формата на предницата!
Форд 40 1933
ГАЗ-М1
За прототип на първата съветска лимузина - ЗИЛ-101 послужил модела "97" на Буик от 1932. Първоначално се предвиждало производство в Путилковския завод, но от модела били прозиведени само 6 екземпляра под наименуванието Л-1
Буик 97 1932
Л-1
От Путилсковския завод производството на лимузини се преместило в ЗИЛ. ЗИЛ-101 в общи линия повтарял контруцията на Буик-а от 1932-ра, така, че им трябвало ново по-модерно купе. За образец на ЗИС-а послужил Кадилак V8 от 1934-та година (по-рано се считало, че това бил Плимут модел 1935-та).
Кадилак V8 1934
ЗИЛ-101 1936-та година.
В бъдещето и двата модела ЗИЛ-101 и ГАЗ-М1 били подложени на модернизации. Модернизираните варианти ЗИЛ-101A и ГАЗ -11 били пуснати през 1940-та година. За първия, като образец на руските дизайнери, възможно е да е бил Буик 1937-1938-ма година.
Буик 1937
ЗИЛ-101А
А що се касее до ГАЗ-11, то на неговото формиране, вероятно е оказл влияние Опел Кадет, който след войната се произвеждал в Русия като Москвич-400. Но, нека не забравяме, че Опел е бил в състава на Дженерал Мотърс, а следователно - полу-американски автомобил!
ГАЗ-11-73
При следвоенното прозиводство на камиони не се случвало нищо ново, така или иначе те били създавани под виляние на знаменития камион от договора "Ленд-Лийз" - Студибейкър, докато същевременно съветското автомобилостроене не правил други камиони, освен ЗИЛ-5 и ГАЗ-АА, чиято конструкция била още от 20те години и морално остаряла! В сравнение с тях "Студибейкър" бил камион, не второ, но трето поколение. Но за сметка на това били прозивеждани в огромни количества! СССР била втората страна след САЩ по брой произведени камиони в света и даже експортирал камиони в развиващите се страни. По производство на леки автомобли СССР заемал седмо място в света. Тогава за съветското машиностроене било характерно следното съотношение - на всеки 179 товарни автомобила били произвеждани 20 леки. Ситуацията се променила в 1970-та година когато бил пуснат в производство Вложкия автозавод, с което числото на произвежданите леки автомобили надминало това на товарните! Трябва да се отблежи, че ЗИЛ-5 в някой заводи бил произвеждан до 1955-та година!
Studebaker US6
ГАЗ-51 - първи модели, с дървена кабина
МАЗЗ-200
А това са камионите ЗИЛ-150 и ЗИЛ-151, чийто дизайн ни навежда на мисълта, че са повлияни от американския камиион International.
International KR11 (1940-1943)
ЗИЛ-150 1953
ЗИЛ-151
Да преминем към леките автомобили! ГАЗ-20 "Победа" по принцип може да се счита за изцяло оригинална разработка. Произвеждан до 1959-ма (а в Полша дори до 1970-та година).
ГАЗ-20 Победа (1951)
А това е друг следвоеннен автомобил - ЗИЛ-110, пряко копие на Пакард 1942-ра година, включително елементите по оформлението и характерната за пакард радиаторна решетка! Интересна е и исторята на модела! Другаря Сталин бил голям фен на Пакард и казал на дизайнерите - "Направете ми автомобил като този"
ЗИЛ-110
Пакард 1942-ра година
Край на първа част!
ПП. Напълно авторски превод. Източник red.ronet.ru
Моля да бъда извинен за допуснаните неясноти и грешки, но съм на 4 кенчета бира ;D ;D ;D ;D Утре - следващата част!
....
ВЕЧЕ Е УТРЕ......
Ето и втора част:
А що се касае до третия съветски новак - "Москвич"-а (задния иденкс 400 към името било добавено, чак когато се повяил "Москвич-401"), той бил пълно копие! Това просто бил самият "Опел-Кадет", произвежден на същата поточна линия, която било просто преместена в Москва. Новите "стари" американски собственици спокойно позволили монтирането на оборудването на завода, като част от репарациите, които Германия е трябвало да изплати на Русия след войната, след като преценили, че не искат да произвеждат остарелия вече модел. Както и да е "Москвич-400/401" били прозивеждани до 1956-та година, като за времето си изглеждали стилно, но двигателя бил доста слаб - 23 конски сили (26 к.с. при 401) - даже по-малко от предходния модел на завода - довоенния КИМ-10, който бил с 30 к.с. Все пак неслучайно руските инжинери избрали именно Опел Кадет - той се доближавал до КИМ-1о, като модел, а също използвал и доста от вътрешните елементи!
Москвич - 400
Опел Кадет К38
Довоенния КИМ-10-52 (1941-ра година, не се произвежда серийно)
Следващия модел на ГАЗ - ГАЗ-12, известен като "ЗИМ" начертал новата линия в дизайна на ГАЗ - той представлявал напълно руска разработка, например като отличителна разлика от американските огромни модели за това време, той бил по-скоро компактен, като не заимствал от тях. Оформлението на предницата е заимствано от Кадилак модел 1948-ма година.
ГАЗ-12 ЗИМ
Кадилак 62 1948-ма година
А сега следва следващото поколение съветски представителни автомобили - "Чайка" ГАЗ-13 и ЗИЛ-111. За техен прототоп служил Пакард, по което можем да съдим, ако сравним външността на автомобилите.
1955 Packard 400
ЗИЛ-111 (1958)
ГАЗ-13 Чайка (1981)
Докато "Чайка" останала в неизменен вид чак до 1981-ва година ( За Бога, жалко, че такава машина вече не се прави), то ЗИЛ-111 претърпял доста голямо обновление. В 1963-та година се появила модификацията ЗИЛ-111Г, със съвършенно нова радиаторна решетка.
ЗИЛ-111Г
1961 Cadillac
Малко по-рано, през 1956-та година, ГАЗ-овския конвейр почнал да спира старата "Волга"-ГАЗ-21 от производство, заменяйки я с автомобил от средния клас. Новата "Волга", несъмнено копирала Форд-Мъркюри 1952-1954-та година. На снимките сходствто между двата модела не било очедидно, но при внимателно наблюдение се виждат шокиращи прилики.
Волга ГАЗ-21С (1965-1970)
Полицейски Форд от 1953-та година.
Точно този модел ме шокира напълно, защото особено добре познавам тази "Волга". Трудно ми беше да си представя колата на съседа, като кола на Ню Йорк-ската полиция през 50-те години...Много известни гангстери от филмите са се возили на задната седалка на такъв автомобил! Направо е невероятно!
Волга
1952 Ford Customline
Волга
Мъркюри Монтерей
Що се отнася за следващото поколение "Москвич"-и - модели - 402/407/403 - тук конструкторите, безусловно продължили ориентацията към Опел, като в автомобила били въплатени цяло поколение на европейска автомобилна традиция, както си личи и от следните снимки:
Москвич-407 (1959)
1956 Opel Olympia Rekord
1957 Austin A55 Cambridge
Като лично за мен Москвича е най-красив от 3-те автомобила! Но това си е лично мое мнение!
В края на 50-те години в Съветския съюз се появила нова автмобилна марка - "Запорожец". Прототип на първия "хетчебег" (гърбавко), бил Фиат 600.
ЗАЗ-965
1955 Fiat 600
И така, стигаме до Фиат-124, то, както на всички е прекрасно известно, съвсем легално е пуснат в производство в масови количества автомобил под името "Жигули". Но не е известно, че този модел на Фиат не е бил цел само на съветското автомобилостроене. Също влязъл в производство в Турция под марката Тофас, а също и в Южна Корея...под известната в днешно време марка "Киа". А също версия на този модел служи за образец на произвеждания в Полша "Полски Фиат 125".
Фиат 124
Жигули
Киа
Полски Фиат
Тофас
Мисля до тук да прилюча с прегледа на съвестските модели! Следващата тема трябва да е пост-СССР модели! Също има какво да се напише за историята на доста противоречивите модели! Но аз лично мисля да спра до тук!
Бирите вече станаха 12! Моля да бъда извинен, ако има неточности!
ПП. Аз съм от, мисля, едно от последните поколения, които ще помнят съветсктите автомобили! И държа с ръка на сърцето да кажа, че ще си ги спомням с носталгия и тъга че вече ги няма!
Допуснал съм една (да бе
) неточност:
Следващия модел на ГАЗ - ГАЗ-12, известен като "ЗИМ" начертал новата линия в дизайна на ГАЗ - той представлявал напълно руска разработка, например като отличителна разлика от американските огромни модели за това време, той бил по-скоро компактен, като не заимствал от тях. Оформлението на предницата е заимствано от Кадилак модел 1948-ма година.
Тук съм искал да кажа, че не е компактен, ами с 4 врати наместо с две! Точно тази линия е определяща като разделителна между американските и руските модели!
Държа да отбележа, че повечето снимки на американските модели са правени в днешно време (1990-2007), за това излеждат лъскави, все едно току що са слезнали от конвейра! Моля не правете изводи за това какви са били автомобилите тогава от снимките! Повечето съветски модели са снимани 50-те, 60-те години, което прави качеството на снимките несравнимо с това на американскит модели, реставрирани през 21-ви век! Недейте казвайте, че съм заслепен комуняга, но така стоят нещата! От вас зависи дали ще ги приемете така, както са!