Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Viva Lancia » Общи приказки




Автор Съобщение
 Заглавие: Капата от днес е в зоната на здрача... Помагайте за Ипсилон!
 Мнение Публикувано на: 31 Дек 2014, 15:32 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 08 Яну 2012, 21:56
Мнения: 197
Местоположение: с.Безмер, Ямболско
Кара: ЛАМчия - не е правописна грешка...
Здравейте, колеги!
С прискърбие ви уведомявам, че вчера върнах в КАТ регистрационните номера на Капата. :cry: Към текущия момент поддръжката ѝ, данъкът, разходът, и другите ѝ съпътстващи харчове се оказаха в повече, отколкото съм в състояние да плащам.
Реших, че на този етап трябва да се лиша от комфорта си и да я заменя с някоя по-малка, по-икономична и с малък данък кола. Работата е там, че просто нищо, което ми е по джоба, не ми харесва след Капата. Загледах се по този Ипсилон,

http://www.cars.bg/c901353

но се опасявам да не се вкарам отново в същия филм.

Относно Капата, тия дни ще пусна тема за дискусия относно: "Как да поддържаме един автомобил, който не е в движение така, че да не се скапе тотално до момента в който отново решим да го изкараме на пътя?". Но това е за след новата година...

Бих помолил колегите с Ипсилони (бивши и настоящи) да кажат: къде, какво и как трябва да му се гледа на тоя бръмбар, когато го купуваш, за да няма после изненади?

Ще се поразровя и из раздела за Ипсилон, но не бих отказал също и готови отговори от типа на:
Колко му излиза приблизително поддръжката в изправност? - Защото, макар и финансово затруднен, предпочитам по-скоро да нямам автомобил, отколкото да търкалям някакъв занемарен и изоставен на доизживяване курник, причините за движението на който, продължават да са загадка за конструкторите му...
Какви са обичайните проблеми? Намират ли се части? Често ли се налага да се търсят такива? Като се наложи намират ли се лесно и на какви цени? ... И т.н., и т.н. ...
След евентуално закупуване, приблизително каква сума трябва да съм в състояние да отделям примерно, за да не се срамувам, че точно аз съм собственикът на този автомобил?
Това са ми въпросите за Ипсилона по принцип.

А за конкретния екземпляр от обявата какво мислите? Какво може да се очаква от него? Плюсове? Минуси? Ако реша да ида на оглед, има ли някой колега от Стара Загора или в близост с добри познания, дето да я закачи на компютър и да удари едно рамо с огледа?

Голяма тирада стана. Дано не съм досадил. Надявам се и ще се радвам, ако някой ми отговори.
Бъдете здрави и весело посрещане на новата година! cheers

_________________
Изображение Синята ламя
Изображение
Una volta Lancia - Lancia per sempre!
Търся следните неща за моята Капа


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Капата от днес е в зоната на здрача... Помагайте за Ипси
 Мнение Публикувано на: 01 Яну 2015, 11:25 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 03 Фев 2014, 19:19
Мнения: 393
Кара: ex-Lancia KAPPA 2.0 16V Turbo
бензин - изключителен автомобил!

Lancia KAPPA 2.4 jtd
BMW E38, 740 i
Имам ипсилонка като втора кола вече девета година. Данъкът й е 24 лева, гори обаче като ламя за такъв малък автомобил - говоря за градски разход на бензин. Откакто я газифицирах с АГУ нещата станаха приемливи - 8 на сто на газ извънградско и 12-14 на сто в града. Изключително маневрен автомобил. По-евтин е за поддръжка от капата, но ако се наложи да се оправя нещо, не става без пари. Пример, смяна на четири амортисьора преди година и половина ми излезе 450 лв, преди 4-5 години правих ремонт на двигателя за около 800 лв. Да чукна на дърво, последната година само казанче за парно съм сменял. Моята ипсилонка е сравнително стара обаче - модел 1996 г.
Карам я здраво - навъртял съм й над 120 хил км.

_________________
Заклет фен на ланча капа!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Капата от днес е в зоната на здрача... Помагайте за Ипси
 Мнение Публикувано на: 01 Яну 2015, 13:55 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 11 Май 2006, 21:11
Мнения: 940
Местоположение: София
Ох, че е прекрасна тази зелената. Не зная дали имат такъв цвят от завода, но в комплект с тапицерията много ме кефи. На всичкото отгоре е с правилната джанта.
Окачване и всякакви течове ще ги видиш и усетиш при тест-драйв, но е важно да се провери и радиатора на климатика. Най-лесно е след като загрее хубаво да пуснеш духалките на топло към предното стъкло. Ако илзиза пара и тя е мазна...ремонта е евтин, но трябва да се свали цялото табло.

_________________
we all have wings, but some of us don't know why

fulvia s2 coupe, delta HFturbo, T25 d4d
ex - 145 jr, Y 1.2, r 620 sdi, dedra 1.8, 126 p


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Капата от днес е в зоната на здрача... Помагайте за Ипси
 Мнение Публикувано на: 01 Яну 2015, 14:20 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 08 Яну 2012, 21:56
Мнения: 197
Местоположение: с.Безмер, Ямболско
Кара: ЛАМчия - не е правописна грешка...
Разбирам, че това, което ще напиша, тук ще звучи еретично - във форум на определена марка да правиш сравнение с автомобил от друга марка, обикновено е занимание с предизвестен край, но как бихте приели една съпоставка между Ипсилонката и дизелово Рено Клио 1,5 DCI 2002-2005 година?

_________________
Изображение Синята ламя
Изображение
Una volta Lancia - Lancia per sempre!
Търся следните неща за моята Капа


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Капата от днес е в зоната на здрача... Помагайте за Ипси
 Мнение Публикувано на: 01 Яну 2015, 16:53 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 13 Дек 2008, 23:05
Мнения: 551
Местоположение: София кв. Бенковски
Кара: Lancia Lybra 1,9 jtd 105
Fiat Croma 1,9 mjet
Lancia Delta 3 2,0 mjet
Между тези два модела /конкретно/, аз бих избрал Рено.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Капата от днес е в зоната на здрача... Помагайте за Ипси
 Мнение Публикувано на: 02 Яну 2015, 01:25 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2008, 22:45
Мнения: 715
Местоположение: Пловдив 06 Тракия
Кара: Lancia-Y10 AGU Zavoli Голф 3 1.8
Първо, върнал ли си номерата в КАТ колата на практика е купчина желязо и за да ея пусниш отново в движение трябва пред Технотест да докажеш че това е автомобил.
Второ, пучата въшка я свали на 1 500 след това и продай джантите с гумите за 300-400 лв. Ако ремъка е за смяна-смени го-1-2 часа работа пред вас на паркинга. Другото го знаеш но при тази е по ефтино.

_________________
Жигули-74г. под навеса
ЗАЗ 965 SKrap
Жигули-73
Опел капка-85 екс
Лада Самара SKrap
LANCIA Y10-93 1.1i mono


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Капата от днес е в зоната на здрача... Помагайте за Ипси
 Мнение Публикувано на: 02 Яну 2015, 02:36 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 11 Дек 2010, 12:25
Мнения: 156
Местоположение: София
Aко мислиш да връщаш Капата в движение, не е трябвало да й връщаш номерата, а да я спреш временно, като оставиш само талоните. Не съм го правил и не съм запознат съвсем, но това ми обясниха грубо в КАТ и застрахователи(имам си разправии с ударена кола).

Малко извън темата, ама какъв е тоя разход 12-14 на Ипсилон градско?! Капата ми дава 12макс...

_________________
Lancia Kappa, 2.0 20v, 147hp, 1996г. - бивша
Lancia Kappa, 2.0 20v, 155hp, 2000г. - настояща =)
Mercedes C350, W203, AMG пакет - страшен кеф!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Капата от днес е в зоната на здрача... Помагайте за Ипси
 Мнение Публикувано на: 02 Яну 2015, 18:31 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 03 Фев 2014, 19:19
Мнения: 393
Кара: ex-Lancia KAPPA 2.0 16V Turbo
бензин - изключителен автомобил!

Lancia KAPPA 2.4 jtd
BMW E38, 740 i
капа - 12 на газ през зимата в голям град - това е разказ на барон Мюнхаузен :lol: Това е абсурдно твърдение. Ако ти гори под 18 на сто, ще е постижение.

Дайте да говорим за нещата такива, каквито са. Иначе, ипсилонката сваля до 5,5 на сто на бензин, ако е с 6 скорости и не вдигаш повече от 2500 оборота, тоест 90 км в час на дълъг път. Но това е едно, друго е в града през зимата - където тръгваш и спираш през сто метра на светофарите при минусови температури.

И моята капа гори 9 на сто на газ, ама на дълъг път и под 100 км/час. В града си гори като змей около 20 на сто зимно време.

_________________
Заклет фен на ланча капа!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Капата от днес е в зоната на здрача... Помагайте за Ипси
 Мнение Публикувано на: 02 Яну 2015, 19:00 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 11 Дек 2010, 12:25
Мнения: 156
Местоположение: София
Ако не вярваш сипваме 20 литра от празно, караме в София 180км и всичко е 6. Имам и Омега Б 2.2, която кара бащата и тя над 12-13 не е давала.

_________________
Lancia Kappa, 2.0 20v, 147hp, 1996г. - бивша
Lancia Kappa, 2.0 20v, 155hp, 2000г. - настояща =)
Mercedes C350, W203, AMG пакет - страшен кеф!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Капата от днес е в зоната на здрача... Помагайте за Ипси
 Мнение Публикувано на: 02 Яну 2015, 21:36 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 03 Фев 2014, 19:19
Мнения: 393
Кара: ex-Lancia KAPPA 2.0 16V Turbo
бензин - изключителен автомобил!

Lancia KAPPA 2.4 jtd
BMW E38, 740 i
Евала тогава cheers Имаш най-икономичната капа, за която съм чувал img181
Еб...х тая капа - тя гори като хибрид 6 на сто бензин градско :D

_________________
Заклет фен на ланча капа!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Капата от днес е в зоната на здрача... Помагайте за Ипси
 Мнение Публикувано на: 02 Яну 2015, 22:46 
Offline
Професионалист
Професионалист

Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27
Мнения: 5333
Местоположение: София
Кара: Lancia
това от което страда точно този двигател е гарнитура на главата
та я огледай много добре

иначе е с окачване на фиат пунто
за ремъка доста внимавай ако ще го правиш "пред блока"
иначе цените на частите за обслужване са направо евтини
събира под 3 литра масло
електрониката е на марели, и не съм чувал за ядове
иначе евтин за поддръжка автомобил, с този мотор върви доста
но за разход не мога да кажа нищо


П.П. при спиране на автомобила от движение не се дължи само ГО
за да не се плаща данък колата трябва да е свалена от отчет и не трябва да е на общинска територия
иначе според сега действащите тарифи, ако един автомобил няма да се кара повече от година е по изгодно да се свали от отчет
но както е отбелязал колега по-горе нещата не винаги са до пари


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Капата от днес е в зоната на здрача... Помагайте за Ипси
 Мнение Публикувано на: 03 Яну 2015, 06:04 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 08 Яну 2012, 21:56
Мнения: 197
Местоположение: с.Безмер, Ямболско
Кара: ЛАМчия - не е правописна грешка...
Точно това и направих - свалих я от отчет. И както по-горе каза колегата lubo_Y10, за да я регистрирам отново след време ще трябва да мине Технотест.
Относно обслужването на автомобила (този Ипсилон, някое Клио или какъвто и да е друг автомобил) - явно повечето си ги правите сами тия неща, но при положение, че аз никога не съм правил такова нещо и дори никога не съм виждал как точно става - може би точно сега не е най-удачното време да се уча.
Каквото и возило да реша да взема, обслужването и всякакви ремонти ще му се извършват в сервиз. Затова и ми се ще, този път да взема автомобил, на който "майсторите" няма с интерес да разглеждат къде какво има из коша, а да им е до болка познат и рутинен.
Капата си я взех на основата на емоция и може би затова надцених възможностите си да се грижа за нея. Този път търся автомобил, който да не е скъп като като цена на придобиване, но главното е после да е максимално евтин за поддръжка и експлоатация.
Затова и споменах по-горе Клиото - дават го за изключително икономично като разход.
И естествено ще се моля, колкото се може по-рядко да ми се налага да го водя в сервизи...
Относно Ипсилона - нещо не ми се връзва при него - от снимките, макар и да не се вижда добре, оставам с впечатлението, че задните спирачки са барабанни, а според тази справка трябва да са дискови.

_________________
Изображение Синята ламя
Изображение
Una volta Lancia - Lancia per sempre!
Търся следните неща за моята Капа


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Капата от днес е в зоната на здрача... Помагайте за Ипси
 Мнение Публикувано на: 03 Яну 2015, 08:32 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 03 Фев 2014, 19:19
Мнения: 393
Кара: ex-Lancia KAPPA 2.0 16V Turbo
бензин - изключителен автомобил!

