www.lancia-bg.com http://www.lancia-bg.com/forum/ | |
Проблем с климатика на 155 1.9TD http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=12933 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | PEPI-2ALFA [ 23 Юли 2008, 04:39 ] |
Заглавие: | Проблем с климатика на 155 1.9TD |
Здравейте. Имам проблем с климатроника , по-скоро с перката на радиатора. Като включа климатика , компресора се включва и след няколко секунди се изключва , след това пак се включва и пак изключва. Всичко става за по около 10-ина секунди - включва - изключва. През това време не сработва перката на радиатора. Когато колата е в движение и загрее до температура , колкото да се включи перката , компресора не се изключва и даже охлажда Според мен проблема е в управлението на перката : получава сигнал , че колата загрява и - охлажда , но не получава сигнал , че компресора се е включил и не охлажда фреона. Проверих релетата в кутийката до радиатора ( там са само 2 релета и 1 бушон , а на бензиновата ми са 3 релета и 2 бушона единия , от които 20 или 30 А ). Проверих и още едни релета зад кора до волана вляво - според книжката реле №6 е за радиатора или климатика (не помня точно как беше написано) и нищо не открих. Някой може ли да ми каже какво точно командва перката и къде се намира. И още 1 въпрос : на дизела перката има ли скорости -имам чувството , че се включва направо 2-ра степен. |
Автор: | CTOMAHATA [ 23 Юли 2008, 09:50 ] |
Заглавие: | Re: Проблем с климатика на 155 1.9TD |
Ако не се включва перката да го охлажда много бързо дига високо налягане и го изключва. След като налягането се нормализира отново го включва. И така нон споп. Моя съвет е да НЕ я караш на климатик в това състояние, защото от това постоянно включване и изключване компресора се амортизира много бързо. За съжаление не мога да ти кажа какво да погледнеш, но правилно си се ориентирал в управлението на перката. |
Автор: | PEPI-2ALFA [ 23 Юли 2008, 12:58 ] |
Заглавие: | |
Благодаря за отговора и за съвета. Явно ще я водя на специалист. Освен ако ,докато смогна ,да тръгне и алфа-форума та и там да питам. |
Автор: | Niki-25 [ 23 Юли 2008, 13:01 ] |
Заглавие: | |
Колега отиди на диагностика да ти проверят датчика на климатика,може да не дава хубав контакт,и от него да е това изклучване и включване.Провери и далиимаш фреон в с-мата. |
Автор: | PEPI-2ALFA [ 24 Юли 2008, 14:55 ] |
Заглавие: | |
Niki-25 написа: Колега отиди на диагностика да ти проверят датчика на климатика...
Така ще направя , но кой е тоя датчик. Питам , ако е на лесно място да го погледна. - пръскам обилно с контактен спрей |
Автор: | hf hpe [ 24 Юли 2008, 15:27 ] |
Заглавие: | |
пресостата на климатика е с 4 извода и се намира около казанчето на акумулатора върху един от маркучите на климатика би следвало 2 от пиновете да дават разрешаване пускането на климатика при ниско налягане(отчита че системата е пълна) и при много високо налягане да го забранява - явно тази му функция работи другите 2 пина са точно за пускане на перката за охлаждане на радиатора и кондензатора даваш ги накъсо и ако всичко по ел системата е в ред би следвало да вклюзи бавната степен за около 2-3 секунди и след това да включи бързата стеен на вентилатора |
Автор: | PEPI-2ALFA [ 24 Юли 2008, 17:10 ] |
Заглавие: | |
hf hpe написа: пресостата на климатика е с 4 извода
и се намира около казанчето на акумулатора върху един от маркучите на климатика... Аааа , аз прасостата го знам . Утре ще го разгледам , дано разбера кои пинове да дам на късо. Ако не - на спец. Благодаря за съветите. |
Автор: | Kamen666 [ 24 Юли 2008, 18:53 ] |
Заглавие: | |
Колега имах същия проблем 1 към 1 с твоя оказа се много високо налягането и че имало повече газ отколкото течност.Перката верно ти работи на 2-ра скорост,но това е от резисторчето което е захванато с два болта на самата стойка на перката.По моргите го има за 10-15 лева,така си решаваш проблема с перките.А другия проблем - най добре да източат всичко,да се направи вакум и на ново да се вкара нужното количество масло и фреон (мисля че беше 650 грама) и стискай палци тогава да се оправи,понеже при мен се оказа и запушен клапан за терморегулация,който не ти трябва да знаеш как се сменя надявам се да съм ти помогнал |
Автор: | PEPI-2ALFA [ 25 Юли 2008, 09:53 ] |
Заглавие: | |
Такаа. Развитие от тая сутрин. Напръсках буксата на пресостата с контактен спрей , паля , включвам климатика , сработва , включва се перката- ОК , изключва се и втори път не се включва , а компресора започва да се включва и изключва , гася . hf hpe написа: пресостата на климатика е с 4 извода...
другите 2 пина са точно за пускане на перката за охлаждане на радиатора и кондензатора даваш ги накъсо и ако всичко по ел системата е в ред би следвало да вклюзи бавната степен за около 2-3 секунди и след това да включи бързата стеен на вентилатора Двата от кабелите на буксата са сини , а другите 2 - черно/зелено (син , син , черно/зелен , черно/зелен). Като дам първия син на маса (през пробна лампа) перката се включва. Това значи ли че пресостата се е прецакал? Перката се включва директно на 2-ра степен , но това явно е от резистора. |
Автор: | hf hpe [ 25 Юли 2008, 10:33 ] |
Заглавие: | |
най вероятно проблема в лоши контакти просто ги почисти много добре |
Автор: | PEPI-2ALFA [ 08 Авг 2008, 14:29 ] |
Заглавие: | |
Последни новини. Тая сутрин брат ми я е закарал на специалист и ... някакво 50амп. реле е дефектирало и вече всичко е ОК. |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 3 часа |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |