www.lancia-bg.com
http://www.lancia-bg.com/forum/

Капата спаси ли ме или тя беше виновна...
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=18780
Страница 1 от 2

Автор:  Delta1and2 [ 06 Сеп 2009, 21:54 ]
Заглавие:  Капата спаси ли ме или тя беше виновна...

Още ми тракат зъбите от преживяното днес.
Колеги вслушвайте се в предупрежденията по медийте "Пътищата са влажни и хлъзгави"
Колкото и да внимавах но явно не е било достатъчно се получи каскада.
Спускам се по наклон като от планина но пътя широк (3 ленти) и леки завой, минавал съм стотици пъти това трасе.
Обикновено пускам по инерция на правите участъци.
На сухо време спускам с 90-100 днес беше валяло преди часове но влагата се усещаше и карах с 90 и 80 на завоите (говоря за широк път с леееки завой)
НО !!! при излизането от един от завойте колата продължи да завива и поднесе е двете насрещни ленти...... след 50 метра всичко свърши. Колата се завъртя на 360 градуса но остана на пътя без да има каквито и да било материални или здравни последици като изключим ококорените очи и ужаса на мен и майка ми и хилядите благодарности към БОГ след като осъзнахме, че нищо не се случи.
В 50-тината метра когато колата се въртеше усетих ABS как действа. Получи се точно като по телевизията. Всяка една от гумите се включваше точно когато беше необходимо. Не искам да си представям какво щеше да е с друга кола без ABS... но от друга страна може би теглото на Капата е причината.
Споделете какво мислите!
Вече 450 000км. зад волана но явно съм се отпуснал и си вярвам, че съм добър шофьор. Утре като карам, ще съм като на учебна кола.
Поздрави на всички от мен и си вземете поука да не стане друга случка при вас.

edit:
Това е мястото:

Автор:  Alpina [ 06 Сеп 2009, 23:25 ]
Заглавие: 

Първото и най-важното е че си добре!
Второто е че не е имало други пострадали!
Третото е, че ще ти остане обецата от този случай.

При случаи като твоя, понякога това третото се превръща в "Аз съм безсмъртен, колата е яка - мога и повече", надявам се (да не казвам сигурен съм) че при теб няма да стане така cheers

Преди 2 години почти една декемввийска вечер се прибирах към София... бях минал Коняво и при последния дълъг десен завой, поради това че ми се наложи да избегна нещо на пътя, се озовах със задницата в обратната посока, съборил повече от 10 метра мантинела....
Беше мокро, валеше сняг и спокоен че съм минал най-тежката част, разчитах на това че няма да ми се наложи в този завой да променям толкова рязко посоката си, че да се увъртя така и си карах като за почти сухо - щетите бяха незначителни - по мен нищо, но ако имаше някой в насрещното можеше да го убия носейки се със задницата към него...
Така вече две години, когато настилката е мокра, имам едно много неприятно усещане, което ме кара да обмислям по няколко пъти почти всеки завой или маневра и изпитвам ужасен страх ако някой друг ме вози и е мокро. Не карам супер бавно, даже понякога като чели пак почвам да приближавам опасни моменти, но винаги всеки завой ме кара да съм крайно концентриран.
Да не ти казвам, че след онзи инцидент завоите от Извор д Ябълково ги взимах месеци с 2 пъти по-ниска скорост от страх...

Радвай се, че си здрав, радвай се че и близките ти са добре и знай че винаги може това да се повтори - независимо от скороста с която смяташ че е сигурна - винаги може да се случи такова събиране на обстоятелства, че да те завърти - дано не става, но тогава точно защото си концентриран и го очакваш - дано пак увладееш така колата!

А около Кюстендил мисля, че има достатъчно широки места, без опасност да пречиш на някого или да причиниш каквито и да е щети по колата, та като дойде зимата - попързаляй я, за да видиш колко послушна е въпреки теглото си. Наистина трябва да се внимава с него, но бих казал, че лесно можеш да я управляваш в унасянето.

Автор:  joto [ 07 Сеп 2009, 10:06 ]
Заглавие: 

Колега, важно е ,че сте живи и здрави и ,че няма поражения.Според мен Капата не е тежък автомобил за класа си,но не е от автомобилите с добро разпределение на теглото преден-заден мост.Много тежка предница и лека задница.Според мен една от причините да се завъртиш е тази.При спускане в завой е много вероятно леката задница да увисне и центробежната сила просто я изхвърля.Като се вземе впредвид, че е било и мокро и ако е имало неравности на платното, няма нищо чудно ,че си се завъртял.Просто трябва повече да се внимава и не спускай по инерция кола с предно и с такова разпределение на масата.По добре да пускаш на висока предавка без газ,така имаш винаги контрол върху водещите колела.

Автор:  racer666 [ 07 Сеп 2009, 10:11 ]
Заглавие: 

Цитат:
Обикновено пускам по инерция на правите участъци.


Ако това значи , че си изключил от скорост - ти си си виновен.

Автор:  Amorphine [ 07 Сеп 2009, 11:10 ]
Заглавие:  Прав е колегата за мокрите пътища - само дето аз нямах късме

Подбалкански път 4км след Клисура..., много стръмен път, изневиделица пороен дъжд, много остър завой, никакви обозначения, колата отказа напълно при не повече от 50 км/ч...
Няма завиване, няма ниска предавка, спирачката утежни положението, ръчната омекоти малко преди удара...

П.П. Под моята кола имаше брони, прозорци и фарове на поне още десет коли, а като звъннах на 112 и почнах да обяснявам, онази отсреща каза 'Ааа, да , ясно...знаем го мястото'.
Куките после казаха , че ставали само по 1-2 на ден там. Докато те бяха там на аварийки още 3 коли щяха да се разбият зад мен...през останалото време не коментирам...

http://s50.photobucket.com/albums/f305/ ... teel/bang/

Автор:  subarkata [ 07 Сеп 2009, 12:14 ]
Заглавие: 

Колеги, на мокър път никога не пускайте по инерция. Когато колата ви поднесе контрирайте с волана и НЕ натискайте спирачката, натиснете газта, колите с предно ще ви издърпат в посоката в която е завъртян волана.

Автор:  Alpina [ 07 Сеп 2009, 12:21 ]
Заглавие: 

Стига да не е прекалено завъртян и да го изправят бързо, защото ще направят като мен - изправят я от едното и я вкарват като камшик в другата посока.
При мен стана точно така - поднесе се така, че бях с лявите врати напред, изправих я така, че след секунда бях с десните напред и веднага със задницата в посока на движението.

Иначе да - газ!

Автор:  subarkata [ 07 Сеп 2009, 12:23 ]
Заглавие: 

Преди всичко карайте внимателно. Огънатите ламарини се правят, кола се купува нова, себе си пазете че резервни части няма!

Автор:  Mupo [ 07 Сеп 2009, 12:41 ]
Заглавие: 

Има и един друг момент, момента на инженера проектирал съответния път. Има толкова хубаааааавииии участъци с едни хубави обратни виражи или поне не достатъчни като наклон. В момента се сещам за един в който аз и вуйчо ми се въртяхме точно по описания начин. Пътя Дупница-София на влизане в Долна Диканя. Там е супер, караш си по магистралата почваш да правиш лееек десен завой и изведнъж осъзнаваш че може и да не го направиш. Та умната :?

Автор:  Alpina [ 07 Сеп 2009, 12:45 ]
Заглавие: 

Пътен инженер ли си, или поне учил ли си пътно и налагало ли ти се е да правиш проект на път, та да казваш, че инженера е виновен.
Понякога се налага да се прави обратен вираж и то не рядко.

Автор:  Amorphine [ 07 Сеп 2009, 12:48 ]
Заглавие: 

Господи! Налагало се било да има обратни наклони ! Къде ви раждат и ви поливат такива ....

Автор:  Alpina [ 07 Сеп 2009, 13:03 ]
Заглавие: 

Ей го още един квалифициран проектант...

Автор:  Mupo [ 07 Сеп 2009, 13:57 ]
Заглавие: 

Ами аз не съм . Всички в семейството са строителни имженери. Същият този мой вуйчо е маркшрайдер. Според него това е недопустимо, той и затова се отказа да работи точно по този проект, защото всеки си прави каквото иска.

п.п. Говоря за точно този завой, като минеш си помисли можело ли е да го направят с правилния вираж ...

Автор:  Alpina [ 07 Сеп 2009, 14:12 ]
Заглавие: 

Съвсем сериозно, без никакво заяждане искам да попитам кой точно завой, защото по пътя Дупница-София - преди Долня Диканя няма магистрала.
При обратната посока - София - Дупница има участък с две ленти и една аварийна, който е с ограничение 90. В него последния десен завой, след който този широк участък свършва и е отклонението за Радомир, съм го взимал и в двете ленти с над това ограничение при всякакви атмосферни условия - проблеми няма. Ако можеш да покажеш кой точно завой е, мога да ти отговоря защо най-вероятно е така, понеже съм го минавал десетки пъти...

Автор:  Mupo [ 07 Сеп 2009, 14:30 ]
Заглавие: 

Объркал съм се заради язовирите. Става въпрос за Студена, в посочения участък:
Иначе е факт, че има места с обратни виражи или такива с недостатъчен наклон, но тези места трябва да се отбелязани със съответния знак и съответното ограничение.

Прикачени файлове:
studena.PNG
studena.PNG [ 217.19 KiB | Прегледано 13284 пъти ]

Автор:  milicionera [ 09 Сеп 2009, 21:28 ]
Заглавие: 

колега Delta1and2 с какви гуми беше?

Автор:  Delta1and2 [ 14 Сеп 2009, 14:09 ]
Заглавие: 

milicionera написа:
колега Delta1and2 с какви гуми беше?

Не бях поглеждал темата колко се е разрастнала...
Гумите Пирели П7000 нови (на 2000км) - Предни
Мишлен задни - за дъжд. Шарката малко като за зимни - има още два сезона хляб в тях. Може би те са ме поднесли след като задницата тръгна първо.
Няколко дни по-късно установих, че предните гуми бяха меки на 1,9
Признавам грешката си за пускането (при скорост) при влажно време.
Участъкът където се 'лъзнах е "Черна нива" Дупница-Кюстендил последния завой на 3 лентовия път.

Автор:  joto [ 15 Сеп 2009, 09:39 ]
Заглавие: 

Тия гуми Мишелин ги изхвърли.Подобно нещо се случи и с мен преди години с едни такива мишелинки които бяха "специално" за дъжд.Останах изумен как в един завой задницата ме изпревари при положение,че бях с кола с предно и в завоя ускорявах.Беше мокро ,а от пред бях с едни галошки Гудиър.Веднага отидох до най близката гумаджийница и ги трампих тия мишелински боклуци.

Автор:  iskrendg [ 15 Сеп 2009, 11:27 ]
Заглавие: 

Има едни гуми :) Continental Sport с тия френски мишеленки не се вживявайте по завоите , а и чесно казано няма гума която гарантира на 100% че няма да поднесе колата.

Автор:  stanislavkos [ 15 Сеп 2009, 11:38 ]
Заглавие: 

За съжаление Капата не е с твърде стабилна задница и има склонност към поднасяне дори с 225/50/16 Дънлоп Спорт. Чак страх ме хваща, че ще си сложа зимните 185. Вероятно метановите бутилки помагат за това.

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/