Lancia KAPPA 2.4 jtd
BMW E38, 740 i
passtora написа:
Точно това и направих - свалих я от отчет. И както по-горе каза колегата lubo_Y10, за да я регистрирам отново след време ще трябва да мине Технотест.
Относно обслужването на автомобила (този Ипсилон, някое Клио или какъвто и да е друг автомобил) - явно повечето си ги правите сами тия неща, но при положение, че аз никога не съм правил такова нещо и дори никога не съм виждал как точно става - може би точно сега не е най-удачното време да се уча.
Каквото и возило да реша да взема, обслужването и всякакви ремонти ще му се извършват в сервиз. Затова и ми се ще, този път да взема автомобил, на който "майсторите" няма с интерес да разглеждат къде какво има из коша, а да им е до болка познат и рутинен.
Капата си я взех на основата на емоция и може би затова надцених възможностите си да се грижа за нея. Този път търся автомобил, който да не е скъп като като цена на придобиване, но главното е после да е максимално евтин за поддръжка и експлоатация.
Затова и споменах по-горе Клиото - дават го за изключително икономично като разход.
И естествено ще се моля, колкото се може по-рядко да ми се налага да го водя в сервизи...
Относно Ипсилона - нещо не ми се връзва при него - от снимките, макар и да не се вижда добре, оставам с впечатлението, че задните спирачки са барабанни, а според тази справка трябва да са дискови.



Вземи си едно пунто. В него няма нищо сложно. Ипсилонката си е пунто с някои ланча-подобрения. По-евтина кола за поддръжка от пунтото едва ли ще намериш.
Клиото, към което си се насочил, също не е лош вариант. Щом те интересуват майсторите - гледай автомобилът да е възможно най-масов. Пунто и рено клио се виждат под път и над път.
И като съвсем не ти се дават пари - бягай от дизели, турбини и дюзи.

_________________
Заклет фен на ланча капа!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Капата от днес е в зоната на здрача... Помагайте за Ипси
 Мнение Публикувано на: 03 Яну 2015, 23:40 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2008, 22:45
Мнения: 715
Местоположение: Пловдив 06 Тракия
Кара: Lancia-Y10 AGU Zavoli Голф 3 1.8
Разбрах, че не си падаш по "човъркане на коли пред блока" а ходиш по сервизите за най-малкото нещо, затова моя съвет е да купиш Ипсилон който е"от един дол дренки" с Пунтото но е с 1 000 лева по ефтин /50%/ от него. Даже аз ако съм на твое място ще купя два Ипсилона и ако единия нещо сериозно се брактиса си свалям номерата и ги слагам на другия. За подръжката независимо дали ще е Ланча или Пунто, чувал съм че имате мн. добър сервиз-магазин в Ямбол.За гарнитурата на главата е верно че има някаъв проблем-мойта е взех с тръгнала гарнитура карах я 10 000 км и ми напълни първи цилиндър. Втората искара 60 000 можеше и още малко но ми изгни тапа на блок и я смених заедно с тапата..Пак към първи цилиндър беше тръгнала. Задните спирачки какво от това че са барабанни? Челюстите са 20-25 лева и искарват над 150 000 км. Разхода съм го мерил един два пъти от любопитство 7.5-8 газ вътре вънка на магистрала под магистрала тва е. Сега газта кат стана стинки ептен не ме вълнува още повече че зе да прай некви номера и по бензиностанциите зех да ставам за смях-преди истракваше на 20 литра ся на 17 някои път на 23, пък и цената на горивото е най-малкия разход ако си ползваш колата за лични нужди.

_________________
Жигули-74г. под навеса
ЗАЗ 965 SKrap
Жигули-73
Опел капка-85 екс
Лада Самара SKrap
LANCIA Y10-93 1.1i mono


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Капата от днес е в зоната на здрача... Помагайте за Ипси
 Мнение Публикувано на: 04 Яну 2015, 12:59 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 08 Яну 2012, 21:56
Мнения: 197
Местоположение: с.Безмер, Ямболско
Кара: ЛАМчия - не е правописна грешка...
Колеги, мислих, мислих, четох, чесах се където не ме сърби, рисувах си мечки и се плашех с тях, и мисля, че взех окончателно решение:
Отказвам се от вариантите на другите марки - търся читав Ипсилон на разумна цена, който веднага след закупуването възнамерявам да газифицирам.
Освен упоменатият най-горе в темата екземпляр, при ровенето из нета намерих и още няколко евентуални кандидати. Ето ги изброени всички, вкл. и горният, на които съм обърнал внимание:

1. Ст. Загора - Lancia Ypsilon 1.2 i 16v 80 к.с. - 140000 км. - 1999 лв.

2. София - Lancia Ypsilon 1.2 16v 86 к.с. - 161432 км. - 2100 лв.

3. Плевен - Lancia Ypsilon 1.2 i 16v 80 к.с. - 116128 км. - 2150 лв.

4. София - Lancia Ypsilon 1.2 60 к.с. - 95764 км. - 1600 лв.

Бих помолил да разгледате обявите и да дадете мнение за въпросните бройки - на вас коя повече ви допада, защо именно тя, имате ли евентуално алтернативно предложение...
Наясно съм, че по едни голи картинки е трудно да се състави категорично мнение, но колкото повече очи гледат, толкова е по-голям шансът да видят...
Отворен съм за всякакви евентуални мнения, впечатления, препоръки, съвети...

_________________
Изображение Синята ламя
Изображение
Una volta Lancia - Lancia per sempre!
Търся следните неща за моята Капа


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Капата от днес е в зоната на здрача... Помагайте за Ипси
 Мнение Публикувано на: 04 Яну 2015, 13:42 
Offline
Професионалист
Професионалист

Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27
Мнения: 5333
Местоположение: София
Кара: Lancia
опа объркал съм се
значи тези които са с по 16 клапана и са по 80к.с. са с БОШ електроника
тези които са по 86к.с. са с марели електроника

честно казано като изключим, че няма джанти за бих избрал синята от Плевен
особено ако търсиш евтина подръжка 1.2 8 клапана е най-добре
сравнено с другата която е 1600 лева бих доплатил за климатика


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Капата от днес е в зоната на здрача... Помагайте за Ипси
 Мнение Публикувано на: 04 Яну 2015, 17:45 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 25 Сеп 2005, 19:28
Мнения: 2509
Местоположение: София
Не взимай 16 клапановата версия, че има много голям шанс да удариш на проблемна глава.
А това при комбинация с липсата на финансова инжекция не е добре.
За това се огледай в 8 клапановите версии.

_________________
OM642 Изображение
1NZ−FXE Изображение;
Х... Insignia, Brava, 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Искаш нещо от мен? Няма проблем! - Искам само да знаеш, че върша нещата БЪРЗО, КАЧЕСТВЕНО и ЕВТИНО...но имаш право да си избереш само две от трите опции! Обади ми се когато си готов с избора си!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Капата от днес е в зоната на здрача... Помагайте за Ипси
 Мнение Публикувано на: 04 Яну 2015, 20:36 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 05 Юни 2009, 20:22
Мнения: 444
Местоположение: Казанлък
Кара: Dedra 1.6 MPI
Вземи си тази която на теб ти харесва, сега че можело да издуха гарнитура, там гаранция няма, може да издуха може и да не издуха.Светло синята е мн. хубава, ама аз бих взел заралийската, друго си е повече кончета, и няма да се чувстваш "нещастен" на пътя.

_________________
Dedra 1.6, 159B9


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Капата от днес е в зоната на здрача... Помагайте за Ипси
 Мнение Публикувано на: 04 Яну 2015, 21:48 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 03 Фев 2014, 19:19
Мнения: 393
Кара: ex-Lancia KAPPA 2.0 16V Turbo
бензин - изключителен автомобил!

Lancia KAPPA 2.4 jtd
BMW E38, 740 i
Не знаех, че ипсилонките държат такава цена. Бре да му се не види :lol: Айде, за новия модел би било разбираемо. Той вече не е нов, де. Поне от 2006-та е. Ама, за ипсилонка като моята - 1500 лв без АГУ, си е прекалено.
2 бона за една ипсилонка - излиза повече от стойността за 4-5 години по-стара капа. А между капата и ипсилонката сравнение не може да има.
Ипсилонката е повече за градско яздене и за семейство максимум от 3-ма души. И пак би била тясна.
Не знам, пич, какво ти е било на капата. Но според мен си се минал със спирането й. Има толкова много по автоморгите, особено масовите модели - 146-155 к.с., не виждам проблем да си намериш евтини части.
Виж, за моята е проблем. Но това е друга тема

_________________
Заклет фен на ланча капа!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Капата от днес е в зоната на здрача... Помагайте за Ипси
 Мнение Публикувано на: 04 Яну 2015, 23:08 
Offline
Професионалист
Професионалист

Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27
Мнения: 5333
Местоположение: София
Кара: Lancia
все повече цените на практичните коли ще се вдигат
на, не толкова практичните ще падат
всичко си е търсене и предлагане


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 2 [ 27 мнения ] Отиди на страница 1, 2  Следваща




Начало форум » Viva Lancia » Общи приказки


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов