Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Viva Lancia » Интересни снимки и клипове




 Страница 1 от 1 [ 9 мнения ] 



Автор Съобщение
 Заглавие: Първообрази на руските класики
 Мнение Публикувано на: 24 Сеп 2008, 22:33 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 29 Май 2007, 22:31
Мнения: 1009
Местоположение: Кюстендил / NRW
Кара: Lancia
FiatandFurious - колега от други форуми
Изображение
Анти БМВ Кирка Тийм!
Изображение

Тук смятам да преведа една руска тема. Или по-точно да дам главната информация!

Добре известно е, е първия руски камион АМО-Ф15 е изкопиран от руския такъв Фиат-15, от тук идва и индекса "15". При това трябва да посочим, че производството на "италианския" камион не е било съветска идея! Завода на АМО започнали да събират сведения, чертежи и други още от 1916-та година, но след това почнала революцията и проиводството се отложило с 8 години!

Изображение
АМО-Ф15 от 1926-та година


Следващия камион на АМО - ЗИЛ - АМО 2 бил пуснат в прозиводство между 1930-1931-ва година, и фактически представлявал лицензно копие на американския "Аутокар", монтиран на американско шаси! През 1931-1933-та било пуснато следващото поколение АМО 3, като цялата кола е дело на руското машиностроене. Бил сменен от АМО-5 (АМО - 4 бил автобус)

Изображение
"Аутокар" на изпитания

Изображение
АМО-2

Изображение
АМО-3

Изображение
АМО-ЗИЛ 5

И така в общата картинка изпъкнали две конкуриращи се линии: ориентация към европейските или американските образци! Американската линия обаче доста отявлено побеждавал. Съветските водачи имали грандиозни планове, при чиято реализация се използвал американсия опит в масовото производство. Хенри Форд, на свой ред, в годините на великата депресия "използва" съветското злато, и американците посттроили в Нижни Новогрод завод за производство на лицензионни "Форд Тип А" и камион "Форд - АА', които получили названия съответно ГАЗ-А и ГАЗ-АА. Даже емблемата на ГАЗ-ките била копие на фордовските, в същия син овал с курсив били изписани буквите "ГАЗ"

Изображение
Форд А Файтон 1930

Изображение
ГАЗ-А

Изображение
Форд АА 1930

Изображение
ГАЗ-АА

Следващата лека машина на газ - ГАЗ-М1, знаменитата "Емка" (М-от Молотов, на чието име бил кръстен автозавод) - също било копие на Форд, но не по съвършенно законен начин: в рамките на договора за строителство на ГАЗ-ките Форд отбелязал, че трябва да предаде четежите на следващия модел. Прототип на Емката станал Форд 40 от 1933-та година, но ГАЗ-М1 не бил точно копие- на първо място ГАЗ не могли да изкопират 8-цилиндровия V-образен двигател на форд, но тогава в СССР не бил и нужен. На Емката слобили мотор от ГАЗ-а, с увеличение на мощността до 50 к.с. Втората разлика била в окачването! Образеца на Форд били с непозната система с 2 независими греди, докато Емката била снабдена със стандартните 4 ресора, което довело до изменение във формата на предницата!

Изображение
Форд 40 1933

Изображение
ГАЗ-М1

За прототип на първата съветска лимузина - ЗИЛ-101 послужил модела "97" на Буик от 1932. Първоначално се предвиждало производство в Путилковския завод, но от модела били прозиведени само 6 екземпляра под наименуванието Л-1

Изображение
Буик 97 1932

Изображение
Л-1

От Путилсковския завод производството на лимузини се преместило в ЗИЛ. ЗИЛ-101 в общи линия повтарял контруцията на Буик-а от 1932-ра, така, че им трябвало ново по-модерно купе. За образец на ЗИС-а послужил Кадилак V8 от 1934-та година (по-рано се считало, че това бил Плимут модел 1935-та).

Изображение
Кадилак V8 1934

Изображение
ЗИЛ-101 1936-та година.

В бъдещето и двата модела ЗИЛ-101 и ГАЗ-М1 били подложени на модернизации. Модернизираните варианти ЗИЛ-101A и ГАЗ -11 били пуснати през 1940-та година. За първия, като образец на руските дизайнери, възможно е да е бил Буик 1937-1938-ма година.

Изображение
Буик 1937

Изображение
ЗИЛ-101А

А що се касее до ГАЗ-11, то на неговото формиране, вероятно е оказл влияние Опел Кадет, който след войната се произвеждал в Русия като Москвич-400. Но, нека не забравяме, че Опел е бил в състава на Дженерал Мотърс, а следователно - полу-американски автомобил!

