www.lancia-bg.com
http://www.lancia-bg.com/forum/

Дизел VS LPG - факти и митове.
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=24513
Страница 1 от 1

Автор:  Delta1and2 [ 21 Ное 2010, 21:48 ]
Заглавие:  Дизел VS LPG - факти и митове.

Използването на LPG при бензиновите двигатели и дизел за дизелови двигатели за превозните средства са обгърнати в много митове. Уверете се, че те са верни.

Изображение

От една страна, ние сме доволни от ниските цени на алтернативните горива. Но от друга страна - основното предимство е нисък разход на гориво.

Но всичко това е теория. На практика, за да се спасим трябва да приемем силните и слабите страни на горивата. Ако сте сред водачи, които вече имат стереотипи за двете алтернативи то вижте нашата оценка и се убедете във евентуално грешните ви мнения.

Diesel може да бъде толкова тих колкото и бензинов двигател - ФАКТ

Дизеловият двигател може да е толкова тих както и бензин за единица обем. Това се потвърждава от нашите измервания. Разликите в субективно усещане е резултат на работата на специфичния звук на дизела, което само изглежда, че е по-силен.

Diesel е по-издръжлив, отколкото бензиновите двигатели - МИТ

Над средното ниво за издръжливост се открояват, за съжаление, само по-старите дизелови двигатели, които са работили на по-малко натоварване при ниски обороти на двигателя. Съвременните разработки са деликатни, сложни и, за съжаление, капризни по характер - впръскване, заради което ремонтът се оказва изключително скъп.

Съвременните бензинови двигатели с мощност от около 1,2 л обем с 50 до 60 к.с. вероятно да работи без особени проблеми на по-голямо разстояние от модерен дизелов двигател със същата мощност.

Дизел трудно стартира в студа - МИТ

Winter Boot проблеми имат оборудвани само с непряко впръскване на горивото, или тези, които вече са силно износени. От времето когато технологията с високо налягане и директно впръскване, дизеловите двигатели запалват толкова лесно, както през зимата и през лятото.

Разбира се, проблемът с утаяването на парафиновото масло при температури под минус 20 градуса по Целзий остава. Но има силно ефективните начини за предотвратяването на желирането на дизеловото гориво - например като гориво нагреватели или специални добавки към горивото.

Дизел е евтин за експлоатация - МИТ

Изключително нисък разход на гориво на съвременните дизелови двигатели в момента не е в състояние да компенсира високите разходи за поддръжка. Повечето проблеми се появяват в системите за впръскване, турбо и съединителните системи. Във всеки случай, ние разчитаме на разходите за ремонти в хиляди лв.

Специализираната диагностика както и резервните части са много скъпи. Някои от компонентите (за някои модели на турбокомпресори, някои елементи от системите за впръскване, по-специално на японски дизелови двигатели) са налични само в специализирани доставчици - монополисти.

Дизел е с голям обхват (пробег) - ФАКТ

Един от първите дизели осигурили покритие на над 1000 км с едно зареждане на резервоара е с 1,9 TDI двигател в Audi 80 B4. Това се дължи на нисък разход на гориво при постоянна скорост от 90 км / ч и с висок капацитет на резервоара.

Съвременните VW Passat 1.6 TDI CR има резервоар за гориво 70 л, а при постоянна скорост от 90 км / ч консумира по-малко от 5 л/100 км. Това дава теоретични гама от 1400 km!

LPG изгаря клапаните - МИТ

LPG температурата на горене е по-висока от бензина, но ако инсталацията е добре регулирана, и водача не шофираме твърде бързо - средната температура на изгаряне все още е под допустимата определена температура граница на производителя на двигателя.

Вентилите изгарят също и в резултат на лошата регулация на инсталацията. Заслужава да се отбележи, че клапаните доста лесно да "изгорят" в бензинови турбо двигатели.

Използването%20на%20пропан-бутан%20ще%20скъси%20живота%20на%20шумозаглушителната%20система%20-%20ФАКТ

Това е вярно. По време на горене на пропан-бутан се формира много повече въглеводороди от горенето на бензин. Вода кондензира в изпускателната система, което ускорява корозията.

Ако използвате масови бензинови автомобили, разходите за ремонти няма да бъдат големи. В случай на луксозни автомобили, разходите за ремонт на корозирала изпускателната система са големи и сред първите.

На газ ще "стреля" - МИТ

"Стрелят" неправилно коригирано смесване в системите. Новите модели инжекционни системи за пропан-бутан са намалили риска от детониране на газ на практика към нула.

Интересното е, че системите за впръскване може да имат проблеми и вина дори от запалителната система - запалване, изхабени кабели, износени свещи и т.н. В критични ситуации, автоматично превключване на бензин за да върнете мощността.

Кола на газ не за навсякъде - паркинг - ФАКТ

Има подземни паркинги, в които мениджърите забраняват паркирането на автомобили с пропан-бутан. Това е резултат от типа вентилация. Когато паркирани коли, задвижвани от пропан-бутан, вентилацията трябва да е "механична", контролирана от неприемливо ниво на концентрация, детектори за газ пропан-бутан. "

Подобни ограничения се прилагат и за ферибот пунктове.

Управлението на пропан-бутан е винаги по-лошо - МИТ

Публикувано в "Motor" (26/2010) тест показа, че бензинови автомобили с правилна настройка на LPG
дават същата производителност като кола без инсталация (изпитания с ускорение до 100 км / ч, които показаха влошаване на времето на ускорение на 0.3 до 1 секунда Измерванията са взети на Дино стенд преди и след инсталацията на газова инсталация) значителна разлика в ущърб на колата с пропан-бутан ще се усети, когато инсталицията е объркана.
Текстът автор: Y. Ambrozik
Текстът е от седмичния Motor
Превод на Български - admin - http://www.osogovo-racing.net/forum

Автор:  grale [ 21 Ное 2010, 22:35 ]
Заглавие:  Re: Дизел VS LPG - факти и митове.

spam Защо няма отговор БЕНЗИН :)

Автор:  i_v_ivanov [ 21 Ное 2010, 23:08 ]
Заглавие:  Re: Дизел VS LPG - факти и митове.

Защото става въпрос за конкурентите на БЕНЗИН - т.е. ГЛАВНИЯ ГЕРОЙ!

Автор:  D. Stanev [ 21 Ное 2010, 23:19 ]
Заглавие:  Re: Дизел VS LPG - факти и митове.

Според този текст всички каращи дизел, трява веднага да минат на газ :mrgreen: Добре че не се връзвам...

Автор:  max2daybg [ 22 Ное 2010, 09:55 ]
Заглавие:  Re: Дизел VS LPG - факти и митове.

D. Stanev написа:
Според този текст всички каращи дизел, трява веднага да минат на газ :mrgreen: Добре че не се връзвам...


Оти бре, лошо ли ти беше като цепеше Дедъра на газ със 180 по магистралите и не ти дремеше? Сега гледаш разхода на борда и караш със 110 - 120

Автор:  Lancio Dedrotti [ 22 Ное 2010, 10:47 ]
Заглавие:  Re: Дизел VS LPG - факти и митове.

Всяка кола има своите предимства и своите недостатъци - факт :mrgreen: . При дизела хубавата страна е че не гори толкова много колкото кола на бензин (зависи все пак от типа каране, състояние на колата ...) . Е да подръжката на нафтовата печка може би е малко по скъпа но ако се приравни в изминати километри - везната клони към дизела според мен. А и газовата уредба все пак си е някъква инвестиция още при закупуване на колата (от 700- до 1200 лв - въобще не са малко). След като съм карал кола на бензин и газ цял живот и съм казвал "няма да се купя нивга трактор" факт ли е че купих дизелова сапунерка - факт е. Дали следващата кола ще ми е дизеларка - почти съм сигурен punk .

Автор:  D. Stanev [ 22 Ное 2010, 11:54 ]
Заглавие:  Re: Дизел VS LPG - факти и митове.

Точно за експлоатационните разходи става въпрос - комънрейл дизела (специално при Либра) е практически необслужваем мотор, не мога да разбера какви са тия дивотии за високите разходи по обслужването на дизеловите двигатели?! Да не би през година да сменяме турбини? Аз за три години и 80 хиляди съм сменил два пъти ремъци и ролки и един маркуч и това ако е много, не знам кое му е скъпото като поддръжка. С газовата всеки месец бях по настройки, всяка година (доброволно) сменях мембрани на изпарителя, три пъти сменях клапан, после пари за нов нивомер, пари за заверки на паспорти и прегледи... пари за бързо прогарящи гърнета... Абе като се замисля в никакъв случай печката не е с повече разходи от това да караш на газ, пък за бензина хептен. Това почва от теориите на АутоБилд и пр. специализирани издания, понеже те като смятат разхода на километър смятат стойността на автомобила и разхода за 5 години - иначе просто няма такава логика като тази бензинов автомобил да е по-изгоден от дизелов... Ако беше така още щях да търкалям атмосферка на газ и да се самозаблуждавам колко ми е икономично и колко ми е гот (особено като трябва да върна на ІІІ-та за да изпреваря) :mrgreen:

Автор:  BO [ 22 Ное 2010, 13:36 ]
Заглавие:  Re: Дизел VS LPG - факти и митове.

Хора много, мнения много.

Аз само искам да попитам за темата - Митове и факти едновременно с анкета?
Демек да гласуваме за анкетата ли, за +/- на газификацията/дизела ли...

Автор:  Lancio Dedrotti [ 22 Ное 2010, 14:02 ]
Заглавие:  Re: Дизел VS LPG - факти и митове.

При стойност на газта 1.33 лв. към сегашният момент и разход примерно извънградско (моята поне гори толкова на газ) 10/100 сметката е следната :
за 10 лв. примерно зареждаш 7.51 кг. газ със която извънградско минаваш 75-80 км при нормално каране да речем 90-100 км/час.
При стойност на литър нафта 2.28 лв. (има и по скъпа де) и разход примерно 6/100 :
за 10 лв. примерно разеждаш 4.38 литра нафта със която извънградско минаваш 75 -80 км.
Разликата е че караш кола без да си вложил пари за газова уредба и тем подобни модификации :wink:. Е да сега някой може да каже "кви са тези стойности де си ги дал мойта гори по малко/по вече но аз като съм си смятал на годишна база ми излиза че дизела ми е по на далавера. Както бе казал голега по горе различни хора - различни вкусове.

Автор:  Delta1and2 [ 22 Ное 2010, 18:08 ]
Заглавие:  Re: Дизел VS LPG - факти и митове.

ЕКОЛОГИЯ - това е ключът към бъдещето на следващите поколения - ФАКТ.
Ако вашият автомобил не разваля въздуха то значи сте избрали правилния тип двигател.
Ако пък хората се мръщят и кашлят от димни облаци след вашият автомобил - то как може да спите спокойно.

Автор:  Dedra 2.0 [ 22 Ное 2010, 18:59 ]
Заглавие:  Re: Дизел VS LPG - факти и митове.

Delta1and2 написа:
ЕКОЛОГИЯ - това е ключът към бъдещето на следващите поколения - ФАКТ.
Ако вашият автомобил не разваля въздуха то значи сте избрали правилния тип двигател.
Ако пък хората се мръщят и кашлят от димни облаци след вашият автомобил - то как може да спите спокойно.



Подкрепям.

Автор:  jorojoji [ 22 Ное 2010, 19:47 ]
Заглавие:  Re: Дизел VS LPG - факти и митове.

Карал съм и карам и сега и трите вида - газ, бензин и дизел. От гледна точка екология - газ, от гледна точка разходи за гориво също, за ремонти отново газ и бензин. Дизела му е малък разхода само на извънградско и не дай Боже да се прецакат я дюзи я турбо. И така лично за мен газ с/у дизел - просто победителя е ясен LPG.
P.S. Станев относно ремонтите на съвременните дизели - 4 бона за дюзи на 4 годишно рено.

Автор:  D. Stanev [ 22 Ное 2010, 20:57 ]
Заглавие:  Re: Дизел VS LPG - факти и митове.

jorojoji написа:
P.S. Станев относно ремонтите на съвременните дизели - 4 бона за дюзи на 4 годишно рено.

Ужас! Аз за 4 бона ще взема друга Либра :mrgreen:
Мислиш ли, че не съм си правил тези сметки, при положение, че карам много?! И аз имам впечатления и от трите вида горива и при мен дизелът няма алтернатива. Това осоено се отнася за Либра.

Автор:  Slav [ 24 Ное 2010, 07:57 ]
Заглавие:  Re: Дизел VS LPG - факти и митове.

От изброените аз съм твърдо за LPG.

И аз съм карал на всички горива досега и по-изгодно от метана няма. Аз вече смятам пропан бутана като алтернатива на метана, ако нямаш голям багажник :D . За бензин и дизел изобщо не говорим в алтернативите. Те отдавна са изпята песен и са на доизживяване според мен. Бъдещето е в двигателите на газ, защото са най-екологични и най-економични (във времето) от финансова гледна точка :)

Автор:  willow75bg [ 24 Ное 2010, 10:46 ]
Заглавие:  Re: Дизел VS LPG - факти и митове.

За метанова уредба трябва да изминаваш доста километри за да си избиеш инвестицията и да си отгоре.Аз с мойте 15000 на година си предпочитам дизелчето- да си ми мърка и да се кефя на паркинга при минус 20 как си пали докато някои се чуди кво да прави,особенно Гоуфчета.
Разход извън града 5/100 кво повече да искам?
ЖТД Пауър му е маиката.

Автор:  xctr [ 24 Ное 2010, 11:29 ]
Заглавие:  Re: Дизел VS LPG - факти и митове.

willow75bg написа:
За метанова уредба трябва да изминаваш доста километри за да си избиеш инвестицията и да си отгоре.Аз с мойте 15000 на година си предпочитам дизелчето- да си ми мърка и да се кефя на паркинга при минус 20 как си пали докато някои се чуди кво да прави,особенно Гоуфчета.
Разход извън града 5/100 кво повече да искам?
ЖТД Пауър му е маиката.


Не е лош дизела, даже мисля следващата ми кола или по скоро поредната да е дизел от сорта на td100 и да го карам на смес от нафта и олио или изцяло на олио! Но засега си бръмча на газ. А това че другите газови поялници не могат да палят на студено е щото са си забатачили бензиновата система. Сега типото върви перфектно на газ и на бензин. (Сам съм си правил настройките) Като стане студено паля на бензин без проблем! ;)

Автор:  Sashe [ 24 Ное 2010, 12:09 ]
Заглавие:  Re: Дизел VS LPG - факти и митове.

Като човек карал на 3те вида горива и каращ в моента на две - дизел и бензин.
Твърдо за бензина. Хубаво дизеловата либра е лускозен автомобил с ниска цена, ама ако турбина, маховик, дюзи, нафтови помпи разни, сигурно има и други... та ако някое от тези издъхне и с тях си и ти :) А ако са две... Да чукаме на дърво и така.

Автор:  willow75bg [ 24 Ное 2010, 17:32 ]
Заглавие:  Re: Дизел VS LPG - факти и митове.

Ами АКО нероден Петко падне от люлката и си счупи главата?
Какви са тези въпроси колега,до сега не съм чул да се сманят тези неща масово,единствено маховика е по податлив на износване.При бензинките също има агрегати,които се чупят,но това не значи нищо.Въпрос на избор и предпочитания.ЖТД-то си е ЖТД.
Точка по въпроса :D

Автор:  Sashe [ 24 Ное 2010, 21:20 ]
Заглавие:  Re: Дизел VS LPG - факти и митове.

willow75bg написа:
Ами АКО нероден Петко падне от люлката и си счупи главата?

Въпрос на избор и предпочитания.ЖТД-то си е ЖТД.
Точка по въпроса :D

Все пак не купуваш нова кола, а стара с неясни километри и с незнайни собственици. Вероятноста да ти изкихат 2 от изброените неща според мен е реална, а и 1 ти стига - само маховика те отмааава с 1500 кинта.
Факт че на бензинката са по-евтини чарколяците.

Иначе наистина въпрос на предпочитания и изор :) Ей го моя подпис :) Друго си е при 140км да си на 3к оборота, перфектно обезшумени и да ти е тихо :)

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/