Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading



 Страница 1 от 1 [ 18 мнения ] 



Автор Съобщение
 Заглавие: Максимална скорост или колко може да поддържаме
 Мнение Публикувано на: 08 Мар 2016, 23:27 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 10 Яну 2010, 20:43
Мнения: 1162
Местоположение: София Слатина
Кара: Lancia Lybra 2.4 SW
Opel Corsa 1.3cdti multijet/служебния самолет/
Пускам темата,защото един приятел (фен на немската школа МБ 124 купе 2.3)от два дена се бъзика с мен колко вървяла Либрата.История та е че по магистралата го изпреварила Ланчата 2.4 и едно БМВ 530 гонеики се,но след няколко километра дизела се бил предал със сиви пушеци.До колко е нормално да я гониш без неприятни последици предвид годините и километрите им?

_________________
Lancia Lybra executive 2.4jtd 140+ 2001
Opel Corsa D 1.3 cdti 55kw 2012
ЕХ:Fiat Tipo 1.6IE
ЕХ:Fiat Ritmo 105TC

http://images.spritmonitor.de/774079_3.png"


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме
 Мнение Публикувано на: 08 Мар 2016, 23:48 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42
Мнения: 2692
Местоположение: Благоевград
Кара: Без лоши чувства (от немай къде)... Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с.
Зависи какво е гонене. Карал съм Либра-та (2.4-ката) като я взех от Ихтиман до Стара Загора със 180 с няколко намалявания покрай местата с ченгета. Това беше темпо зададено от 2 атмосферки БМВ Е39 2.5 и едно Пежо 607 V6 и двете на бензин без газ (на път за морето). Тогава магистралата свършваше на зарата. Но в отсечката от Стара Загора до Нова Загора в трафика им направихме 10-12 минути аванс в наша полза (на дизелите). Няма такова нещо като дизела издъхвал бил... глупости на търкалета. Миналата седмица карах от Варна през Бургас до София и от там надолу към Благоевград повечето път магистрален, не съм падал под 140, на места и повече - няма и помен от умора - даже добре се чувства колата след първите 30 минути... става някаква адаптация вероятно, усещам го. Особено ми прави впечатление, че с Екто-то на Лукойла върви много добре, на Петрол с дизела също бива. Та тоя с мерца му прати поздрави и му кажи да не се ебава с либрите, щото при дълго каране с топ спийд може и да се разпадне. Колегата Валки от форума знае какво се случва като някой (дето се мисли за бърз) се докачи с Либра (в случая с моята)... ама това е друга история :mrgreen:


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме
 Мнение Публикувано на: 09 Мар 2016, 12:56 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 10 Яну 2010, 20:43
Мнения: 1162
Местоположение: София Слатина
Кара: Lancia Lybra 2.4 SW
Opel Corsa 1.3cdti multijet/служебния самолет/
До тук добре,но колко са максималните обороти които може да поддържа дизела безопасно.Всичко е строго индивидуално предвид състоянието на деден екземпляр,питам по принцип.От Поката знам че няколко пъти е вземал София-Пловдив на темпомат 160 без проблем,а съм чел че Гардев е стигал и до 230(колата е една и съща)

_________________
Lancia Lybra executive 2.4jtd 140+ 2001
Opel Corsa D 1.3 cdti 55kw 2012
ЕХ:Fiat Tipo 1.6IE
ЕХ:Fiat Ritmo 105TC

http://images.spritmonitor.de/774079_3.png"


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме
 Мнение Публикувано на: 09 Мар 2016, 13:18 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42
Мнения: 2692
Местоположение: Благоевград
Кара: Без лоши чувства (от немай къде)... Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с.
Ако става въпрос за максимална скорост, моята го пълни, но навигацията показва само 227 км/ч, а оборотомера е едно деление над 4000, значи нещо от сорта на 4250 (теоретично трябва да са 4500), което е макса на V-та предавка, но това само с хубава нафта с калпавата (обикновена лукойлска) тавана е 220 по километраж! Има и друго - тия уреди (спидометър и оборотомер) поради конструктивните си особености са неточни, като по скалата неточността е прогресивна, т.е. колкото по-високо в скалата показват, толкова е по-голямо отклонението. В основата им има спирална пружинка, която с времето "омеква" и показанията отиват по дяволите. На различни либри, все 2,4-ки съм виждал разлика в показанията като съотношение обороти - скорост.
200 и малко над 200 съм държала около 10-на минути, не е възможно повече, поради редица обстоятелства - трафик, завои настилка и пр., но общо взето няма ядове.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме
 Мнение Публикувано на: 09 Мар 2016, 16:30 
Offline
Чел списания
Чел списания
Аватар

Регистриран на: 12 Ное 2015, 23:34
Мнения: 84
Местоположение: Пазарджик
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd 115 кс.
ами аз да споделя моето мнение аз съм с 1.9jtd когато я купих на прибиране от Пловдив посока Пазарджик сутрин рано нямаше трафик и си казах сега е момента за тест карах с 80 на пета смачках и газта и от 80 до 160 стрелката на скоростомера се движеше като оборотомер доста бързо ги удари след което на 160 се получи някакво много леко зачудване може би за няколко стотни от секундата и после до 180 продължи в същия дух след което върнах газта , наистина останах приятно изненадан.Онзи ден по магистралата от Пазарджик до София и обратно поддържах скорост около 150-160 и ми направи впечатление че тази скорост не е никакъв проблем да се поддържа за продължително каране, колата се държеше превъзходно даже се молеше да я понатисна още малко и другото положително нещо което ми направи впечатление беше устойчивостта даваше усещане за стабилност което при други автомобили по нови на години без да изброявам марки и модели това го няма,волана олеква при тази скорост и усещането е неприятно :auto: та заключението ми е че Либрата си е един доста стабилен шосеен бегач който въобще не е за подценяване :)

_________________
Lancia Lybra 1.9 jtd 115 hp (шосеен бегач)


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме
 Мнение Публикувано на: 09 Мар 2016, 23:00 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 29 Юли 2007, 10:38
Мнения: 1460
Местоположение: София, The Camp
Кара: 3.0 24v на ГАЗ
Според моя скромен 9 годишен опит до 180 без проблем може да се поддържат дълго време с 1.9 и ремап. Без ремап не знам. За 2.4 предполагам и повече заради май по-дългите скорости.

Аз съм минавал магистралата софия-бургас цялата със 180 с едно две намалявания като някой ме запуши и едно намаляване на тунела. Всъщност редовно я карах на дълги преходи с над 160 и не рухна. Така че газ до балатума. Досега за толкова години с италианки съм чул само за 2 строшени ЖТД-та от ерата на Либра и то и двете поради собственици - мърлячи. bowdown

_________________
2005 Mercedes-Benz E280 3.0 24v LPG
2005 Mercedes-Benz C180 Kompressor 1.8 16v Sportcoupe Evolution
2009 Mercedes-Benz A160 FL 1.5 8v
Ex:'07 Alfa Romeo 147 1.6 16v, '07 159 SW 1.9 16v JTD, '86 Delta GT 1.6 8v, '00 Lybra SW 1.9 8v, '04 C2 1.6 16v, '97 Vectra 1.8 16v, '97 Dedra 1.6 8v, '91 Fiesta 1.4 8v.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме
 Мнение Публикувано на: 13 Мар 2016, 19:54 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:11
Мнения: 1381
Местоположение: София
А с дизеловата скоростна кутия на Капа-та вече може да си карам на 180 цял ден те оборотите не минават 4100 - 4200na 5-та :)))))) Преди завалията как се мъчеше на 180 със 5500 а на 200 с 6000 оборота.

_________________
Lancia Kappa 2.0 /147 ЗЛАТКА бе!
Lancia Kappa Coupe 2.0 4.16 TURBO

http://www.indigodesignstudio.eu

http://www.indigodesign.eu

http://www.clubbulldog.com


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме
 Мнение Публикувано на: 13 Мар 2016, 20:47 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 10 Яну 2010, 20:43
Мнения: 1162
Местоположение: София Слатина
Кара: Lancia Lybra 2.4 SW
Opel Corsa 1.3cdti multijet/служебния самолет/
Явно колата си иска една 6та,не че съм се забързал за някъде.основния ми маршрут е 60км магистрала и 140 междуградски.Въпроса беше принципен

_________________
Lancia Lybra executive 2.4jtd 140+ 2001
Opel Corsa D 1.3 cdti 55kw 2012
ЕХ:Fiat Tipo 1.6IE
ЕХ:Fiat Ritmo 105TC

http://images.spritmonitor.de/774079_3.png"


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме
 Мнение Публикувано на: 03 Май 2016, 14:47 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 03 Фев 2014, 19:19
Мнения: 375
Кара: ex-Lancia KAPPA 2.0 16V Turbo
бензин - изключителен автомобил!

Lancia KAPPA 2.4 jtd
BMW E38, 740 i
Неангажиращо мнение:
Преди година имах капа турбо 205 коня, бензин. Удариха ме на един светофар в града, докато чаках на червено - и колата отиде за скрап. После известно време карах либрата на брат ми - 2.4 150 к.с.

Тогава преките ми впечатления бяха, че дизелът на либрата е много приятен и набира доста здраво до към 120 км/ч. После в сравнение с турбо бензина - започва да се задъхва. Капата имаше огромна тяга, ускорение и мощ и след 180 км/ч, докато либрата с голям зор вдигаше стъпка по стъпка над тази скорост. Вярно, разликата беше към 50 коня, но си беше доста осезаема във вървеж на магистрала над 140 км/ч. Докато градско, на ниски предавки и по-ниски обороти, либрата беше "резачка" и отлепяше много по-осезаемо от капата.

Според мен, движението над 140 км/ч за 1.9 либра би било пагубно за живота на турбото евентуално. И от там изпушването.

_________________
Заклет фен на ланча капа!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме
 Мнение Публикувано на: 03 Май 2016, 21:17 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia
Аватар

Регистриран на: 08 Ное 2007, 11:59
Мнения: 47
Местоположение: Русе
Кара: Lancia Lybra 2,4 jtd 2004 Emblema Sedan
Малко инфо ще дам от моята Либра
Миналото лято поради ред причини бързах от Русе за Варна и по магистралата карах около 30 км с 200-220 км/ч а имаше още за настъпване, е имах късмет нямаше трафик и само един два мотора и няколко по-откачени от мен ме изправриха. Колата не мърда от пътя стои стабилно се едно си с 80 тоест голям кеф беше. Обаче след известно време при такова юркане почва да загрява и отива към 100 градуса. Това беше и причината да намаля темпото иначе сигурно цялата магистрала щях да изкарам така .
Разхода е 7,5/100 при тая скорост.
Но мисля, че все пак не бива да се юрка толкова кола над 10 години ама обстоятелствата бяха такива.

П.П. Жената нищо не каза punk

_________________
Lancia Lybra 2,4 JTD Emblema Sedan 2004


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме
 Мнение Публикувано на: 03 Май 2016, 21:37 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 25 Сеп 2005, 19:28
Мнения: 2449
Местоположение: София
Капа 205 конски сили написа:
Неангажиращо мнение:
Преди година имах капа турбо 205 коня, бензин. Удариха ме на един светофар в града, докато чаках на червено - и колата отиде за скрап. После известно време карах либрата на брат ми - 2.4 150 к.с.

Тогава преките ми впечатления бяха, че дизелът на либрата е много приятен и набира доста здраво до към 120 км/ч. После в сравнение с турбо бензина - започва да се задъхва. Капата имаше огромна тяга, ускорение и мощ и след 180 км/ч, докато либрата с голям зор вдигаше стъпка по стъпка над тази скорост. Вярно, разликата беше към 50 коня, но си беше доста осезаема във вървеж на магистрала над 140 км/ч. Докато градско, на ниски предавки и по-ниски обороти, либрата беше "резачка" и отлепяше много по-осезаемо от капата.

Според мен, движението над 140 км/ч за 1.9 либра би било пагубно за живота на турбото евентуално. И от там изпушването.

Сравняваш коли с 50кс разлика? Ама ти сериозно ли? Е как няма да има разлика след 140км/ч, като при високите скорости разчитат само на коне?
Отделно - на турбото нищо няма да му стане ако ще и една седмица да работи на максимален режим. То за това е правено в крайна сметка.
И за сведение:
http://www.gizmag.com/go/4003/

Не е като да не е работило турбото под товар ми се струва. :lol:

_________________
30 6D 1 Изображение
1NZ−FXE Изображение; 182A8.000 Брава
Х... Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; Брава; Тема; Типо; Панда
Искаш нещо от мен? Няма проблем! - Искам само да знаеш, че върша нещата БЪРЗО, КАЧЕСТВЕНО и ЕВТИНО...но имаш право да си избереш само две от трите опции! Обади ми се когато си готов с избора си!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме
 Мнение Публикувано на: 03 Май 2016, 22:33 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 03 Фев 2014, 19:19
Мнения: 375
Кара: ex-Lancia KAPPA 2.0 16V Turbo
бензин - изключителен автомобил!

Lancia KAPPA 2.4 jtd
BMW E38, 740 i
Турбото не е направено да си заминава от една гонка, но колкото по-големи натоварвания, толкова по-малък живот. Карай го все на макс надуто, пък чакай да издържи дълго. :wink: Важи за всички турбокомпресори, не само за дизелови либри.
Има си и разни неща за правене за по-дълъг живот: никога не тръгваш на студен старт, след яко надуване и гонка по магистралата - задължително изчакваш 4-5 минути работа на място, за да охлади постепенно и да разтовари - спреш ли веднага двигателя, гаранция, че съкращаваш живота на турбото; не правиш компромиси с качество на масло и навременна смяна.

Що се отнася до сравнението - не го направих с цел да подценявам дизеловите либри, а просто да отбележа, че когато някой каже "много върви мойта либра 105 коня", да не забравя, че усещането за вървеж е много, много субективно понятие. :lol:

_________________
Заклет фен на ланча капа!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме
 Мнение Публикувано на: 03 Май 2016, 22:58 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 25 Сеп 2005, 19:28
Мнения: 2449
Местоположение: София
Капа 205 конски сили написа:
Турбото не е направено да си заминава от една гонка, но колкото по-големи натоварвания, толкова по-малък живот. Карай го все на макс надуто, пък чакай да издържи дълго. :wink: Важи за всички турбокомпресори, не само за дизелови либри.
Има си и разни неща за правене за по-дълъг живот: никога не тръгваш на студен старт, след яко надуване и гонка по магистралата - задължително изчакваш 4-5 минути работа на място, за да охлади постепенно и да разтовари - спреш ли веднага двигателя, гаранция, че съкращаваш живота на турбото; не правиш компромиси с качество на масло и навременна смяна.

Що се отнася до сравнението - не го направих с цел да подценявам дизеловите либри, а просто да отбележа, че когато някой каже "много върви мойта либра 105 коня", да не забравя, че усещането за вървеж е много, много субективно понятие. :lol:

Ами тя си върви като за 105 коня. Не може да я сравняваш с автомобил 205 коня.
А да те питам - за колко счупени турбини точно на 105кс жтд-та си чувал? При все, че се слага на цялата манджа на Фиат групата.
Просто възгледите ти са грешни спрямо реалността. И са ориентирани към бензиновите автомобили в по-голяма степен, а не към дизеловите.

_________________
30 6D 1 Изображение
1NZ−FXE Изображение; 182A8.000 Брава
Х... Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; Брава; Тема; Типо; Панда
Искаш нещо от мен? Няма проблем! - Искам само да знаеш, че върша нещата БЪРЗО, КАЧЕСТВЕНО и ЕВТИНО...но имаш право да си избереш само две от трите опции! Обади ми се когато си готов с избора си!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме
 Мнение Публикувано на: 03 Май 2016, 23:11 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 03 Фев 2014, 19:19
Мнения: 375
Кара: ex-Lancia KAPPA 2.0 16V Turbo
бензин - изключителен автомобил!

Lancia KAPPA 2.4 jtd
BMW E38, 740 i
Няма вечна турбина, приятелю. Всяка турбина се чупи.
А, че jtd са много добри и сполучливи дизелови двигатели - спор няма!

_________________
Заклет фен на ланча капа!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме
 Мнение Публикувано на: 03 Май 2016, 23:51 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 25 Сеп 2005, 19:28
Мнения: 2449
Местоположение: София
Капа 205 конски сили написа:
Няма вечна турбина, приятелю. Всяка турбина се чупи.
А, че jtd са много добри и сполучливи дизелови двигатели - спор няма!

Сигурен съм, че няма вечни неща. И ние умираме. Както почти всички тези коли умират преди да са сменили турбина. Пък нека да се чупи по теория за несъвършенството.

_________________
30 6D 1 Изображение
1NZ−FXE Изображение; 182A8.000 Брава
Х... Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; Брава; Тема; Типо; Панда
Искаш нещо от мен? Няма проблем! - Искам само да знаеш, че върша нещата БЪРЗО, КАЧЕСТВЕНО и ЕВТИНО...но имаш право да си избереш само две от трите опции! Обади ми се когато си готов с избора си!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме
 Мнение Публикувано на: 04 Май 2016, 07:45 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42
Мнения: 2692
Местоположение: Благоевград
Кара: Без лоши чувства (от немай къде)... Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с.
При мен се счупи изпускателния колектор, не турбото... като следствие на здраво юркане и каране без кора под двигателя. Не ми се вярваше, че е възможно да се счупи тоз дебел чугун ама те - счупи се поради умокряне.
За дизела няма никакъв проблем да се кара дълго на висока предавка с висока скорост, друг е въпроса колко дълго. При нас не е възможно това да е "много" дълго... като по немските аутобани да речем. В този ред на мисли може да се продължи много, но няма смисъл. Въпрос на конкретен мотор, дори не на производител. Случвало се е дизелов мотор да умира (не, че бензинов не се е) от дълго юркане, но там причините могат да са десетки и пак не може да се твърди със сигурност, че поради дизеловия характер на двигателя. Принципно дизеловия ДВГ е направен за по-големи натоварвания и е доста по-ремонтно пригоден, но за жалост това са големи мотори за големи транспортни средства... да не стигаме до локомотиви, кораби и танкове... там карат по половин век, че и отгоре :mrgreen:


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме
 Мнение Публикувано на: 04 Май 2016, 16:06 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 03 Фев 2014, 19:19
Мнения: 375
Кара: ex-Lancia KAPPA 2.0 16V Turbo
бензин - изключителен автомобил!

Lancia KAPPA 2.4 jtd
BMW E38, 740 i
Моята логика е, че турбо-двигателите и самото турбо са подложени на жестоки температурни амплитуди, особено при яко натискане на педала за газта. Нормално е при такъв режим ресурсът да е по-малък - в сравнение с по-спокойното каране. В случая няма значение дали е турбо бензин или дизел. Отделно, различните марки турбо-компресори също не са с еднакво качество. Понеже в момента карам сааб, ще дам следния пример: саабската турбина "Мицубиши" е в пъти по-издържлива от саабския "Гарет", но тя е направена и за повече коне да храни.
При jtd не съм запознат какви алтернативи има за оригиналната турбина. Но пак повтарям, това е доста сносно направен дизелов двигател. Неслучайно го поставят на още няколко марки автомобили, освен ланча.

_________________
Заклет фен на ланча капа!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Максимална скорост или колко може да поддържаме
 Мнение Публикувано на: 04 Юли 2018, 21:13 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 05 Авг 2007, 10:56
Мнения: 318
Местоположение: София
Онзи ден Либрата направо ме изуми !!! Пътувах от София за Варна. Преди Шумен
се качих на АМ Хемус. Така се случи , че се захапах с един Пасат.По принцип никога
не го правя , но сега бях сам и реших да пробвам Либрата на макс. Очаквах стрелката да
спре на около 190- 200 , но тя продължи и закова 220. Това продължи няколко километра.
Колата се държеше стабилно и комфортно.Даже си снимах километража.Оборотите са малко над
4000.Направо ми висна ченето , не бях очаквал такова нещо.
Нафта от Марешки , и малко добавка Бардал.

ПС. Пасата беше петица . Мисля , че малко след 200 приключи , после го загубих.

_________________
DEDRA 1.8 8V SW
Lybra 1.9 jtd SW


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 1 [ 18 мнения ] 





Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов