Автор |
Съобщение |
Tanuco
|
Заглавие: Летни приключения:) Публикувано на: 12 Авг 2005, 16:40 |
|
Регистриран на: 04 Яну 2005, 01:32 Мнения: 769 Местоположение: София
|
Така, както Марио и Стоян вече знаят, покрай морето тази година ми се наложи пътуване от Созопол до Пловдив, оттам Девин-Широка лъка-Пампорово-Чепеларе-Асеновград-Пловдив-пак до Созопол(в един ден) и почти накрая на това пътуване, към 18:30 заредихме на Векта в Пловдив, ОБАЧЕ точно тогава колата прегря както си трябва-изпуши, перката на вентилатора беше изгоряла и в създалата се ситуация трябваше да намерим сервиз в Пловдив. Успяхме да намерим едни супер свестни момчета, които останаха да работят до 22:30, за да оправят колата. Тук е мястото да изразя благодарността си към mariobg и SGM, които проявиха голямо разбиране, въпреки че успях да се оправя по други канали съм им благодарен за оказаното морално съдействие:)). Както и да е, към 22:30 колата беше готова, тръгнахме към Созопол и след 22 часово приключение пристигнахме към 02:30. Равносметката за деня беше около 750км. На връщане колата се държеше нормално, перката работи като луда, НО тук идват проблемите. След 1 ден ходихме до Варна и по натоварен път колата загрява много бързо. Ако я оставя на място да поработи, няма проблем и температурата пада(след като изкипя антифриза доливах вода), но до Варна(150км) вдигна температурата 2 пъти и се налагаше да спирам. На връщане от Варна прегря много, пак както си трябва:) и то на Поморийския проход.
Въпросът ми е от какво може да идва този проблем???(тези дни в София, като беше студено температурата не се е вдигала над 90градуса на градско, на магистралата при 150км/ч и включен климатик на газ беше 90градуса). Днес на градско си беше на последното дебело деление преди 130градуса, а перката върти та ще отлети. Като пусна парното на колата температурата пада, както и ако спра за малко. Някой има ли идея от какво може да е ?
@mariobg: В другата тема прочетох че пишеш за този синия датчик на блока на двигателя-имаш ли идея червения, който е до него за какво служи, защото установих че е счупен(газаджията твърди че е за температурата на изгорелите газове, и не бил важен, ама знам ли)- дали той може да има отношение към постоянно покачващата се температура??
Ще съм благодарен на всякакво мнение, защото другата седмица ще влиза в бокса Донята, а й предстоят още много км до края на лятото.!
_________________ Lancia Dedra 1.8 i.e.LE
Nissan Primera P11 2.0TD
http://www.verticalworldbg.com
|
|
|
|
|
LanciaFen
|
Заглавие: Публикувано на: 12 Авг 2005, 19:33 |
|
Регистриран на: 18 Окт 2004, 20:49 Мнения: 98 Местоположение: Добрич
|
Ми колега нещо става с охладителната система. Мисля, че и ти си се сетил за термостат. Евентуално позапушен радиатор. А възможен дефект може да има и във водната помпа. Хубаво би било де се провери и главата на двигателя за кривина (не знам до каква степен е прегряла) при положение, че ще се сваля.
Да знаеш, че тези гадни термостати правят много отвратителни номера . Веднъж се отваря, веднъж не. Измятат се и задират.
А как е температурата на радиатора когато на мотора е 100 и.... ? Хладен или врял? Защото при въртящ се вентилатор и нормална циркулация на водата, мотора няма право да прегрява.
|
|
|
|
|
Tanuco
|
Заглавие: Публикувано на: 12 Авг 2005, 20:46 |
|
Регистриран на: 04 Яну 2005, 01:32 Мнения: 769 Местоположение: София
|
Водната помпа е сменяна преди 30 000км. Не съм се сетил да проверя какъв е радиатора:). И аз това си мисля, че няма право да прегрява, ама си го прави:)
_________________ Lancia Dedra 1.8 i.e.LE
Nissan Primera P11 2.0TD
http://www.verticalworldbg.com
|
|
|
|
|
LanciaFen
|
Заглавие: Публикувано на: 13 Авг 2005, 16:22 |
|
Регистриран на: 18 Окт 2004, 20:49 Мнения: 98 Местоположение: Добрич
|
Ами ако ти е стиден радиатора, значи по някаква причина не ти циркулира водата. Провери си и маркучите към радиатора. При нормално загрят двигател, трябва и двата да са горещи.
|
|
|
|
|
Tanuco
|
Заглавие: Публикувано на: 16 Авг 2005, 17:30 |
|
Регистриран на: 04 Яну 2005, 01:32 Мнения: 769 Местоположение: София
|
Оказа се че е термостата. Смениха го, както и антифриза и сега температурата е наред, само нещо волана стана тежък, ама сега нямам нерви да го оправям:)
_________________ Lancia Dedra 1.8 i.e.LE
Nissan Primera P11 2.0TD
http://www.verticalworldbg.com
|
|
|
|
|
SGM
|
Заглавие: Публикувано на: 16 Авг 2005, 23:09 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 14:08 Мнения: 1024 Местоположение: София
|
Ахахахах.... а на мен колата ми тотално и се почерпя маиката на морето... Дадох я на 1 приятел и като ми я върна сякаш под капака нямаше двигател а консервена кутия със съчма вътре и нещо да я клати... :/
Оказаха се биелни лагери, които си смених като пич на морето (щото не можеше да се кара така). Интересното е че пича каза че не са превъртели и пак бил надран вала . И аз ходих отдолу и гледах като беше отворена - ми надран си е.... мамка му и живот. Сега като посъбера пари - шлайф на вала + още 1 комплект лагери... направо ще ми се разкаже играта
_________________ I haven't lost my mind; I know exactly where I left it.
|
|
|
|
|
Tanuco
|
Заглавие: Публикувано на: 17 Авг 2005, 13:14 |
|
Регистриран на: 04 Яну 2005, 01:32 Мнения: 769 Местоположение: София
|
Нали знаеш лафа- Кола и жена не се дават на приятел:)
При мен ситуацията с волана стана все по-интересна. Като е включен климатика и започна леко да завивам(нормален завои) започва да се чува едно виене като на умряло, сякаш вентилатора спира бавно и мъчително, предното стъкло се запотява за х секунди и всичко става като с пелена, след 15-20 секунди започва да духа нормално....другото което е че свири ремъка на хидравликата от време на време, но само при включен климатик и то в движение. Ако изключа климата свири само на място в крайно положение(което ме навежда на мисълта за нов ремък, но не ми е ясно от какво се получава тоя бъг с климатика)
_________________ Lancia Dedra 1.8 i.e.LE
Nissan Primera P11 2.0TD
http://www.verticalworldbg.com
|
|
|
|
|
ibar
|
Заглавие: Публикувано на: 18 Авг 2005, 22:58 |
|
Регистриран на: 11 Май 2005, 09:50 Мнения: 455 Местоположение: София
Кара: на пълна газ
|
Tanuco написа: Нали знаеш лафа- Кола и жена не се дават на приятел:) При мен ситуацията с волана стана все по-интересна. Като е включен климатика и започна леко да завивам(нормален завои) започва да се чува едно виене като на умряло, сякаш вентилатора спира бавно и мъчително, предното стъкло се запотява за х секунди и всичко става като с пелена, след 15-20 секунди започва да духа нормално....другото което е че свири ремъка на хидравликата от време на време, но само при включен климатик и то в движение. Ако изключа климата свири само на място в крайно положение(което ме навежда на мисълта за нов ремък, но не ми е ясно от какво се получава тоя бъг с климатика)
провери си шайбата на климата за разбит лагер
_________________ AR 156 Crosswagon
и ако обичате не ми зимайте аватара щот се сърдя!!!!
|
|
|
|
|
Tanuco
|
Заглавие: Публикувано на: 19 Авг 2005, 16:08 |
|
Регистриран на: 04 Яну 2005, 01:32 Мнения: 769 Местоположение: София
|
Днес я оставих в сервиза да я мъчат:). После ще пиша какво са свършили.
_________________ Lancia Dedra 1.8 i.e.LE
Nissan Primera P11 2.0TD
http://www.verticalworldbg.com
|
|
|
|
|
|