Изображение
ГАЗ-11-73

При следвоенното прозиводство на камиони не се случвало нищо ново, така или иначе те били създавани под виляние на знаменития камион от договора "Ленд-Лийз" - Студибейкър, докато същевременно съветското автомобилостроене не правил други камиони, освен ЗИЛ-5 и ГАЗ-АА, чиято конструкция била още от 20те години и морално остаряла! В сравнение с тях "Студибейкър" бил камион, не второ, но трето поколение. Но за сметка на това били прозивеждани в огромни количества! СССР била втората страна след САЩ по брой произведени камиони в света и даже експортирал камиони в развиващите се страни. По производство на леки автомобли СССР заемал седмо място в света. Тогава за съветското машиностроене било характерно следното съотношение - на всеки 179 товарни автомобила били произвеждани 20 леки. Ситуацията се променила в 1970-та година когато бил пуснат в производство Вложкия автозавод, с което числото на произвежданите леки автомобили надминало това на товарните! Трябва да се отблежи, че ЗИЛ-5 в някой заводи бил произвеждан до 1955-та година!

Изображение
Studebaker US6

Изображение
ГАЗ-51 - първи модели, с дървена кабина

Изображение
МАЗЗ-200

А това са камионите ЗИЛ-150 и ЗИЛ-151, чийто дизайн ни навежда на мисълта, че са повлияни от американския камиион International.

Изображение
International KR11 (1940-1943)

Изображение
ЗИЛ-150 1953

Изображение
ЗИЛ-151
Да преминем към леките автомобили! ГАЗ-20 "Победа" по принцип може да се счита за изцяло оригинална разработка. Произвеждан до 1959-ма (а в Полша дори до 1970-та година).

Изображение
ГАЗ-20 Победа (1951)

А това е друг следвоеннен автомобил - ЗИЛ-110, пряко копие на Пакард 1942-ра година, включително елементите по оформлението и характерната за пакард радиаторна решетка! Интересна е и исторята на модела! Другаря Сталин бил голям фен на Пакард и казал на дизайнерите - "Направете ми автомобил като този"

Изображение
ЗИЛ-110

Изображение
Пакард 1942-ра година

Край на първа част!

ПП. Напълно авторски превод. Източник red.ronet.ru

Моля да бъда извинен за допуснаните неясноти и грешки, но съм на 4 кенчета бира ;D ;D ;D ;D Утре - следващата част!
....
ВЕЧЕ Е УТРЕ......

Ето и втора част:

А що се касае до третия съветски новак - "Москвич"-а (задния иденкс 400 към името било добавено, чак когато се повяил "Москвич-401"), той бил пълно копие! Това просто бил самият "Опел-Кадет", произвежден на същата поточна линия, която било просто преместена в Москва. Новите "стари" американски собственици спокойно позволили монтирането на оборудването на завода, като част от репарациите, които Германия е трябвало да изплати на Русия след войната, след като преценили, че не искат да произвеждат остарелия вече модел. Както и да е "Москвич-400/401" били прозивеждани до 1956-та година, като за времето си изглеждали стилно, но двигателя бил доста слаб - 23 конски сили (26 к.с. при 401) - даже по-малко от предходния модел на завода - довоенния КИМ-10, който бил с 30 к.с. Все пак неслучайно руските инжинери избрали именно Опел Кадет - той се доближавал до КИМ-1о, като модел, а също използвал и доста от вътрешните елементи!

Изображение
Москвич - 400

Изображение
Опел Кадет К38

Изображение
Довоенния КИМ-10-52 (1941-ра година, не се произвежда серийно)

Следващия модел на ГАЗ - ГАЗ-12, известен като "ЗИМ" начертал новата линия в дизайна на ГАЗ - той представлявал напълно руска разработка, например като отличителна разлика от американските огромни модели за това време, той бил по-скоро компактен, като не заимствал от тях. Оформлението на предницата е заимствано от Кадилак модел 1948-ма година.

Изображение
ГАЗ-12 ЗИМ

Изображение
Кадилак 62 1948-ма година

А сега следва следващото поколение съветски представителни автомобили - "Чайка" ГАЗ-13 и ЗИЛ-111. За техен прототоп служил Пакард, по което можем да съдим, ако сравним външността на автомобилите.

Изображение
1955 Packard 400

Изображение
ЗИЛ-111 (1958)

Изображение
ГАЗ-13 Чайка (1981)

Докато "Чайка" останала в неизменен вид чак до 1981-ва година ( За Бога, жалко, че такава машина вече не се прави), то ЗИЛ-111 претърпял доста голямо обновление. В 1963-та година се появила модификацията ЗИЛ-111Г, със съвършенно нова радиаторна решетка.

Изображение
ЗИЛ-111Г

Изображение
1961 Cadillac

Малко по-рано, през 1956-та година, ГАЗ-овския конвейр почнал да спира старата "Волга"-ГАЗ-21 от производство, заменяйки я с автомобил от средния клас. Новата "Волга", несъмнено копирала Форд-Мъркюри 1952-1954-та година. На снимките сходствто между двата модела не било очедидно, но при внимателно наблюдение се виждат шокиращи прилики.

Изображение
Волга ГАЗ-21С (1965-1970)

Изображение
Полицейски Форд от 1953-та година.

Точно този модел ме шокира напълно, защото особено добре познавам тази "Волга". Трудно ми беше да си представя колата на съседа, като кола на Ню Йорк-ската полиция през 50-те години...Много известни гангстери от филмите са се возили на задната седалка на такъв автомобил! Направо е невероятно!

Изображение
Волга

Изображение
1952 Ford Customline

Изображение
Волга

Изображение
Мъркюри Монтерей

Що се отнася за следващото поколение "Москвич"-и - модели - 402/407/403 - тук конструкторите, безусловно продължили ориентацията към Опел, като в автомобила били въплатени цяло поколение на европейска автомобилна традиция, както си личи и от следните снимки:

Изображение
Москвич-407 (1959)

Изображение
1956 Opel Olympia Rekord

Изображение
1957 Austin A55 Cambridge

Като лично за мен Москвича е най-красив от 3-те автомобила! Но това си е лично мое мнение!

В края на 50-те години в Съветския съюз се появила нова автмобилна марка - "Запорожец". Прототип на първия "хетчебег" (гърбавко), бил Фиат 600.

Изображение
ЗАЗ-965

Изображение
1955 Fiat 600

И така, стигаме до Фиат-124, то, както на всички е прекрасно известно, съвсем легално е пуснат в производство в масови количества автомобил под името "Жигули". Но не е известно, че този модел на Фиат не е бил цел само на съветското автомобилостроене. Също влязъл в производство в Турция под марката Тофас, а също и в Южна Корея...под известната в днешно време марка "Киа". А също версия на този модел служи за образец на произвеждания в Полша "Полски Фиат 125".

Изображение
Фиат 124

Изображение
Жигули

Изображение
Киа

Изображение
Полски Фиат

Изображение
Тофас

Мисля до тук да прилюча с прегледа на съвестските модели! Следващата тема трябва да е пост-СССР модели! Също има какво да се напише за историята на доста противоречивите модели! Но аз лично мисля да спра до тук!

Бирите вече станаха 12! Моля да бъда извинен, ако има неточности! ;)

ПП. Аз съм от, мисля, едно от последните поколения, които ще помнят съветсктите автомобили! И държа с ръка на сърцето да кажа, че ще си ги спомням с носталгия и тъга че вече ги няма!

Допуснал съм една (да бе :) ) неточност:


Следващия модел на ГАЗ - ГАЗ-12, известен като "ЗИМ" начертал новата линия в дизайна на ГАЗ - той представлявал напълно руска разработка, например като отличителна разлика от американските огромни модели за това време, той бил по-скоро компактен, като не заимствал от тях. Оформлението на предницата е заимствано от Кадилак модел 1948-ма година.

Тук съм искал да кажа, че не е компактен, ами с 4 врати наместо с две! Точно тази линия е определяща като разделителна между американските и руските модели!

Държа да отбележа, че повечето снимки на американските модели са правени в днешно време (1990-2007), за това излеждат лъскави, все едно току що са слезнали от конвейра! Моля не правете изводи за това какви са били автомобилите тогава от снимките! Повечето съветски модели са снимани 50-те, 60-те години, което прави качеството на снимките несравнимо с това на американскит модели, реставрирани през 21-ви век! Недейте казвайте, че съм заслепен комуняга, но така стоят нещата! От вас зависи дали ще ги приемете така, както са!

_________________
Изображение
EX - Lancia Delta 2 1600 , Kappa 2.0 - 146 PD
от 1991-ва до днес Delta 1.3LX+ Delta 1.6HF turbo - разглобена за части.
от 2020-та до днес с Delta 3 1.8di - Platino


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Първообрази на руските класики
 Мнение Публикувано на: 24 Сеп 2008, 23:14 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 05 Ное 2006, 03:04
Мнения: 1086
Местоположение: София
Кара: Lancia ZETA 2.0 JTD 2001г.
Винаги съм ти се кефил на изказванията и пр. но този път направо ме шашна,представям си ако пинеш повечко бира :D .Мисля че е нещо подобно и с моторите на братушките,бях гледъл някъде съпоставка с тяхните мотори и тези от света но несе сещам къде.

_________________
Lancia Dedra 1.6 90hp,SW,159В90,95г
LYBRA 2.0 20V COMFORTRONIC 154hp 182B70000 2000g. +GAZ :wink:


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 24 Сеп 2008, 23:15 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 12 Юни 2006, 17:41
Мнения: 741
Местоположение: Горна Оряховица
Жигули, ти си чудна кола bowdown punk :respect:


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 29 Дек 2008, 19:20 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 13 Май 2008, 08:58
Мнения: 656
Местоположение: София
Евала


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 29 Дек 2008, 22:13 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките

Регистриран на: 11 Окт 2008, 13:40
Мнения: 907
Местоположение: София
Кара: мерцедес
плагиати са братушките доказано е !!!
Само колега каде са БМВ-тата и москвичите?

_________________
мерцедес!!!


http://www.sofiawars.com/register/146367/


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 30 Дек 2008, 19:40 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 15 Яну 2008, 20:04
Мнения: 436
Местоположение: Монтана
И аз да се включа по темата, макар и не с автомобилна тематика. А именно как B-29 става ТУ-4.Имам я статията някъде по списанията та ако някой има интерес мога да я сканирам.Сега карам по памет.

Годината е някъде между годините. След войната Русия се оказва с няколко пленени Б-19. И от висше ниво издават заповед да се откопира и да изработи такъв самолет за нуждите на Съветската авиация. По партийна линия задачата е поверена на ОКБ Туполев (всъщност бая проекти са му били поверявани). Почва се откопирането и се почва и с проблемите. Двата най голями проблема са били разликите в мерните единици (инч / см.) и от тука с много голяма неточност са правени детайлите. Втория проблем е бил суровината.При същите размери руските детайли били по тежки. Първият прототип не са могли да го зглобят заради разликите в размерите на отделните детайли. А след като са ги преработили и напаснали май не е могъл и да излети заради собственото си тегло. Интересното в цялата история е, че на всички серийни машини е била монтирана кинокамера при щурмана, но каква и е била целта никой не е могъл да каже. След падането на режима излиза на яве историята на камерата. Щурмана на самолета от който е копирано е бил кино любител. И това е била неговата лична камера. :mrgreen:


Прикачени файлове:
tu-4_1.jpg
tu-4_1.jpg [ 73.85 KiB | Прегледано 14374 пъти ]
Boeing_B-29_Superfortress_USAF.jpg
Boeing_B-29_Superfortress_USAF.jpg [ 65.89 KiB | Прегледано 14368 пъти ]

_________________
От един друг форум:
За пръв път виждам ентусиаст с дефорсе да скача на италианка. Трябва Алфата да е много зле.....
LANCIA DELTA 1.8 16V 113hp
Изображение
Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 30 Дек 2008, 19:47 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст

Регистриран на: 24 Ное 2007, 22:03
Мнения: 156
Местоположение: Казанлък
На колегата Delta 1and2 от сърце му пожелавам в най-скоро време да прибави и and3. punk

_________________
LANCIA DEDRA 1.6 i.e. 65KW-1991
ZLA835A1.000


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Първообрази на руските класики
 Мнение Публикувано на: 06 Ное 2012, 22:45 
Offline

Регистриран на: 06 Ное 2012, 20:54
Мнения: 1
Кара: Mercedes
Супер е! Страхотен обзор на Съветското автомобилостроене! Само с една дребна забележка - Писал си "Тофас", а всъщност е "ТОФАШ" - най-големият турски производител.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Първообрази на руските класики
 Мнение Публикувано на: 28 Фев 2014, 02:42 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 08 Яну 2012, 21:56
Мнения: 197
Местоположение: с.Безмер, Ямболско
Кара: ЛАМчия - не е правописна грешка...
Нека да поизтупам прахта и повдигна една стара тема, понеже не мога да се стърпя и да не покажа на какво попаднах, а тук ми се стори подходящо мястото.

Продава се ГАЗ Волга
Прикачени файлове:
Коментар на файл: Газ Волга 2013
99881110.jpg
99881110.jpg [ 104.44 KiB | Прегледано 9999 пъти ]
Прикачени файлове:
Коментар на файл: Интериор
99881587.jpg
99881587.jpg [ 89.34 KiB | Прегледано 9999 пъти ]


Много неща могат да се кажат, обаче не може да не се признае, че изглежда впечатляващо!
С какъв мерак само бих им предоставил и моята Капандура за реставрация, ама де късмет де... :)

_________________
Изображение Синята ламя
Изображение
Una volta Lancia - Lancia per sempre!
Търся следните неща за моята Капа


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 1 [ 9 мнения ] 




Начало форум » Viva Lancia » Интересни снимки и клипове


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов