www.lancia-bg.com http://www.lancia-bg.com/forum/ | |
Максимална скорост или колко може да поддържаме http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=37263 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | viktorsterev [ 08 Мар 2016, 23:27 ] |
Заглавие: | Максимална скорост или колко може да поддържаме |
Пускам темата,защото един приятел (фен на немската школа МБ 124 купе 2.3)от два дена се бъзика с мен колко вървяла Либрата.История та е че по магистралата го изпреварила Ланчата 2.4 и едно БМВ 530 гонеики се,но след няколко километра дизела се бил предал със сиви пушеци.До колко е нормално да я гониш без неприятни последици предвид годините и километрите им? |
Автор: | D. Stanev [ 08 Мар 2016, 23:48 ] |
Заглавие: | Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме |
Зависи какво е гонене. Карал съм Либра-та (2.4-ката) като я взех от Ихтиман до Стара Загора със 180 с няколко намалявания покрай местата с ченгета. Това беше темпо зададено от 2 атмосферки БМВ Е39 2.5 и едно Пежо 607 V6 и двете на бензин без газ (на път за морето). Тогава магистралата свършваше на зарата. Но в отсечката от Стара Загора до Нова Загора в трафика им направихме 10-12 минути аванс в наша полза (на дизелите). Няма такова нещо като дизела издъхвал бил... глупости на търкалета. Миналата седмица карах от Варна през Бургас до София и от там надолу към Благоевград повечето път магистрален, не съм падал под 140, на места и повече - няма и помен от умора - даже добре се чувства колата след първите 30 минути... става някаква адаптация вероятно, усещам го. Особено ми прави впечатление, че с Екто-то на Лукойла върви много добре, на Петрол с дизела също бива. Та тоя с мерца му прати поздрави и му кажи да не се ебава с либрите, щото при дълго каране с топ спийд може и да се разпадне. Колегата Валки от форума знае какво се случва като някой (дето се мисли за бърз) се докачи с Либра (в случая с моята)... ама това е друга история |
Автор: | viktorsterev [ 09 Мар 2016, 12:56 ] |
Заглавие: | Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме |
До тук добре,но колко са максималните обороти които може да поддържа дизела безопасно.Всичко е строго индивидуално предвид състоянието на деден екземпляр,питам по принцип.От Поката знам че няколко пъти е вземал София-Пловдив на темпомат 160 без проблем,а съм чел че Гардев е стигал и до 230(колата е една и съща) |
Автор: | D. Stanev [ 09 Мар 2016, 13:18 ] |
Заглавие: | Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме |
Ако става въпрос за максимална скорост, моята го пълни, но навигацията показва само 227 км/ч, а оборотомера е едно деление над 4000, значи нещо от сорта на 4250 (теоретично трябва да са 4500), което е макса на V-та предавка, но това само с хубава нафта с калпавата (обикновена лукойлска) тавана е 220 по километраж! Има и друго - тия уреди (спидометър и оборотомер) поради конструктивните си особености са неточни, като по скалата неточността е прогресивна, т.е. колкото по-високо в скалата показват, толкова е по-голямо отклонението. В основата им има спирална пружинка, която с времето "омеква" и показанията отиват по дяволите. На различни либри, все 2,4-ки съм виждал разлика в показанията като съотношение обороти - скорост. 200 и малко над 200 съм държала около 10-на минути, не е възможно повече, поради редица обстоятелства - трафик, завои настилка и пр., но общо взето няма ядове. |
Автор: | stoian55 [ 09 Мар 2016, 16:30 ] |
Заглавие: | Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме |
ами аз да споделя моето мнение аз съм с 1.9jtd когато я купих на прибиране от Пловдив посока Пазарджик сутрин рано нямаше трафик и си казах сега е момента за тест карах с 80 на пета смачках и газта и от 80 до 160 стрелката на скоростомера се движеше като оборотомер доста бързо ги удари след което на 160 се получи някакво много леко зачудване може би за няколко стотни от секундата и после до 180 продължи в същия дух след което върнах газта , наистина останах приятно изненадан.Онзи ден по магистралата от Пазарджик до София и обратно поддържах скорост около 150-160 и ми направи впечатление че тази скорост не е никакъв проблем да се поддържа за продължително каране, колата се държеше превъзходно даже се молеше да я понатисна още малко и другото положително нещо което ми направи впечатление беше устойчивостта даваше усещане за стабилност което при други автомобили по нови на години без да изброявам марки и модели това го няма,волана олеква при тази скорост и усещането е неприятно та заключението ми е че Либрата си е един доста стабилен шосеен бегач който въобще не е за подценяване |
Автор: | LYBRAtor [ 09 Мар 2016, 23:00 ] |
Заглавие: | Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме |
Според моя скромен 9 годишен опит до 180 без проблем може да се поддържат дълго време с 1.9 и ремап. Без ремап не знам. За 2.4 предполагам и повече заради май по-дългите скорости. Аз съм минавал магистралата софия-бургас цялата със 180 с едно две намалявания като някой ме запуши и едно намаляване на тунела. Всъщност редовно я карах на дълги преходи с над 160 и не рухна. Така че газ до балатума. Досега за толкова години с италианки съм чул само за 2 строшени ЖТД-та от ерата на Либра и то и двете поради собственици - мърлячи. |
Автор: | iskrendg [ 13 Мар 2016, 19:54 ] |
Заглавие: | Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме |
А с дизеловата скоростна кутия на Капа-та вече може да си карам на 180 цял ден те оборотите не минават 4100 - 4200na 5-та ))))) Преди завалията как се мъчеше на 180 със 5500 а на 200 с 6000 оборота. |
Автор: | viktorsterev [ 13 Мар 2016, 20:47 ] |
Заглавие: | Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме |
Явно колата си иска една 6та,не че съм се забързал за някъде.основния ми маршрут е 60км магистрала и 140 междуградски.Въпроса беше принципен |
Автор: | Капа 205 конски сили [ 03 Май 2016, 14:47 ] |
Заглавие: | Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме |
Неангажиращо мнение: Преди година имах капа турбо 205 коня, бензин. Удариха ме на един светофар в града, докато чаках на червено - и колата отиде за скрап. После известно време карах либрата на брат ми - 2.4 150 к.с. Тогава преките ми впечатления бяха, че дизелът на либрата е много приятен и набира доста здраво до към 120 км/ч. После в сравнение с турбо бензина - започва да се задъхва. Капата имаше огромна тяга, ускорение и мощ и след 180 км/ч, докато либрата с голям зор вдигаше стъпка по стъпка над тази скорост. Вярно, разликата беше към 50 коня, но си беше доста осезаема във вървеж на магистрала над 140 км/ч. Докато градско, на ниски предавки и по-ниски обороти, либрата беше "резачка" и отлепяше много по-осезаемо от капата. Според мен, движението над 140 км/ч за 1.9 либра би било пагубно за живота на турбото евентуално. И от там изпушването. |
Автор: | borkoi [ 03 Май 2016, 21:17 ] |
Заглавие: | Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме |
Малко инфо ще дам от моята Либра Миналото лято поради ред причини бързах от Русе за Варна и по магистралата карах около 30 км с 200-220 км/ч а имаше още за настъпване, е имах късмет нямаше трафик и само един два мотора и няколко по-откачени от мен ме изправриха. Колата не мърда от пътя стои стабилно се едно си с 80 тоест голям кеф беше. Обаче след известно време при такова юркане почва да загрява и отива към 100 градуса. Това беше и причината да намаля темпото иначе сигурно цялата магистрала щях да изкарам така . Разхода е 7,5/100 при тая скорост. Но мисля, че все пак не бива да се юрка толкова кола над 10 години ама обстоятелствата бяха такива. П.П. Жената нищо не каза |
Автор: | BO [ 03 Май 2016, 21:37 ] |
Заглавие: | Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме |
Капа 205 конски сили написа: Неангажиращо мнение: Преди година имах капа турбо 205 коня, бензин. Удариха ме на един светофар в града, докато чаках на червено - и колата отиде за скрап. После известно време карах либрата на брат ми - 2.4 150 к.с. Тогава преките ми впечатления бяха, че дизелът на либрата е много приятен и набира доста здраво до към 120 км/ч. После в сравнение с турбо бензина - започва да се задъхва. Капата имаше огромна тяга, ускорение и мощ и след 180 км/ч, докато либрата с голям зор вдигаше стъпка по стъпка над тази скорост. Вярно, разликата беше към 50 коня, но си беше доста осезаема във вървеж на магистрала над 140 км/ч. Докато градско, на ниски предавки и по-ниски обороти, либрата беше "резачка" и отлепяше много по-осезаемо от капата. Според мен, движението над 140 км/ч за 1.9 либра би било пагубно за живота на турбото евентуално. И от там изпушването. Сравняваш коли с 50кс разлика? Ама ти сериозно ли? Е как няма да има разлика след 140км/ч, като при високите скорости разчитат само на коне? Отделно - на турбото нищо няма да му стане ако ще и една седмица да работи на максимален режим. То за това е правено в крайна сметка. И за сведение: http://www.gizmag.com/go/4003/ Не е като да не е работило турбото под товар ми се струва. |
Автор: | Капа 205 конски сили [ 03 Май 2016, 22:33 ] |
Заглавие: | Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме |
Турбото не е направено да си заминава от една гонка, но колкото по-големи натоварвания, толкова по-малък живот. Карай го все на макс надуто, пък чакай да издържи дълго. Важи за всички турбокомпресори, не само за дизелови либри. Има си и разни неща за правене за по-дълъг живот: никога не тръгваш на студен старт, след яко надуване и гонка по магистралата - задължително изчакваш 4-5 минути работа на място, за да охлади постепенно и да разтовари - спреш ли веднага двигателя, гаранция, че съкращаваш живота на турбото; не правиш компромиси с качество на масло и навременна смяна. Що се отнася до сравнението - не го направих с цел да подценявам дизеловите либри, а просто да отбележа, че когато някой каже "много върви мойта либра 105 коня", да не забравя, че усещането за вървеж е много, много субективно понятие. |
Автор: | BO [ 03 Май 2016, 22:58 ] |
Заглавие: | Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме |
Капа 205 конски сили написа: Турбото не е направено да си заминава от една гонка, но колкото по-големи натоварвания, толкова по-малък живот. Карай го все на макс надуто, пък чакай да издържи дълго. Важи за всички турбокомпресори, не само за дизелови либри. Има си и разни неща за правене за по-дълъг живот: никога не тръгваш на студен старт, след яко надуване и гонка по магистралата - задължително изчакваш 4-5 минути работа на място, за да охлади постепенно и да разтовари - спреш ли веднага двигателя, гаранция, че съкращаваш живота на турбото; не правиш компромиси с качество на масло и навременна смяна. Що се отнася до сравнението - не го направих с цел да подценявам дизеловите либри, а просто да отбележа, че когато някой каже "много върви мойта либра 105 коня", да не забравя, че усещането за вървеж е много, много субективно понятие. Ами тя си върви като за 105 коня. Не може да я сравняваш с автомобил 205 коня. А да те питам - за колко счупени турбини точно на 105кс жтд-та си чувал? При все, че се слага на цялата манджа на Фиат групата. Просто възгледите ти са грешни спрямо реалността. И са ориентирани към бензиновите автомобили в по-голяма степен, а не към дизеловите. |
Автор: | Капа 205 конски сили [ 03 Май 2016, 23:11 ] |
Заглавие: | Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме |
Няма вечна турбина, приятелю. Всяка турбина се чупи. А, че jtd са много добри и сполучливи дизелови двигатели - спор няма! |
Автор: | BO [ 03 Май 2016, 23:51 ] |
Заглавие: | Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме |
Капа 205 конски сили написа: Няма вечна турбина, приятелю. Всяка турбина се чупи. А, че jtd са много добри и сполучливи дизелови двигатели - спор няма! Сигурен съм, че няма вечни неща. И ние умираме. Както почти всички тези коли умират преди да са сменили турбина. Пък нека да се чупи по теория за несъвършенството. |
Автор: | D. Stanev [ 04 Май 2016, 07:45 ] |
Заглавие: | Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме |
При мен се счупи изпускателния колектор, не турбото... като следствие на здраво юркане и каране без кора под двигателя. Не ми се вярваше, че е възможно да се счупи тоз дебел чугун ама те - счупи се поради умокряне. За дизела няма никакъв проблем да се кара дълго на висока предавка с висока скорост, друг е въпроса колко дълго. При нас не е възможно това да е "много" дълго... като по немските аутобани да речем. В този ред на мисли може да се продължи много, но няма смисъл. Въпрос на конкретен мотор, дори не на производител. Случвало се е дизелов мотор да умира (не, че бензинов не се е) от дълго юркане, но там причините могат да са десетки и пак не може да се твърди със сигурност, че поради дизеловия характер на двигателя. Принципно дизеловия ДВГ е направен за по-големи натоварвания и е доста по-ремонтно пригоден, но за жалост това са големи мотори за големи транспортни средства... да не стигаме до локомотиви, кораби и танкове... там карат по половин век, че и отгоре |
Автор: | Капа 205 конски сили [ 04 Май 2016, 16:06 ] |
Заглавие: | Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме |
Моята логика е, че турбо-двигателите и самото турбо са подложени на жестоки температурни амплитуди, особено при яко натискане на педала за газта. Нормално е при такъв режим ресурсът да е по-малък - в сравнение с по-спокойното каране. В случая няма значение дали е турбо бензин или дизел. Отделно, различните марки турбо-компресори също не са с еднакво качество. Понеже в момента карам сааб, ще дам следния пример: саабската турбина "Мицубиши" е в пъти по-издържлива от саабския "Гарет", но тя е направена и за повече коне да храни. При jtd не съм запознат какви алтернативи има за оригиналната турбина. Но пак повтарям, това е доста сносно направен дизелов двигател. Неслучайно го поставят на още няколко марки автомобили, освен ланча. |
Автор: | batmiti [ 04 Юли 2018, 21:13 ] |
Заглавие: | Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме |
Онзи ден Либрата направо ме изуми !!! Пътувах от София за Варна. Преди Шумен се качих на АМ Хемус. Така се случи , че се захапах с един Пасат.По принцип никога не го правя , но сега бях сам и реших да пробвам Либрата на макс. Очаквах стрелката да спре на около 190- 200 , но тя продължи и закова 220. Това продължи няколко километра. Колата се държеше стабилно и комфортно.Даже си снимах километража.Оборотите са малко над 4000.Направо ми висна ченето , не бях очаквал такова нещо. Нафта от Марешки , и малко добавка Бардал. ПС. Пасата беше петица . Мисля , че малко след 200 приключи , после го загубих. |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 3 часа |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |