mravkata написа:
Готино клипче . Незнам дали са по слециални тези ферарира който правия на клипа , но доколкото знам боята ( като визирам всичките и грундове и покрития преди нея и след нея ) се нанася от робот за да се постигне отклонение в дебелината и до хилядни от милиметъра и след това ако не е в определени граници се прави наново
Изобщо красиво е да гледаш как се създава един такъв шедьовър
Zanasi е една от двете в света фирми, която има разрешението от Ferrari да поправя колите им. Във фирмата работят само 15 човека, като всичко се извършва ръчно. Това с робота е доста спорно. На клипа се вижда как боядисват колите ръчно (както знаеш има и автомати за боядисване), а след това кой ли знае колко часа се обработват, за да станат като писано яйце. Наскоро рових в McLaren Automotive и за боядисването на SLR McLaren пишеше, че отнема около 72 часа труд. Но съм почти убеден, че всичко се прави ръчно, понеже ръчното е в пъти по-прецизно и качествено отколкото автоматичното (но за сметка на това по-бавно и по-скъпо). Но все пак Rolls Royce преди имаха поточна линия за подцинковане и боядисване, така че на всеки както му харесва.
Рових в сайта на Zanasi, но там не споменават нищо за автоматизация. Може пък и да има...
Иначе шефа на фирмата си сменя цвета на Enzo-то всеки 3 месеца...
Досега е било Nero, Bianco Fuji и сега последно е Scuderia Rosso.
_________________
Вече Знаем Какво Ще Стане ...Но Не Можем Да Го Предотвратим... (В памет на братчеда...)
Италианските коли са като жените - само фасони и номера ти правят