Автор |
Съобщение |
mozart
|
Заглавие: Консултация проблем запалване Дедра 1.6 75кс. Публикувано на: 29 Май 2009, 13:09 |
|
Регистриран на: 15 Яну 2008, 20:04 Мнения: 436 Местоположение: Монтана
|
Обещах на едно приятелче да сложа едно рамо в неделя и да подкараме Дедъра 1.6 75кс. Понеже не съм имал зимане даване с такъв двигател ще ви помоля да кажете ако има нкакви слаби места електриката на този двигател, иначе по веригата все някъде ще лъсне проблема. Проблемът е - няма искра.
PS: Дано да откриеме проблема бързо, че бях планувал да права на моята Делта клапите на климатика а съм обещал и снимков материал....
_________________ От един друг форум:За пръв път виждам ентусиаст с дефорсе да скача на италианка. Трябва Алфата да е много зле..... LANCIA DELTA 1.8 16V 113hp
|
|
|
|
|
Synthy
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Май 2009, 16:00 |
|
Регистриран на: 10 Юни 2008, 08:44 Мнения: 1423 Местоположение: София
|
дистрибуторна капачка (палец примерно), кабел от бубина до капачка, бубина, digiplex2 (мамка му)....
_________________ "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)Lancia Delta 1.6/16V, АГУ, '97 (Reborned) Lancia Dedra 1.8/16V, 115hp, '96 (R.I.P.) ( http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=52&t=26664) FIAT Tempra 1.6 карбуратор, АГУ, '90 (EX)
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Май 2009, 18:27 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
Тц.... т'ва е гаден БОШ - няма ни дистрибутор, ни капачка. Не съм особено запознат, ама обикновенно се почва от датчик колянов вал и се върви по веригата.
|
|
|
|
|
mozart
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Май 2009, 19:44 |
|
Регистриран на: 15 Яну 2008, 20:04 Мнения: 436 Местоположение: Монтана
|
Точно това се чуда с дистрибутор ли е или с двойни бобини.
_________________ От един друг форум:За пръв път виждам ентусиаст с дефорсе да скача на италианка. Трябва Алфата да е много зле..... LANCIA DELTA 1.8 16V 113hp
|
|
|
|
|
trifon
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Май 2009, 20:46 |
|
Регистриран на: 07 Юли 2008, 22:31 Мнения: 382 Местоположение: София
|
ако е бобината с четирите извода,най-вероятно е тя!
_________________ dedra 1.6 16 v 103 hp sw CA 7976 + DEDRA и BRAVA на части
|
|
|
|
|
lubo_Y10
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Май 2009, 21:03 |
|
Регистриран на: 13 Ное 2008, 22:45 Мнения: 715 Местоположение: Пловдив 06 Тракия
Кара: Lancia-Y10 AGU Zavoli Голф 3 1.8
|
trifon написа: ако е бобината с четирите извода,най-вероятно е тя! ч
Тва как се вика бе мам... му! Оня ден свалях разпр. вал, половин час се напинях да запомня кабелите, не, вървят си 1-2-3-4, внимателно го свалям, а ...въобще не контактува с вала?! Как се сеща на кой цилиндър да дава искра?
_________________ Жигули-74г. под навеса
ЗАЗ 965 SKrap
Жигули-73
Опел капка-85 екс
Лада Самара SKrap
LANCIA Y10-93 1.1i mono
|
|
|
|
|
trifon
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Май 2009, 22:26 |
|
Регистриран на: 07 Юли 2008, 22:31 Мнения: 382 Местоположение: София
|
на бобината си ги пише,1 ви цилиндър ти е към ремъка,а за метането на искрата няма такава дискотека,и аз съм гледал на трубускопа и съм се чудил що за запалване е това дис бобина,аз ако съм на тоя дето я е измислил ще се самоубия,датчик на коляновия вал,от там в екуто и чудо
_________________ dedra 1.6 16 v 103 hp sw CA 7976 + DEDRA и BRAVA на части
|
|
|
|
|
kolev81
|
Заглавие: Публикувано на: 31 Май 2009, 08:42 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 05 Юни 2006, 13:51 Мнения: 75 Местоположение: Асеновград
|
Много е лесно колеги. Имаме две отделни високоволтови бобини, които инжекциона управлява директно. Датчика на коляновия вал намира горна мъртва точка на 1-ви и 4-ти цилиндър. ЕКУ-то пуска и спира тока на едната бобина и имаме две искри - в първи и четвърти цилиндър, защото двете свещи са последователно на вторичната намотка на бобината. Да приемем, че 1-ви е сгъстил, а 4-ти тъкмо е изхвърлил газовете и ще почва да смуче. Значи в първи имаме палене на сгъстената горивна смес, а в 4-ти - палене на нищо :-) той е с отворен испускателен клапан, вероятно започнал да отваря или вече отворен смукателен и на практика нулево налягане. Там искрата минава само за да се затвори веригата, но пък казват, че такава искра се отразява добре на свещите, че почиства електродите им. (Вероятно скъсява живота им, но май не е с много, щото с предните карах 30000-40000 км.)
Да се върнем сега на двигателя - ЕКУ-то брои колко зъба от шайбата на коляновия вал са минали покрай датчика и като стигне до число, изразяващо половин оборот на вала, пуска и спира тока на втората бобина. Това произвежда искри във втори и трети цилиндър, които в този момент са в горна мъртва точка - единият сгъстил, а другият изхвърлил газовете.
Според мен лично идеята е страхотна и са елиминирани всички механични работи, свързани със запалването.
_________________ Delta 1.6ie 835C1.000
|
|
|
|
|
trifon
|
Заглавие: а нормално ли е Публикувано на: 05 Юни 2009, 00:19 |
|
Регистриран на: 07 Юли 2008, 22:31 Мнения: 382 Местоположение: София
|
едната от бобините да мета двойно искра в сравнение с другата и ако не каква е причината?
_________________ dedra 1.6 16 v 103 hp sw CA 7976 + DEDRA и BRAVA на части
|
|
|
|
|
ar2r
|
Заглавие: Re: Консултация проблем запалване Дедра 1.6 75кс. Публикувано на: 10 Сеп 2015, 23:41 |
|
Регистриран на: 13 Ное 2007, 01:25 Мнения: 293 Местоположение: София
|
Пичове помагайте, Ланчата е дедра 1.6 75 кс има сериозен проблем с паленето на студено. Пали на 4тия опит, когато температурата е под 10градуса. На топло няма грижи, буквално от четвърт оборот. Човекът е ходил на всякакви майстори - половината казват че дюзата пикаела- да ходи в дунев спорт, другите оборват че не е това, а температурен датчик. Моля помогнете с предположение или предложение за съвестен майстор, колата е кукла и си заслужава. Поздрави
_________________ 1991 Lancia Delta 1.6 gt ie 2007-2014 1995 Ford Fiesta 1.1 2015-2016 2000 Ford transit 2.5D катър 2013- 1982 Lancia Delta 1.5 carb 2016- 1997 Lancia Delta 1.6i 2018-
|
|
|
|
|
simq
|
Заглавие: Re: Консултация проблем запалване Дедра 1.6 75кс. Публикувано на: 11 Сеп 2015, 11:40 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49 Мнения: 428 Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
|
ar2r написа: Пичове помагайте, Ланчата е дедра 1.6 75 кс има сериозен проблем с паленето на студено. Пали на 4тия опит, когато температурата е под 10градуса. На топло няма грижи, буквално от четвърт оборот... Колега, преди време имах подобен проблем с палене (донякъде и с вървежа) от повреден температурен датчик (тоя, дето е под инжекциона). Само не си спомням дали се влияеше от външната температура. Предполагам сте го помислили, ама все пак да кажа - един малък "издъхващ" акумулатор може да не осигурява необходимия стартов ток за нормално запалване при по-ниски температури.
_________________ Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7
|
|
|
|
|
|