www.lancia-bg.com
http://www.lancia-bg.com/forum/

Друг проблем с датчика на маслото!
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=37007
Страница 1 от 1

Автор:  emkata [ 02 Дек 2015, 16:05 ]
Заглавие:  Друг проблем с датчика на маслото!

Обръщам се към всички колеги с опит със старите ни автомобили:на таблото светна лампата,че няма масло и няма гасене!А масло има-да се удавиш в него.Връзката ми се виждаше хлабава м/у щеката и кабелите нагоре към купето.Стягах-натягах,резултат=0. Неприятно е да ти свети нещо в червен цвят на таблото!Става въпрос за бабе:Ланча Дедра 1.6 и.е.75кс.1991г.Благодаря предварително на всички,които ще помогнат да отстраня и този проблем!

Автор:  viktorsterev [ 02 Дек 2015, 17:21 ]
Заглавие:  Re: Друг проблем с датчика на маслото!

Друг датчик отговаря за червената лампа.Търси го някъде по блока м/у 2 и 3 цилиндър

Автор:  hf hpe [ 02 Дек 2015, 23:03 ]
Заглавие:  Re: Друг проблем с датчика на маслото!

Тая дедра направо е ударник.
Щеките започнаха да се предават още 95г. на повечето дедри
за това и с първият(май) фейслифт този датчик е премахнат

проблема най-вероятно е в щеката
ако те тормози лампата или трябва нова щека
или се слага съпротивление на буксата, но не знам стойността му

Автор:  mitaka_71 [ 03 Дек 2015, 10:10 ]
Заглавие:  Re: Друг проблем с датчика на маслото!

Далечната 93-4г имах същият проблем с щеката на едно Ритмо.По спомени прекъснахме 2-те кабелчета и ги свързахме/окъсихме.Това е решение да не те дразни лампата,а нивото ще си го следиш ръчно!

Автор:  emkata [ 03 Дек 2015, 12:56 ]
Заглавие:  Re: Друг проблем с датчика на маслото!

Много ви благодаря за съветите!Ще започна от датчика.Всяка марка автомобили си имат слаби места-явно за тези Дедри са това.Не мога да се оплача от колата-за годините и километрите и излезе много здрава!Аз я намерих оставена на паркинг пред автокъща в Женева и платих само 300 CHF,сумата за нейното откарване в моргата и смачкване! На практика и спасих живота!А цената на табелите и нов акумулатор беше двойна.В София и смениха задължителните ремъци,филтри,масла и т.н.Пътувах с нея 6-7пъти до Германия и Женева.Последният път обаче беше неудачен:натам -бензинова помпа,насам извряха 2 акумулатора!Купих я 2003г.на 113 000/реални/км.Тогава си казах:колкото и да са слаби италианските коли/както говорят зли езици/все ще остиска 2-3 год.докато купя друга.Та до сега!Но започна да ми създава ядове от старост!Е сега щъкам тук и на по-близки дестинации като Сърбия и Гърция и не смея по-далеч.И вече увеличавам като бройка ремонтите и!Но не мога да и сърдя:много ме вози,много ме слуша до тук!Просто иска вече повече грижи!

Автор:  emkata [ 16 Май 2016, 13:06 ]
Заглавие:  Re: Друг проблем с датчика на маслото!

Благодаря на всички,които ме съветвахте.Смених датчика на маслото,но проблема си остана.По-лесно ще ми бъде да дам на късо през съпротивление самата щека,отколкото да ровичкам по таблото.Ще съм много благодарен ако някой от вас знае стойността на това R-че и къде и как се слага,да ми пише!

Автор:  dragon75 [ 21 Май 2016, 05:20 ]
Заглавие:  Re: Друг проблем с датчика на маслото!

Колега, съпротивлението е 100 ома!

Автор:  emkata [ 27 Май 2016, 10:52 ]
Заглавие:  Re: Друг проблем с датчика на маслото!

Колега извини ме за моята некомпетентност,но къде точно да го сложа това 100 ома съпротивление?И колко мощно да бъде то:0,5,1 или повече ватове?Ще ви бъда много благодарен да ми обясните по-подробно как да направя тази така сложна за мен манипулация!

Автор:  dragon75 [ 28 Май 2016, 06:24 ]
Заглавие:  Re: Друг проблем с датчика на маслото!

Колега,съпротивлението е 0,5 вата /там няма консумация/ за да го отчете компютъра!Поставяш единия край на съпротивлението в буксата която идва от датчика и щракваш куплунга от компа!Обаче за да звържеш буксата коректно трябва самото съпротивление да е извън нея,тоест само крайщата да са в куплунга!Ако и тогава не стане, се реже куплунга е се запоява съпротивлението за двата края на буксата!Самия датчик е в картера и работи на принципа на закона на Бернулий!Ако обаче компа не го отчете се отива към смяната на самия датчик!

Автор:  dragon75 [ 28 Май 2016, 06:28 ]
Заглавие:  Re: Друг проблем с датчика на маслото!

Не видях че си сменил датчика!При това положение си изчисти грешката от компютъра-на практика я има!

Автор:  emkata [ 31 Май 2016, 12:29 ]
Заглавие:  Re: Друг проблем с датчика на маслото!

Извинявайте,но аз съм доста далеч от тази матирия,заради това не се смейте ако ви питам за някои лесни за вас неща.Как да се изчисти тази грешка от компютъра?Трябва да ходя на диагностика пак и от там това да стане?А има ли вариант като се изчисти тази грешка да се оправят нещата,т.е.без това съпротивление!Ако е бил повреден само този датчик?Явно,че трябва да започна с тази грешка и от там нататък пак ще ви питам.

Автор:  dragon75 [ 31 Май 2016, 21:50 ]
Заглавие:  Re: Друг проблем с датчика на маслото!

Разбрах колега!По просто обяснено този датчик представлява променливо съпротивление в зависимост от нивото на маслото и компютъра го търси да го отчете!Ако е записана грешка и тя не бъде изчистена,все едно датчика го няма!Много важен момент е пръскането на куплунга с контактен спрей за да има нормален контакт-обикновено самото място е силно омаслено и замърсено!Опитай първо с това и после ако не стане,трябва да се закачи контролния куплунг на компа към специалезиран софтуер за Дедра и записаната грешка да се изчисти!Стар метод за това е и откачването на клемите на акумулатора за определено време,но този метод е несигурен!

Автор:  emkata [ 01 Юни 2016, 12:47 ]
Заглавие:  Re: Друг проблем с датчика на маслото!

Много ти благодаря колега!Явно с откачането на на акумулатора няма да стане,защото докато траеше ремонта на алтернатора той беше откачен,а това си свети.Ще ходя на диагностиката пак,а и ще прочистя куплунга както ми каза.Дано се оправи това,защото както дразни вътре тази червена светлина така е и опасно за самото ниво на маслото. Доста често ще трябва да се проверява!

Автор:  dragon75 [ 02 Юни 2016, 22:07 ]
Заглавие:  Re: Друг проблем с датчика на маслото!

Добрия шофьор проверява състоянието на масла,антифриз и спирачна течност редовно,без да се доверява на датчиците на таблото!Това е правило от едно време,когато карахме курсове по три месеца и ни обучаваха както трябва!

Автор:  BO [ 03 Юни 2016, 10:14 ]
Заглавие:  Re: Друг проблем с датчика на маслото!

Това е обучение от едно време, когато се налагаше поради техническите решения на автомобилния парк, който карахме.
Ако си спомняш тогава се проверяваше основно колата преди всеки дълъг преход. Като под дълъг визирам от порядъка на 100км. Към днешна дата колите са на доста различно ниво от тогава.

Автор:  emkata [ 03 Юни 2016, 14:40 ]
Заглавие:  Re: Друг проблем с датчика на маслото!

Колеги,с риск да стана досаден,да ви попитам още нещо:постепенно започна едната предна врата от вън да се отваря много трудно.Отвътре няма грижи,но от вън вече с доста усилие.Трябва ли да сменявам шибаната машинка?На другата врата я смених,но ми се разгони фамилията-много кофти беше!Или нещо износено има и то само за външното отваряне?Поправимо ли е това?Или да тичам пак до"Италианеца"-25лв.да отлетят като птичка и после започва псуването с тия гадни лостчета там?Може ли този момент да ми се размине по някакъв начин?

Автор:  viktorsterev [ 03 Юни 2016, 20:55 ]
Заглавие:  Re: Друг проблем с датчика на маслото!

По спомен на Типото маи е същата,Г образния профил които го бута дръжката се изкривява и прави тази мизерия.Свали кората на вратата и го намести.Не гарантирам че и на Лампата е така,но след като си сменял машинката значи знаеш за какво говоря

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/