Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Viva Lancia » Общи приказки




Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Краш-тест на ланчия капа?
 Мнение Публикувано на: 31 Дек 2012, 21:11 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 01 Дек 2007, 00:54
Мнения: 950
Местоположение: Бургас
Кара: Камион
А като сваля тавана не видя ли гредата над челния прозорец?Или питаш изобщо защо предната половина не е разделена като задната?И на Дедра е тъй между другото.Може би точно,за да поглъща енергията при удар


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Краш-тест на ланчия капа?
 Мнение Публикувано на: 01 Яну 2013, 12:24 
Offline
Site Admin
Site Admin
Аватар

Регистриран на: 12 Яну 2007, 11:09
Мнения: 2560
Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra SW Integrale 16VT
Piaggio mp3 250ie
S203 OM612
Шибедах момчета, шибедах.

_________________
Non e una macchina, e un Integrale.
Изображение
Имало едно време Dedra TDS SW, Y10 GT, Kappa SW 16VT, Delta GT.i.e, Lybra SW Comfortronic, Musa 1,4 DFN


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Краш-тест на ланчия капа?
 Мнение Публикувано на: 01 Яну 2013, 14:16 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Окт 2007, 13:23
Мнения: 2764
Местоположение: София
Кара: Lancia Kappa 2.4jtd
Lancia Dedra 2.0 Integrale S.W.
Едва ли някой може да ти каже със сигурност това, но:
Конструкцията трябва да е еднаква като цяло - моята има шибедах и просто няма как в предната част да има греда.
Второ представи си колоните между вратите и тази греда, като една П образна рамка с вертикални страни. В задницата може да имаш още една такава и те са свързани по между си с тази надлъжна греда между тях (както и двете от рамките на вратите. - прави една много стабилна конструкция. При предното стъкло обаче нямаш такава - неговата рамка стига до нивото на предния капак като вертикална и след това се наклонява назад, като се "поддържа" от двете греди над вратите. Ако колата се обърне - рамката на предното стъкло и тези две греди ще поддадат малко до задната конструкция. Тъй като обаче главите на возещите се отпред са почти под първата П образна рамка - ако теглиш черта на възможната деформация, те ще са на сигурно място. Освен това
Ако има тази допълнителна усилване на рамката на предното стъкло ще има 2 проблема - при преобръщане - тази допълнителна греда може да окаже влияние над задната "клетка". Освен това - когато рамката на стъклото се наклони още малко назад - колата става много по-стабилна, след като се е преобърнала - ако запази формата си - ще бъде нестабилна и по-лесно да се преобърне и затруднява излизане и спасителни операции. При много от катастрофите, които съм гледал, след като колата се преобърне точно там поддава малко и почва просто да се плъзга в стабилна позиция по асфалта. Двигателят също спомага за това колата да остане стабилна в това положение.
Според мен инженерите искат там да е по-слабо място, защото няма да навреди на шофьора при повечето случаи.

При повечето инциденти с преобърнати коли, те са в тази позиция и има такава деформация, но се вижда, как има достатъчно място за главата на шофьора:
http://resources0.news.com.au/images/20 ... 2-roll.jpg
http://s3.vidimg.popscreen.com/original ... ean-up.jpg

_________________
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Краш-тест на ланчия капа?
 Мнение Публикувано на: 01 Яну 2013, 14:38 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 13 Дек 2008, 23:05
Мнения: 551
Местоположение: София кв. Бенковски
Кара: Lancia Lybra 1,9 jtd 105
Fiat Croma 1,9 mjet
Lancia Delta 3 2,0 mjet
Alpina, на 1 януари да можеш да подредиш и напишеш толкова мисли, признавам те!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Краш-тест на ланчия капа?
 Мнение Публикувано на: 01 Яну 2013, 16:07 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Окт 2007, 13:23
Мнения: 2764
Местоположение: София
Кара: Lancia Kappa 2.4jtd
Lancia Dedra 2.0 Integrale S.W.
Да бре подредени - сега като го чета нищо подредено няма в тях - толкова са объркани, но вече не мога да го редактирам. :D
Като цяло - това ми е доста интересна материя и съм изгледал стотици часове с тестове и клипове с реални инциденти. Те, заедно с предавания на такава тематика, обясняват какво, как и защо - после просто свързваш нещата при неописаните такива. Също помагат да предвиждаш някои ситуации на пътя още в "зародиш", вместо да си на "опит-грешка".

Инак идеята ми беше за нещо такова, като е само нагледен пример - реално доста по-малко деформация се получава даже.


Прикачени файлове:
adgdsgsdgdsgsethj.PNG
adgdsgsdgdsgsethj.PNG [ 31.95 KiB | Прегледано 6561 пъти ]

_________________
Изображение
Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Краш-тест на ланчия капа?
 Мнение Публикувано на: 01 Яну 2013, 22:42 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19
Мнения: 1692
Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97
Rover 416 GSI - на жената
Мерси за подробното обяснение. Има резон в думите ти.
А да рамката около тавана е доста солидна на повечето места са 3 пласта дебела ламарина .

_________________
Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Краш-тест на ланчия капа?
 Мнение Публикувано на: 02 Яну 2013, 19:17 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 03 Ное 2010, 16:33
Мнения: 1285
Местоположение: Пловдив
Кара: Lybra Emblema 2.4
Е тия от "5-th gear" са си доста посредствени. Явно им липсват елементарни познания по физика и механика. :lol:
Просто се заслушах във високопарните бръщолевения на дългокосия корифей на техниката :roll:

Според тия "капацитети" две коли, които се движат с 60км/ч всяка, като се ударят челно = 120 км/ч :1poke000:
То масово при тестове с челен удар събират скоростите на двата автомобила. Което е тотално грешно, но пък стават гоуеми числа и радват публиката.
Удар в стена при 60 км/ч е в общия случай по-тежък от челен удар между 2 автомобила, като скоростта на всеки по отделно е била пак 60км/ч. И еквивалентният удар изобщо не е 120 км/ч, а едва под 60 км/ч.
При съпоставими маси и скорости на двата автомобила еквивалентната сила на удара е приблизително като при средната им скорост и удар в стена, а не сумираната!
Едно и също ли е да се блъснем в стена или в спряла кола? Спрялата кола има скорост 0.

Това само за протокола, че част от цитираните "източници" са меко казано технически неграмотни.

_________________
Lancia Lybra 5.20, V.I.S., Автоматик, Метанов инжекцион, 154кс
Lybra SW 1.9 JTD 110кс
Punto 1.9D 60кс
Lybra SW 2,4JTD 150кс... 2 броя


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Краш-тест на ланчия капа?
 Мнение Публикувано на: 02 Яну 2013, 19:41 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 31 Окт 2007, 20:27
Мнения: 650
Местоположение: София
На Дискавъри точно тези митове разбиваха, като цяло добре им станаха нещата.

_________________
Lancia Lybra 2.0 SW R.I.P.
Lancia Lybra 2.4 SW същата, ама на нафта!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Краш-тест на ланчия капа?
 Мнение Публикувано на: 03 Яну 2013, 00:40 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Окт 2007, 13:23
Мнения: 2764
Местоположение: София
Кара: Lancia Kappa 2.4jtd
Lancia Dedra 2.0 Integrale S.W.
koceto_8, всъщност това което пишеш изобщо не е така.

Само искам да чуя твоя отговор на въпроса ти:
koceto_8 написа:
Едно и също ли е да се блъснем в стена или в спряла кола? Спрялата кола има скорост 0.

Както и най-вече - защо.
И ще ти обясня какво и защо на много разбираем език.

_________________
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Краш-тест на ланчия капа?
 Мнение Публикувано на: 03 Яну 2013, 17:48 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 03 Ное 2010, 16:33
Мнения: 1285
Местоположение: Пловдив
Кара: Lybra Emblema 2.4
Ок.

Да приемем, че знаем какво е еластичен и пластичен удар (от механиката).
Да приемем, че можем относително точно да приравним автомобилна катастрофа (челен удар и удар в бетонена стена) към горните две, като отношението е доста в полза на пластичния. В каква степен - според интеуекта.
И ако разбираме какво е пластичен удар, но все пак събираме двете скорости на насрещно движещите се автомобили - според мен трябва пак да почетем по физика.

Конкретно на въпроса:
Удар в спрял автомобил е приблизително двойно по-слаб в сравнение с удар в Стена, при същата скорост.
Ама Нали 60 + 0 = 60 ... та според "5-та предавка" е все едно удар в битоня cheers :lol: :mrgreen:
Или ти имаш друго обяснение... от къде се е появила енергията която изхвърля спрялата кола на няколко метра?

_________________
Lancia Lybra 5.20, V.I.S., Автоматик, Метанов инжекцион, 154кс
Lybra SW 1.9 JTD 110кс
Punto 1.9D 60кс
Lybra SW 2,4JTD 150кс... 2 броя


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Краш-тест на ланчия капа?
 Мнение Публикувано на: 03 Яну 2013, 18:12 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Окт 2007, 13:23
Мнения: 2764
Местоположение: София
Кара: Lancia Kappa 2.4jtd
Lancia Dedra 2.0 Integrale S.W.
Е, значи имаш що годе идея.

1-во
koceto_8 написа:
Е тия от "5-th gear" са си доста посредствени.
На тях работата/целта им е да създадат респект към удара и да уплашат хората. Да им кажеш, споко - дали ще се удариш в насрещен автомобил или стена няма разлика - е все едно да казваш, стигне ли се до инцидент, не му мисли.

2-ро
koceto_8 написа:
Според тия "капацитети" две коли, които се движат с 60км/ч всяка, като се ударят челно = 120 км/ч
И така и не така - по-долу ще стане въпрос защо

3-то
koceto_8 написа:
Удар в стена при 60 км/ч е в общия случай по-тежък от челен удар между 2 автомобила, като скоростта на всеки по отделно е била пак 60км/ч.
Изобщо не е така, ама изобщо. 3-ти закон на Нютон. Ако го гледаш от посока единия автомобил - то действието на насрещно движещ се със същата скорост или статична, непластична стена, ще му окажат едно и също по размер противодействие. Проблемът идва от това, че ако нямаме напълно огледален образ на отсрещния автомобил, който да е на 100% същите характеристики, тогава има много сложно уравнение.

4-то
koceto_8 написа:
И еквивалентният удар изобщо не е 120 км/ч, а едва под 60 км/ч.

Как ще е под 60км/ч - къде се губи тази енергия? Всъщност проблемът е в това, че заради различните пластични възможности на двата автомобила, при удар на насрещно движещи се автомобили с по 60км/ч може да се се стигне до това, че единият ще понесе щети като от удар с 40км/ч, докато другия от удар с 80км/ч. Това е страшното на по-старите коли - отнасят го много повече.

Всъщност това много лесно би се изобразило с тест, при който едната кола се носи странично с 60км/ч, към другата. Тогава 1-вата ще... може би има много подходяща дума - дезинтегрира, докато втората може да понесе удар, подобен на 30км/ч в насаждение от 6 годишни фиданки.

_________________
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Краш-тест на ланчия капа?
 Мнение Публикувано на: 03 Яну 2013, 18:22 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 31 Окт 2007, 20:27
Мнения: 650
Местоположение: София
http://www.youtube.com/watch?v=r8E5dUnLmh4

_________________
Lancia Lybra 2.0 SW R.I.P.
Lancia Lybra 2.4 SW същата, ама на нафта!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Краш-тест на ланчия капа?
 Мнение Публикувано на: 03 Яну 2013, 23:02 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 03 Ное 2010, 16:33
Мнения: 1285
Местоположение: Пловдив
Кара: Lybra Emblema 2.4
Колега,
Съвсем не съм сметнал за нужно да уточнявам какво ще стане при сблъсък на стара Волга с пластмасова кола.
Говорим за съпоставими маси и конструкции на автомобилите. Това е по точка 3.

По т.1 мисля че и аз съм написал същото, още в първия си пост. Големи числа за да стряскат. Дали е с цел или е просто невежество ?

по т. 2 просто няма какво да добавя

по т.4. Къде се губи част от енергията... интересно :roll: (това е единственият интересен въпрос)

Третия закон не ми го пробутвай. То си е ясно какво става, но при два автомобила има и допълнително абсорбиране на енергия.
Получава се заради проникването на автомобилите един в друг. Има части които поддават на вътре и вече не биха имали досег с бетона, но има възможност да се досмачкат от проникналите части от насрещния автомобил.
Нищо не се губи като енергия! Просто една идея от нея отива за допълнително смачкване на части които не биха абсорбирали нищо при удар в бетон.
Това допълнително досмачкване абсорбира енергията която на теб ти се губи от уравнението cheers Не че е много тази енергия, но я има :1poke000:

_________________
Lancia Lybra 5.20, V.I.S., Автоматик, Метанов инжекцион, 154кс
Lybra SW 1.9 JTD 110кс
Punto 1.9D 60кс
Lybra SW 2,4JTD 150кс... 2 броя


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Краш-тест на ланчия капа?
 Мнение Публикувано на: 06 Яну 2013, 01:29 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Апр 2009, 16:12
Мнения: 1106
Местоположение: Плевен
Кара: Lancia Dedra (кашон на колела)
90% от разсейването на енергията е спрямо масата на единия и другия автомобил. Смисъл от тия теории които развивате няма.. При сблъсък между кола 650кг и кола 1200кг, колата 650 кг трябва да разпръсква енергията (да подскочи) а при колата 1200 кг се цели тя да я абсорбира. Не може да сравнявате различни класове автомобили. Просто идеята е различна... И все пак, ако се целеше никой да не умира, на всички автомобили двигателите щяха да са разположени отзад, а под предния капак да има X образни греди.. Но това оскъпява производството.

За справка разгледайте краш тест историята на Citroen Xantia преди и след 97 ма година. Преди 96 та е най-податливата на удар кола, след 97 ма става една от най-здравите.

_________________
ZLA83500000199107


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Краш-тест на ланчия капа?
 Мнение Публикувано на: 06 Яну 2013, 14:02 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 03 Ное 2010, 16:33
Мнения: 1285
Местоположение: Пловдив
Кара: Lybra Emblema 2.4
Аз пък явно дълги години съм живял със заблудата, че и скоростта има значение, по отношение на кинетичната енергия, а не само масата :mrgreen:
Дай някакви формулки (простички ако може) да видим как се "разсейва" и как се "разпръсква" механична енергия. Малко ми идва трудничко да схвана...

Това с "Х" гредите и двигателя от зад ми идва малко в повече :lol:

За мен максимално обезопасената кола (по отношение на шофьора и пътниците, челен удар) би изглеждала приблизително така:
- шофьора е изнесен максимално на зад в автомобила (логично двигателя и тежките агрегати са ОТ ПРЕД !!!)
Така има повече път (заради мачкането) за да може спирането на хората да е максимално разтеглено във времето.
- Предницата е относително тежка, с цел да служи като щит и да обере и спре тежките части от насрещния автомобил. Пак осигурява повече относително безопасен път за спиране на купето.
- Между предницата и купето автомобила е леко еластичен и повечко пластичен. Твърди и яки греди биха предизвикали мигновено спиране на купето, което е равносилно на огромно обратно ускорение, по отношение на пътниците = смърт. По-равномерно усилие на смачкване приближава фигурата до правоъгълник, намалява пиковете. (за фигурата става дума по-долу)

За по-нагледна представа го представят като "g"... на пример 5, 10, 50, пъти "g" и т.н.
На теория би било най-добре това обратно ускорение да е постоянно от началната колизия до окончателното спиране на хората. Така максималната му стойност ще е най-ниска. Фигурата затворена от интеграла ще е правоъгълник, като височината по ординатната ос е големината на ускорението, а ширината по абсцисата е общото време от началото на колизията до спирането. Лицето на тази фигура зависи от скоростта. Ширината на фигурата обаче зависи от конструкцията! А най-малка височина (голямата височина убива в случая) имаме когато фигурата е възможно най-широкия правоъгълник
На практика това ускорение се променя по време на смачкването на колите. В началото е малко и нараства до окончателното спиране, като веднага след това е нула.
Представя се като интеграл, който затваря равнинна фигура между осите на координатна система. Тъй като обикновено мачкането не е равномерно, тази фигура не е правоъгълник. Във всеки един момент различни части с различна еластичност и пластичност участват в "мачкането". Прилича на планински масив, с големи пикове към края. Лицето обаче не се променя!!!

Много дълго взе да става img181 ... и да губи смисъл.
То който е чел му трябва просто да се замисли. Който не е чел - то не е у(й) да му го набиеш...

Много по-яко е да гледаме клипчета с краш тестове ... там всичко е ясно! разбрал не разбрал, праскай линкове и това е. punk
Фифт гиър, мит-бъстърс, ксантия-мантия... goodnight

_________________
Lancia Lybra 5.20, V.I.S., Автоматик, Метанов инжекцион, 154кс
Lybra SW 1.9 JTD 110кс
Punto 1.9D 60кс
Lybra SW 2,4JTD 150кс... 2 броя


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Краш-тест на ланчия капа?
 Мнение Публикувано на: 07 Яну 2013, 22:35 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 18 Юни 2010, 20:23
Мнения: 247
Местоположение: Стара Загора
Кара: Lancia Kappa - 2.0-20V - 155.HP новата
Между другото доста капи се навъдиха из Стара Загора.И на никого не го пожелавам това.

_________________
Lanchia kappa 2.0 155 h.p V.I.S
skype sharpradi
Търся да купя оригиналните тасове за капа 15".-4 бр.
GSM 0886\155521


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Краш-тест на ланчия капа?
 Мнение Публикувано на: 08 Яну 2013, 03:15 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Апр 2009, 16:12
Мнения: 1106
Местоположение: Плевен
Кара: Lancia Dedra (кашон на колела)
никой не схвана бъзика ми :mrgreen:
Гледайте ловци на митове много такива теми се развиват там.
Последно гледах за кола с квадратни колела :lol:

моментите са следните:
-тежеста трябва да бъде изнесена максимално Пред водача (типичен пример са старите мерцедеси), за да не остане купето между чук и наковалня (ако мотора е отзад а удара отпред)
- дисипация при челен удар няма, но абсолютен челен удар между обекти с различна форма не съществува така че тук нещата са доста интересни
- предните греди обикновено са дъгообразни за да може до смачкването и до Права тя да поеме удара преди страничните основни, което винаги ме е навеждало на мисълта, защо при това положение автомобилите не бъдат вдигнати на рама под формата на числото "8" с две преминаващи по дължината му прави греди.
- ламарините в никакъв случай не помагат при сблъсък, напротив те повишават теглото на автомобила за сметка на здравината му при удар. Затова френските автомобили спукват на краш тестове немските.

И все пак, за да няма жертви по пътищата просто трябва да се движим разумно. Съвременните автомобили са проектирани така, че при удар до обща скорост 120 км/ч да се предотвратят жертви. Това значи 2 автомобила със 60 или правете си сметката дали в секундата преди удара може да намалите от 160 до 60 - не, но от 90 до 60 е възможно колкото и да си заспал. Затова спазвайте правилата за движение по пътищата ПИСАЛИ СА ГИ ПО-УМНИ ХОРА ОТ НАС!

_________________
ZLA83500000199107


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Краш-тест на ланчия капа?
 Мнение Публикувано на: 08 Яну 2013, 13:32 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 03 Ное 2010, 16:33
Мнения: 1285
Местоположение: Пловдив
Кара: Lybra Emblema 2.4
Е това последното изречение няма как да го вярваш! :lol:

Толкова са дебилски правилата, че няма на къде.
"не съобразена скорост" е това, с което те цакат във всяка една възможна ситуация.
Малоумните "40" и "60", дето са изсипани по междуградските пътища и дебнат хранилките... заради някаква не работеща от 2 години бензиностанция. И т.н.
Но да не се отклоняваме от темата :auto:

В САЩ, на изпита за книжка имаше въпрос, горе-долу подобен:
"Ако няма как да спрете автомобила по друг начин, то в какво бихте се ударили:"
1. Дърво
2. Пътен знак
3. Друг автомобил
4. Пешеходец

Какъв е правилния отговор ?

П.П.
Колата с триъгълни колела е по-добра от тази с квадратните :lol: Елиминира се едно "друсване" :auto:

_________________
Lancia Lybra 5.20, V.I.S., Автоматик, Метанов инжекцион, 154кс
Lybra SW 1.9 JTD 110кс
Punto 1.9D 60кс
Lybra SW 2,4JTD 150кс... 2 броя


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Краш-тест на ланчия капа?
 Мнение Публикувано на: 08 Яну 2013, 20:29 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 16 Яну 2009, 17:11
Мнения: 1079
Местоположение: Пловдив 05 Южен
Кара: Lancia
koceto_8 написа:
В САЩ, на изпита за книжка имаше въпрос, горе-долу подобен:
"Ако няма как да спрете автомобила по друг начин, то в какво бихте се ударили:"
1. Дърво
2. Пътен знак
3. Друг автомобил

4. Пешеходец

_________________
Lancia Delta 2.0 16V GT /// Alfa Romeo 166 2.4JTD /// ex. Lancia Kappa 2.0 /// ex. Mercedes-Benz W124


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 2 от 2 [ 39 мнения ] Отиди на страница Предишна  1, 2




Начало форум » Viva Lancia » Общи приказки


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов