www.lancia-bg.com
http://www.lancia-bg.com/forum/

Проблем с климатика на 155 1.9TD
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=12933
Страница 1 от 1

Автор:  PEPI-2ALFA [ 23 Юли 2008, 04:39 ]
Заглавие:  Проблем с климатика на 155 1.9TD

Здравейте. Имам проблем с климатроника , по-скоро с перката на радиатора. Като включа климатика , компресора се включва и след няколко секунди се изключва , след това пак се включва и пак изключва. Всичко става за по около 10-ина секунди - включва - изключва. През това време не сработва перката на радиатора. Когато колата е в движение и загрее до температура , колкото да се включи перката , компресора не се изключва и даже охлажда :) Според мен проблема е в управлението на перката : получава сигнал , че колата загрява и - охлажда , но не получава сигнал , че компресора се е включил и не охлажда фреона. Проверих релетата в кутийката до радиатора ( там са само 2 релета и 1 бушон , а на бензиновата ми са 3 релета и 2 бушона единия , от които 20 или 30 А ). Проверих и още едни релета зад кора до волана вляво - според книжката реле №6 е за радиатора или климатика (не помня точно как беше написано) и нищо не открих. Някой може ли да ми каже какво точно командва перката и къде се намира. И още 1 въпрос : на дизела перката има ли скорости -имам чувството , че се включва направо 2-ра степен.

Автор:  CTOMAHATA [ 23 Юли 2008, 09:50 ]
Заглавие:  Re: Проблем с климатика на 155 1.9TD

Ако не се включва перката да го охлажда много бързо дига високо налягане и го изключва. След като налягането се нормализира отново го включва. И така нон споп. Моя съвет е да НЕ я караш на климатик в това състояние, защото от това постоянно включване и изключване компресора се амортизира много бързо.
За съжаление не мога да ти кажа какво да погледнеш, но правилно си се ориентирал в управлението на перката.

Автор:  PEPI-2ALFA [ 23 Юли 2008, 12:58 ]
Заглавие: 

Благодаря за отговора и за съвета. Явно ще я водя на специалист. Освен ако ,докато смогна ,да тръгне и алфа-форума та и там да питам.

Автор:  Niki-25 [ 23 Юли 2008, 13:01 ]
Заглавие: 

Колега отиди на диагностика да ти проверят датчика на климатика,може да не дава хубав контакт,и от него да е това изклучване и включване.Провери и далиимаш фреон в с-мата.

Автор:  PEPI-2ALFA [ 24 Юли 2008, 14:55 ]
Заглавие: 

Niki-25 написа:
Колега отиди на диагностика да ти проверят датчика на климатика...

Така ще направя , но кой е тоя датчик. Питам , ако е на лесно място да го погледна. :D - пръскам обилно с контактен спрей :lol:

Автор:  hf hpe [ 24 Юли 2008, 15:27 ]
Заглавие: 

пресостата на климатика е с 4 извода
и се намира около казанчето на акумулатора
върху един от маркучите на климатика

би следвало 2 от пиновете да дават разрешаване пускането на климатика при ниско налягане(отчита че системата е пълна) и при много високо налягане да го забранява - явно тази му функция работи

другите 2 пина са точно за пускане на перката за охлаждане на радиатора и кондензатора
даваш ги накъсо и ако всичко по ел системата е в ред би следвало да вклюзи бавната степен за около 2-3 секунди
и след това да включи бързата стеен на вентилатора

Автор:  PEPI-2ALFA [ 24 Юли 2008, 17:10 ]
Заглавие: 

hf hpe написа:
пресостата на климатика е с 4 извода
и се намира около казанчето на акумулатора
върху един от маркучите на климатика...


Аааа , аз прасостата го знам :) . Утре ще го разгледам , дано разбера кои пинове да дам на късо. Ако не - на спец. Благодаря за съветите.

Автор:  Kamen666 [ 24 Юли 2008, 18:53 ]
Заглавие: 

Колега имах същия проблем 1 към 1 с твоя
оказа се много високо налягането и че имало повече газ отколкото течност.Перката верно ти работи на 2-ра скорост,но това е от резисторчето което е захванато с два болта на самата стойка на перката.По моргите го има за 10-15 лева,така си решаваш проблема с перките.А другия проблем - най добре да източат всичко,да се направи вакум и на ново да се вкара нужното количество масло и фреон (мисля че беше 650 грама)
и стискай палци тогава да се оправи,понеже при мен се оказа и запушен клапан за терморегулация,който не ти трябва да знаеш как се сменя :)
надявам се да съм ти помогнал

Автор:  PEPI-2ALFA [ 25 Юли 2008, 09:53 ]
Заглавие: 

Такаа. Развитие от тая сутрин. Напръсках буксата на пресостата с контактен спрей , паля , включвам климатика , сработва , включва се перката- ОК , изключва се и втори път не се включва , а компресора започва да се включва и изключва , гася .

hf hpe написа:
пресостата на климатика е с 4 извода...

другите 2 пина са точно за пускане на перката за охлаждане на радиатора и кондензатора
даваш ги накъсо и ако всичко по ел системата е в ред би следвало да вклюзи бавната степен за около 2-3 секунди
и след това да включи бързата стеен на вентилатора


Двата от кабелите на буксата са сини , а другите 2 - черно/зелено (син , син , черно/зелен , черно/зелен). Като дам първия син на маса (през пробна лампа) перката се включва.
Това значи ли че пресостата се е прецакал?
Перката се включва директно на 2-ра степен , но това явно е от резистора.

Автор:  hf hpe [ 25 Юли 2008, 10:33 ]
Заглавие: 

най вероятно проблема в лоши контакти

просто ги почисти много добре

Автор:  PEPI-2ALFA [ 08 Авг 2008, 14:29 ]
Заглавие: 

Последни новини. Тая сутрин брат ми я е закарал на специалист и ... някакво 50амп. реле е дефектирало и вече всичко е ОК.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/