www.lancia-bg.com
http://www.lancia-bg.com/forum/

Болестта Ланча и нейните фенове
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=15320
Страница 1 от 2

Автор:  Sraaaaa [ 11 Яну 2009, 20:25 ]
Заглавие:  Болестта Ланча и нейните фенове

На 29.10.2006, точно когато нашата любима марка Ланча навърши 100 години, се запознах с един изключителен човек. На срещата пред Ал. Невски в този ден той дойде с уникална компания, с голям ентусиазъм, и с черна Ланча Делта Интеграле 16V. От тогава живота ми се промени наистина много. За разлика от много други които можеха да го направят (но уви не), той сбъдна една моя детска мечта, а именно да се повозя в легендата Интеграле, а още по-щастлив съм, че първото ми возене не беше на 200 коня, а на цели 420 с пълна газ и буст контролера на макс!!! От половин година вече работя в неговата фирма, като една от основните ми задачи е да търся информация, резервни части и да помагам при реализирането на неговите проекти. Поради особени причини до сега не съм ви споделял за всичко това, но ето че дойде момента да ви разкажа една история за едно приятелство, за Ланча, и за още нещо. С нея искам да ви покажа, че в България има наистина изключителни фенове, а също така и уникални модели на марката за които едва ли знаете, че има тук.

LANCIA DELTA INTEGRALE 8V ROSSO MONZA
Снимка

Иван купува колата преди 4-5 години за 2500лв, като състоянието е било абсолютно трагично. Двигателят е бил пръснат в три различни щайги, в три различни гаража в София, а скоростната кутия е седяла на задната седалка. Цялостната реставрация е отнела около 3 години, като за това време колата е претърпяла и доста модификации oсновно по мотора (ProSpeed) и окачването, цялостно пребоядисване от Иван Ловрич (собственик на червеното ЕВО2 от дясно), претапицирване на салона (от Наско) с естествена черна кожа и сива алкантара, олекотени 16” джанти OZ Ultraleggera (6,46кг едната), турбо Garret Ball Bearing 3071, бутала JE Racing, спортни разпределителни валове на Colombo & Bariani, електроника EMS, буст контролер Greedy, комплект съединител за 500Nm, амортесьори Koni, тампони Powerflex, кабели, свещи, както и интеркулер Greedy специално подбрани от ProSpeed, , цялостна изпускателна система Dragon, дюзи RC, филтър Superflow, олекотен преден капак, олекотен багажник и стъкло за него, и олекотен заден спойлер . След цялостният тунинг, колата постига 221kw на колелата и мощност от 430Nm при налягане на турбото от 1,55 бара.
Това не е първото Интеграле на Иван. Преди тази, е имало още две, като с едната от тях е претърпял доста кофти случка.

LANCIA DELTA INTEGRALE EVOLUZIONE GIALLA FERRARI

Снимка

След дълги години чакане и търсене, една мечта е на път да се сбъдне. Иван твърдо е решил да съживи и да вдъхне втори живот на една абсолютна легенда в историята на рали спорта – Ланча Делта Интеграле Еволюционе. Жена му купува колата на 24.12.2007, като оригиналният цвят и техническото състояние на колата са просто без коментар. След няколко месеца труд от нашия приятел бояджията Ивчо (сещате ли се за черната Delta HPE с емблемата на VW вързана за теглича) по купе, боя и салон, колата е почти в завършен вид, чакаща само своето сърце да бъде инсталирано под капака. Цвета на купето е официално сменен, като в момента колата е копие на лимитираната версия Gialla Ferrari, от която има произведени само 225 бройки. При реставрирането на колата сме се старали да запазим до голяма степен оригинална визия, като за целта сме гледали стотици снимки, допитвали сме се до видни специалисти и колекционери и какво ли още не. Повечето детайли са сменени с абсолютно чисто нови (ето някои например), които съм издиравaл в продължение на няколко месеца от какви ли не места по света. Единственото с което не можем да открием до момента са предните подкалници, така че ако някой може да помогне да пише. Проекта включва доста сериозно олекотяване на купето: олекотен таван, олекотени предна и задна броня, олекотени предни калници, олекотени лайсни на тавана за ЕВО2, олекотен преден капак и решетки, олекотен заден спойлер, олекотени предни седалки Sparco Junior (7кг едната сравнена с оригиналната 22кг), олекотена предна разпънка OMP (като перце е лека), олекотени джанти 17”х7J OZ Ultraleggera (6,94кг всяка в сравнение с джантите на Compomotive – 11,2кг). Другите модификации са: окачване KW Competition, и предстои изцяло професионалната намеса на ProSpeed за тунинг на мотора, като очакванията са красавицата да има мощност от 320kw на колелата и 530Nm при налягане на турбото 1,6 бара. Колата ще се използва само и единствено за доставяне на удоволствие от шофирането по софийските улици и пътищата по Витоша, без да участва в каквито и да е състезания.

LANCIA ARDEA 1ST SERIЕ
Снимка

Повечето от вас сигурно не са чували за този модел Ланча, но тя е връхната точка в колекцията и наистина заслужава нашите аплодисменти. Колата се предполага, че е единствената такава в цяла България, а нейното откриване е една доста интересна и забавна история. Пътувайки към Ловече заедно с мото колекционерa Краси с цел покупка на един класически мотоциклет NSU OSL 251 1935г., той подхвърли ей така на шега дали търси и стари коли освен стари мотори. Иван си помисли, че едва ли би го заинтересувало предложението, но когато Краси отговори на въпроса за каква кола става дума „Абе някаква си там стара Ланча...”... ЛАНЧА?! Скоростта на колата с която пътуваха стана от 120км/ч на 60. Веднага ми звънна по телефона и се почна едно лудо търсене на всякаква информация относно Ланча Арди. То хубаво Ланча Арди, ама като няма такава... Цяла вечер ровене в интернет и накрая не бяхме сигурни в какво изобщо се забъркваме, но поне имахме няколко предположения какво може да очакваме. На другия ден сутринта трябваше да сме сутринта рано с буса по задачи, но първото нещо което направихме е да отскочим до мястото където ни казаха, че се намира колата. Няма да ви казвам през какво дере газихме докато стигнем до мястото, но когато и видяхме силуета огрян от слънцето под една круша направо си глътнахме езиците и двамата. Едно младо момче ни посрещна, а след това започна огледа на колата. Дори не знаехме какво гледаме. Приключихме доста бързо, и след това обратно по задачи. След това веднага се допитахме до добрата стара Уикипедия, която ни отвори очите и разбрахме, че става дума за Ланча Ардеа първа серия, която се е произвеждала от 1939 до 1941 година. Общо от нея са произведени 2992 бройки, като тази е точно 1200 произведена с номер на рама 250-2201. Цял ден седях и си чоплих ноктите от притеснение дали ще стане сделка или не, понеже преди нас е имало друг човек от Варна който проявява интерес към колата от няколко месеца, но така и не е решил категорично дали ще я вземе, въпреки че е предложил доста повече пари отколкото са търсили собствениците. Към 18:30 вечерта ми се обади Иван с думите „Отивай до офиса да разпечаташ два предварителни договора за покупко-продажба, и след 5 минути идвам да те взимам” и аз направо щях да откача от кеф. Вечерта се запознахме с наследниците на колата, които са син и дъщеря на покойния дядо Иван – собственик на Ардеа-та. Те ни разказаха куп истории за колата, и различни случки с нея когато са били малки. Най-интересната от тях беше, че когато полицията ги спирала, полицая винаги се шашкал когато идвал за проверка, понеже волана на колата е от дясната страна (през 20те Мусолини е заповядал на производителите в Италия да правят колите си с десен волан за по-добра видимост независимо дали ще се движат от дясното или от лявото платно). Накрая със сълзи на очи ипратиха колата от своя двор, но с уговорка по всяко време когато им се прииска да я видят отново, да заповядат в гаража. А с каква пътна помощ закарахме колата... Леле мале! Чичо Кирчо с Жълтият Англел, чието мото е „Нема „нема””!!! Пътната помощ летеше по околовръсното на София със 140км/ч, а Ардеа-та се вееше като прани гащи отзад. После викнахме приятели, свалихме колата, напомпихме гумите които след 30 години седене по хамбари и къде ли не бяха абсолютно безупречни, и накрая с малко зор прибрахме колата в гаража. Пихме за нейно и за наше здраве, и така до 3 часа сутринта висяхме в гаража мъжката компания, вместу по къщите в леглата при жените. Така се почна всичко. Броени дни след това се почна подготовката за първото запалване. Липсваше акумулатор, а съмненията дали всичко е ОК по двигателя бяха доста малки, понеже предните собствениците се бяха погрижили перфектно за това колата да бъде съхранена и поддържана дори и без да се кара. Прочистихме резервоара и сменихме бензина, един нов маркуч за едно водно съединение, един акумулатор, малко масло, почистихме свешите и бушоните, и след това я запалихме с манивелата от първия път. Звука беше божествен, а усмивките ни до ушите. Ден след това се почнаха и първите опити за подкарване, но преди това трябваше да се раздвижат блокиралите от седене задни колела. Свалянето на гумите беше доста голям зор, защото от едната страна на колата болтовете се развиват по посока на часовниковата стрелка, а от другата на обратно. Оправихме всичко, наляхме бензин, запалихме я и без изобщо да се замисляме се метнахме в колата и потеглихме за първото си кръгче с нея. Усещането да се возиш в кола от тази епоха е наистина уникално. Жалко, че наляхме само 2 литра бензин и щастието продължи само 100 метра, след което на едно нанагорнище колата изгасна и ни разби сърцата. И така, започна се една доста сериозна реставрация. След като свършвахме с работата в офиса си обувахме работните гащи и до късно вечер човъркахме в гаража. Паралелно с това не спирахме да ровим из интернет за всякакви източници на информация относно колата, и постояно изкачаха какви ли не интересни неща като например, че това е колата поставила рекор останал непобедим и до днес, за най-малък V образен 4 цилиндров двигател в серийно произвоство. За времето си това е била една от първите коли проектирана в аеродинамичен тунел, и е била може би с едно от най-ниското челно съпротивление за времето си (предшественичката и Ланча Априлиа е била рекордьор с челно съпротивление 0,48 ). Боята също е била новост и лукс за времето си, защото металика се появяват в средата на 30те години. Оригиналния цвят на колата не е бил червен, а тъмно син металик и за вбъдеще ще придобие отново автентичния си вид. Ланча Ардеа е дете на войната, защото е била създадена специално заради настъпващата криза (липсата на бензин в Италия) от Втората Световна война. Това е първото малко луксозно бижу на Ланча, и е последното творческо дело на Винченцо Ланча, който умира преди да довърши проекта, след което жена му го завършва окончателно. Тя е създадена с цел да бъде практична, компактна но просторна, и най-важното – да бъде изключително икономична (разхода на бензин е около 6 литра на 100км). Колата е с надлъжно разположен двигател и задно задвижване на колелата. Двигателя е 903сс с мощност от 28,8 к.с. при 4600 оборота, и 4 степенна ръчна скоростна кутия. Теглото на Ардеа е 790кг, като са използвани и алуминиев блок и биели които са революционни за времето си, 5 степенната ръчна скоростна кутия се е поставя в 3та серия от 1948г (първата серийна кола с 5 степенна скоростна кутия), а за последната 4та серия е добавена и алуминиева глава и мощността е увеличена на 30к.с. Спирачната система е съставена от 4 хидравлични барабанни спирачки. Друго интересен факт, е че между предната и задната врата липсва греда между тях, което допринася за чувството за простор в купето. Единствения недостатък на колата според нейните притежатели е, че за разлика от Априлиа, Ланча Ардеа 1ва серия няма капак за багажник отзад, а само капак за резервната гума. Енцо Ферари е имал лично Ланча Ардеа, и за нея той казва, че това е една изключително удобна за ежедневието кола, с която той е пътувал всеки ден на работа от Модена до Маранело. Даже толкова много е харесвал нейната задница, че е копирал до известна степен дизайна при създаването на Ферари 166 Интер.
Докато се ровихме в интернет за всякаква информация, случайно попаднахме на сайта на Клуб Ланча Ардеа. Абсолютно уникален клуб!!! В него видяхме, че колата е наистина изключително рядък модел, и до момента в клуба има официално регистрирани само 7 екземпляра от първа серия в цял свят които са в движение, и са направени снимки на още 14 случайно срещнати. Президента – Маурицио, беше така любезен да ни помогне с доста информация както за колата, така и за откриването на резервни части за нея. Той ни покани на най-голямото изложение за класически автомобили и мотори в Европа - Auto e Moto d'Epoca, и така тази кола ни отведе в Падова, където се запознахме официално с него. На щанда на Клуб Ланча освен новата Ланча Делта 3та серия, легендата Ламбда Спорт, Ланча Делта Интеграле, и Ланча Апиа Загато, бе изложена и Ланча Ардеа 4та серия. Открихме и купихме доста липсващи ни части, но останаха и доста други неща които предстои да се търсят. Относно реставрацията и бъдещето на колата ще бъде създадена специална тема в раздел „Ретро и реставрация”, където ще може да видите доста снимки на целия процес. Живот и здраве за Италфест 2009 или 2010 колата ще бъде готова. Все пак през 2009та Ланча Ардеа навършва 70 години, и тази красавица трябва да отпразнува юбилея.

LANCIA BETA TREVI 2000ie 8V
Снимка

Знаете, че наскоро в клуба бе пусната една доста тъжна тема, в която трябваше да се реши съдбата на една доста рядко срещана кола. След като Съби се отказа от нея, така и не се намери кой да я купи и собственика и бе готов да я превърне в скрап. След като видяхме темата веднага се обадихме на телефона, но уви вече беше твърде късно. Човека я беше върнал на отпадъци. След дълги разговори и убеждения по телефона да се обади на отпадъци и да каже на хората да спрат до където са стигнали с разглобяването се оказа, че колата всъщност е все още непокътната. И така колата бе спасена от нас, и престои и на нея да се вдъхне втори живот (някога). Особено важна роля изигра нашият приятел Станимир (Beta_man), който ей така за кеф ни подари цял бус с резервни части за Trevi, които ще олеснят доста бъдещата реставрация. За сега колата е със сменени консумативи (масла, филтри, спирачки) и вече е в движение. Въпреки леко грозноватия и вид (то за това са произведени толкова малко бройки) сме решили да я оборудваме с оригиналните алуминиеви джанти, а освен това търсим и оригинален нов дебитомер. Ако някой може да помогне ще сме му много благодарни.


Ако някой може да помогнете с някаква информация или резервни части, които ще ни помогнат при реставрацията на ЕВО-то, Ардеа-та и Треви-то, или евентуално ако знае някой интересен модел за продан в България, моля пишете ни на ivan.georgiev_bg@yahoo.com или ocool@mail.bg

Ще ви държа в течение относно автомобилите и бъдещите проекти, а и от доста време се каня да домъкна Иван на някоя среща в Сряда на ЕКО-то, така че скоро може да се запознаете официално и с него.

Автор:  richi [ 11 Яну 2009, 23:21 ]
Заглавие:  Re: Болестта Ланча и нейните фенове

Изкам да изразя мнението си но то ще е много дълго и затова с няколко думи.
Богославям хората които се занимават със сърце и цялата си душа,защото това е една
голяма Магия наречена Ланчия.
Продължавайте в същия дух за да може ние хората да се радваме на тези прекрастни
Създания lancia_logo .

Автор:  sclera_bg [ 11 Яну 2009, 23:31 ]
Заглавие: 

Respect!
lancia_logo

Автор:  juli_1 [ 11 Яну 2009, 23:53 ]
Заглавие: 

Бате направо ми напълни сърцето,Честно!!!
Евала на такива хора като Вас... :D :D :D

Автор:  HPE [ 12 Яну 2009, 00:59 ]
Заглавие: 

Заклех се!!! hf_knee

Автор:  n12 [ 12 Яну 2009, 01:14 ]
Заглавие:  Болестта Ланча и нейните фенове

Много ми беше приятно да се запозная с теб днес! Инициативата ти да направиш страхотен календар на Lancia е похвална :lol: Сега съм малко по-горд с избора си на автомобил 8)
Ако открия нещо интересно, което преценя че ще ви бъде от полза, ще ти препращам.
Желая ви успех и до някоя среща на Еко-то :wink:

Автор:  Dedra 2.0 [ 12 Яну 2009, 17:42 ]
Заглавие: 

Тия хора чурки нямат ли си :) Евала.

Автор:  filter [ 12 Яну 2009, 20:07 ]
Заглавие: 

E благородно ви завиждам бе хора.Много ме изкефи и резтаврацията на делтуните.Имам и аз един проект в главата ама незнам кога.

Автор:  i_v_ivanov [ 12 Яну 2009, 21:47 ]
Заглавие: 

Квото и да напишем ... думите са малко!

Благодаря ти Дидко за блаженството, което разливаш в душите ни!

Блазе ти и на теб, че си попаднал на такъв човек!

Дано го бъде по-дълго!

Автор:  Pepko_Bepko [ 12 Яну 2009, 23:31 ]
Заглавие: 

Евала казахме ти,и пак ще ти кажем!Ама сега кат излю камъчето признаи че дишаш по леко.... :lol:

Автор:  kamikadze [ 13 Яну 2009, 03:38 ]
Заглавие: 

браво голяма мания ... лудницааа аааааааа .... :D само така :)

Автор:  idm [ 13 Яну 2009, 18:49 ]
Заглавие: 

:respect: къде сте вии къде съм аз shocked

Автор:  lancia166 [ 13 Яну 2009, 20:11 ]
Заглавие: 

с две думи нямам думи !!!

Автор:  koinov_bg [ 15 Яну 2009, 09:20 ]
Заглавие: 

Евала момчета само така. bowdown lancia_logo hf_knee

Автор:  stanibesen [ 15 Яну 2009, 10:39 ]
Заглавие: 

Нямам думи да изкажа възхищението си,че има такива хора да съживяват марката lancia_logo

Автор:  ilo_01 [ 19 Яну 2009, 18:50 ]
Заглавие: 

boost

Автор:  veskol [ 04 Ное 2009, 20:41 ]
Заглавие: 

:respect: hf_knee
от нищо повече не се нуждае марката lancia_logo ....една от първите теми които показва потенцяла и на 8v интеграле...

Автор:  Gagamoto [ 05 Ное 2009, 20:53 ]
Заглавие: 

Направо ме утепа с лопатата. Направо нямам думи. yeeeehaa shocked :respect: hf_knee

Автор:  idosev98 [ 06 Ное 2009, 22:20 ]
Заглавие: 

hf_knee hf_knee hf_knee lancia_logo hf_knee hf_knee hf_knee lancia_logo hf_knee hf_knee

Автор:  atanasagg [ 29 Ное 2009, 10:16 ]
Заглавие: 

само така евала на тези хора това е класика в жанра hf_knee

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/