Автор |
Съобщение |
PEPI-2ALFA
|
Заглавие: Проблем с климатика на 155 1.9TD Публикувано на: 23 Юли 2008, 04:39 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 29 Авг 2007, 03:03 Мнения: 36 Местоположение: Сандански
|
Здравейте. Имам проблем с климатроника , по-скоро с перката на радиатора. Като включа климатика , компресора се включва и след няколко секунди се изключва , след това пак се включва и пак изключва. Всичко става за по около 10-ина секунди - включва - изключва. През това време не сработва перката на радиатора. Когато колата е в движение и загрее до температура , колкото да се включи перката , компресора не се изключва и даже охлажда Според мен проблема е в управлението на перката : получава сигнал , че колата загрява и - охлажда , но не получава сигнал , че компресора се е включил и не охлажда фреона. Проверих релетата в кутийката до радиатора ( там са само 2 релета и 1 бушон , а на бензиновата ми са 3 релета и 2 бушона единия , от които 20 или 30 А ). Проверих и още едни релета зад кора до волана вляво - според книжката реле №6 е за радиатора или климатика (не помня точно как беше написано) и нищо не открих. Някой може ли да ми каже какво точно командва перката и къде се намира. И още 1 въпрос : на дизела перката има ли скорости -имам чувството , че се включва направо 2-ра степен.
_________________ AR 155 1.8TS SILVERSTONE - продадена
AR 155 1.9TD
AR 146 1.6TS JUNIOR
|
|
|
|
|
CTOMAHATA
|
Заглавие: Re: Проблем с климатика на 155 1.9TD Публикувано на: 23 Юли 2008, 09:50 |
|
Регистриран на: 02 Авг 2005, 16:24 Мнения: 951 Местоположение: София
|
Ако не се включва перката да го охлажда много бързо дига високо налягане и го изключва. След като налягането се нормализира отново го включва. И така нон споп. Моя съвет е да НЕ я караш на климатик в това състояние, защото от това постоянно включване и изключване компресора се амортизира много бързо.
За съжаление не мога да ти кажа какво да погледнеш, но правилно си се ориентирал в управлението на перката.
_________________ Alfa Romeo 156SW 1.9mjet Q2 Lancia Delta II 1.6ie - ex
|
|
|
|
|
PEPI-2ALFA
|
Заглавие: Публикувано на: 23 Юли 2008, 12:58 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 29 Авг 2007, 03:03 Мнения: 36 Местоположение: Сандански
|
Благодаря за отговора и за съвета. Явно ще я водя на специалист. Освен ако ,докато смогна ,да тръгне и алфа-форума та и там да питам.
_________________ AR 155 1.8TS SILVERSTONE - продадена
AR 155 1.9TD
AR 146 1.6TS JUNIOR
|
|
|
|
|
Niki-25
|
Заглавие: Публикувано на: 23 Юли 2008, 13:01 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 10:15 Мнения: 533 Местоположение: София
|
Колега отиди на диагностика да ти проверят датчика на климатика,може да не дава хубав контакт,и от него да е това изклучване и включване.Провери и далиимаш фреон в с-мата.
_________________
Lancia Delta 2.0 16v-бившата
Алфа Ромео 147 2.0 T.S.-16V 2002g-ГИ
The pleasure of driving Alfa Romeo!
|
|
|
|
|
PEPI-2ALFA
|
Заглавие: Публикувано на: 24 Юли 2008, 14:55 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 29 Авг 2007, 03:03 Мнения: 36 Местоположение: Сандански
|
Niki-25 написа: Колега отиди на диагностика да ти проверят датчика на климатика...
Така ще направя , но кой е тоя датчик. Питам , ако е на лесно място да го погледна. - пръскам обилно с контактен спрей
_________________ AR 155 1.8TS SILVERSTONE - продадена
AR 155 1.9TD
AR 146 1.6TS JUNIOR
|
|
|
|
|
hf hpe
|
Заглавие: Публикувано на: 24 Юли 2008, 15:27 |
|
|
Професионалист |
|
|
Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27 Мнения: 5333 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
пресостата на климатика е с 4 извода
и се намира около казанчето на акумулатора
върху един от маркучите на климатика
би следвало 2 от пиновете да дават разрешаване пускането на климатика при ниско налягане(отчита че системата е пълна) и при много високо налягане да го забранява - явно тази му функция работи
другите 2 пина са точно за пускане на перката за охлаждане на радиатора и кондензатора
даваш ги накъсо и ако всичко по ел системата е в ред би следвало да вклюзи бавната степен за около 2-3 секунди
и след това да включи бързата стеен на вентилатора
|
|
|
|
|
PEPI-2ALFA
|
Заглавие: Публикувано на: 24 Юли 2008, 17:10 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 29 Авг 2007, 03:03 Мнения: 36 Местоположение: Сандански
|
hf hpe написа: пресостата на климатика е с 4 извода и се намира около казанчето на акумулатора върху един от маркучите на климатика...
Аааа , аз прасостата го знам . Утре ще го разгледам , дано разбера кои пинове да дам на късо. Ако не - на спец. Благодаря за съветите.
_________________ AR 155 1.8TS SILVERSTONE - продадена
AR 155 1.9TD
AR 146 1.6TS JUNIOR
|
|
|
|
|
Kamen666
|
Заглавие: Публикувано на: 24 Юли 2008, 18:53 |
|
Регистриран на: 16 Юли 2008, 16:38 Мнения: 4 Местоположение: Варна 04 Варненчик
|
Колега имах същия проблем 1 към 1 с твоя
оказа се много високо налягането и че имало повече газ отколкото течност.Перката верно ти работи на 2-ра скорост,но това е от резисторчето което е захванато с два болта на самата стойка на перката.По моргите го има за 10-15 лева,така си решаваш проблема с перките.А другия проблем - най добре да източат всичко,да се направи вакум и на ново да се вкара нужното количество масло и фреон (мисля че беше 650 грама)
и стискай палци тогава да се оправи,понеже при мен се оказа и запушен клапан за терморегулация,който не ти трябва да знаеш как се сменя
надявам се да съм ти помогнал
_________________ Alfa 145 - 1.6 Boxer - 1996
Alfa 156 - 1.9 JTD - 2003 + Chip Tuning + JR
Fiat Bravo - 1.4 12V - 1998
Chevrolet Aveo - 1.4 16V - 2008
|
|
|
|
|
PEPI-2ALFA
|
Заглавие: Публикувано на: 25 Юли 2008, 09:53 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 29 Авг 2007, 03:03 Мнения: 36 Местоположение: Сандански
|
Такаа. Развитие от тая сутрин. Напръсках буксата на пресостата с контактен спрей , паля , включвам климатика , сработва , включва се перката- ОК , изключва се и втори път не се включва , а компресора започва да се включва и изключва , гася .
hf hpe написа: пресостата на климатика е с 4 извода...
другите 2 пина са точно за пускане на перката за охлаждане на радиатора и кондензатора даваш ги накъсо и ако всичко по ел системата е в ред би следвало да вклюзи бавната степен за около 2-3 секунди и след това да включи бързата стеен на вентилатора
Двата от кабелите на буксата са сини , а другите 2 - черно/зелено (син , син , черно/зелен , черно/зелен). Като дам първия син на маса (през пробна лампа) перката се включва.
Това значи ли че пресостата се е прецакал?
Перката се включва директно на 2-ра степен , но това явно е от резистора.
_________________ AR 155 1.8TS SILVERSTONE - продадена
AR 155 1.9TD
AR 146 1.6TS JUNIOR
|
|
|
|
|
hf hpe
|
Заглавие: Публикувано на: 25 Юли 2008, 10:33 |
|
|
Професионалист |
|
|
Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27 Мнения: 5333 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
най вероятно проблема в лоши контакти
просто ги почисти много добре
|
|
|
|
|
PEPI-2ALFA
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Авг 2008, 14:29 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 29 Авг 2007, 03:03 Мнения: 36 Местоположение: Сандански
|
Последни новини. Тая сутрин брат ми я е закарал на специалист и ... някакво 50амп. реле е дефектирало и вече всичко е ОК.
_________________ AR 155 1.8TS SILVERSTONE - продадена
AR 155 1.9TD
AR 146 1.6TS JUNIOR
|
|
|
|
|
|